باشگاه‌ها به بازیکن‌سازی بیشتر توجه کنند

منظمی: به خاطر قد بلندم از فوتبال به والیبال آمدم

امیرحسین منظمی خیلی اتفاقی به والیبال آمد. او که فوتبال بازی می‌‌کرد، والیبال برایش حکم تفریح با رفقا در حیاط خانه‌شان را داشت.

منظمی: به خاطر قد بلندم از فوتبال به والیبال آمدم

این پیشکسوت والیبال داستان آشنایی‌اش با والیبال را این طور تعریف کرد: «من از دوره ابتدایی والیبال را شروع کردم. به خاطر بزرگی حیاط خانه‌مان، با رفقایم طناب می‌‌بستیم و با توپ پلاستیکی بازی می‌‌کردیم. وقتی من در تیم فوتبال منتخب شهرم الشتر برای مسابقات انتخاب شدم، بازی‌های مرا دیدند و به خاطر قد بلندم مرا برای والیبال انتخاب کردند. اول قبول نکردم  و گفتم والیبال سخت است و چرخشی، اما آنها اصرار داشتند که یکی، دو روزه راه می‌‌افتم. مربیان زحمت کشیدند و من کارم در والیبال را با بدنسازی تخصصی شروع کردم و همان اول هم برای تیم منتخب شهرمان برای مسابقات استانی انتخاب شدم. سال اول حضورم نایب قهرمان شدیم و از سال بعد که روی غلتک افتادم، شرایط تیم ما هم بهتر شد و چندین سال قهرمان شدیم حتی در مسابقات کشوری هم شرکت کردیم. اوایل بازی‌ام خیلی به چشم نمی‌آمد، اما در مسابقات لیگ دو به میزبانی قزوین قهرمان شدیم و من هم برای تیم نوجوانان انتخاب شدم، اما آخر کار من در ترکیب قرار نگرفتم و تیم با «سن‌سیبلی» چهارم جهان شد. من بعد از آن به تیم جوانان رفتم و کاپیتان این تیم شدم و روند ترقی‌ام ادامه پیدا کرد و بعد تیم امید و بعد هم ملی که تا 14-15 سال در تیم ملی توپ زدم.»

امیرحسین منظمی در بازی‌های آسیایی بوسان با تیم ملی نایب قهرمان شد و در قهرمانی آسیا سوم و در دفاع، اسپک و سرویس بهترین بازیکن در یونیورسیاد دانشجویی جهان شد. او نایب قهرمانی، قهرمانی و سومی باشگاه‌های آسیا را با تیم‌های صنام، فولاد اهواز و آبگینه قزوین دارد. ملی‌پوش اسبق با خداحافظی از دنیای قهرمانی، با تیم دانشجویی بعد از 58 سال در یونیورسیاد جهانی 2017 قهرمان شد و با تیم نوجوانان هم قهرمان آسیا شد. منظمی برای ادامه تحصیلات کمی از والیبال فاصله گرفت و حالا هم عضو هیأت علمی دانشگاه شهید رجایی تهران است.

به نظر او، با اینکه والیبال ایران با تغییر نسل، کمی رکود پیدا کرده اما جای نگرانی نیست: «با وضعیت کرونا تیم‌ها با نداشتن تمرین و مسابقه ضعیف‌تر شدند. البته که ما با نسل طلایی افتخارات خوبی به دست آوردیم، اما با تغییر نسل، رکود پیدا کرده، اما با برنامه‌ریزی، بازیکنان جوان به ترکیب تیم اضافه شدند که باید طبق استراتژیک چیده شود، شک نکنید در بلندمدت برنامه استراتژیک جواب می‌‌دهد، چرا که بازیکنان با حضور در رقابت‌های مختلف پخته می‌‌شوند.» امیرحسین منظمی معتقد است امکانات والیبال روز به روز بهتر می‌‌شود: «امکانات والیبال این سال‌ها روز به روز بهتر می‌‌شود و بعضی باشگاه‌ها علمی‌تر کار می‌‌کنند و رشد آنها به چشم می‌‌آید. البته باشگاه‌ها نباید فراموش کنند، بیشتر از توجه به نتیجه، باید فاکتور بازیکن‌سازی را دنبال کنند، مسأله مهمی که کم اتفاق می‌‌افتد. فدراسیون باید باشگاه‌ها را برای توجه جدی به این قضیه مجاب کند.ان‌شاءالله که روزهای خوب برای ورزش کشور رقم بخورد.»

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    دقیقا مثل مدیران که بخاطر نوع پارتی که دارند به سمت های مختلف گماشته میشوند

  • ناشناس
    0

    یا شاسین جناب آقای دکتر امیر خان منظمی . امیر خان یک دونه ای دوستت داریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها