مسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال خیال بازنشستگی ندارد

مسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال در ۵۹ سالگی تصمیمی برای بازنشستگی ندارد.

مسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال خیال بازنشستگی ندارد

وقتی صحبت از مسن‌ترین بازیکن فوتبال جهان می‌شود، نام کازیوشی میورا بازیکن ژاپنی به ذهن اکثر فوتبال دوستان می‌آید، اما طبق کتاب رکورد‌های گینس مسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال رابرت کارمونا مدافع میانی ۵۹ ساله تیم "هاسله اون گل لاویدا" در لیگ دسته چهارم اروگوئه است.

سر استنلی متیوز در ۵۰ سالگی بازنشسته شد و مظهر و نمونه‌ای از بازیکنان دیرپا و ماندگار در تاریخ فوتبال است، زیرا او بازیکنی نخبه بود. همین را می‌توان در مورد کازویوشی میورا، ملی پوش سابق ژاپنی، یکی دیگر از حرفه ای‌های تمام عیار، که در ۵۵ سالگی هنوز در رده‌های پایین فوتبال ژاپن بازی می‌کند، گفت. با این حال، رابرت کارمونا در اروگوئه می‌تواند به خود ببالد که مسن‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

کارمونا ماه آینده ۶۰ ساله می‌شود، با این وجود او همچنان در مسابقات رسمی شرکت می‌کند. کتاب رکورد‌های گینس رسماً این موضوع را تأیید کرده است و با توجه به اسناد فراوانی که آن‌ها در اختیار دارند، تردیدی در این موضوع نیست.

چهار سال طول کشید تا کارمونا به رسمیت شناخته شود. این روند در سال ۲۰۱۰ آغاز شد، زمانی که کارمونا با تشویق دخترش شروع به ارسال اسنادی مانند شناسنامه، عکس‌ها و جزئیات مسابقه برای تیم گینس کرد. در نهایت سفرای آن‌ها به اروگوئه سفر کردند تا گواهینامه خود را به او تقدیم کنند.

کارمونا می‌گوید، احساس می‌کند بازیکنی ۲۵ ساله است و هرگز به بازنشستگی فکر نمی‌کند.

دوران حرفه‌ای او شامل ۴۵ سال فعالیت در ۳۰ باشگاه و حضور در ۲۲۰۰ بازی رسمی است. شاید مهمتر از همه این باشد که او هرگز در هیچ مقطعی فوتبال را کنار نگذاشته است. او تا قبل از ۴۰ سالگی بازیکن خط میانی بود، اما بعد‌ها به خط دفاعی آمد.

کارمونا می‌گوید: در تاریخ فوتبال، شاید ۱۰ یا ۱۵ بازیکن قدیمی وجود داشته‌اند، اما بیشتر آن‌ها مدتی بازی را کنار گذاشتند و سال‌ها بعد به برخی از باشگاه‌ها پیوستند. اما من از زمانی که کار حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۷۶ شروع کردم، بدون وقفه بازی کرده ام.

کارمونا درباره راز طولانی شدن دوران فعالیتش گفت: چندین عامل وجود دارد. رژیم غذایی خوب، نظم در تمرین، پرهیز از تنبلی، الکل و مواد مخدر و با وجود اینکه از کودکی زندگی سختی داشته ام، همیشه یک نگرش بسیار مثبتی را حفظ کرده ام.

کارمونا علاقه زیادی به ورزش دارد و هر روز به جز مواقع مصدومیت تمرین می‌کند، حتی اگر با تیمی هم قرارداد نداشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها