کشتی آزاد ایران از سفر به آمریکا انصراف داد

رییس فدراسیون کشتی ایران در نامه‌ای به رییس فدراسیون کشتی آمریکا، عدم امکان حضور ایران برای انجام مسابقه دوستانه ورزشی تیم به تیم با تیم کشتی آزاد این کشور را اعلام کرد.

کشتی آزاد ایران از سفر به آمریکا انصراف داد

پس از خودداری آمریکا از صدور ویزا برای برخی از اعضای کاروان اعزامی کشتی ایران به آمریکا، سفر تیم ملی کشتی آزاد به این کشور برای انجام دیدار دوستانه که قرار بود ۲۳بهمن در تگزاس برگزار شود، لغو شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران، طی نامه‌ای به رئیس فدراسیون کشتی آمریکا، عدم امکان حضور ایران برای انجام مسابقه دوستانه ورزشی تیم به تیم با تیم کشتی آزاد این کشور را اعلام کرد.

متن ایمیل ارسالی به شرح زیر است:

جناب آقای بوریس بومگارتنر

قهرمان جهان و المپیک و رییس محترم فدراسیون کشتی امریکا

بسیار متأسفم اعلام کنم که تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران بدلیل عدم اعطای روادید به ۶ نفر از اعضای این تیم، عملا امکان حضور و شرکت در مسابقه دوستانه با تیم ملی آمریکا را ندارد. متاسفانه عدم صدور روادید از سوی مقامات کشور شما به رغم تمامی مقدمات انجام شده از سوی اعضاء تیم ایران و ارائه همه مدارک لازم و پیگیری‌های مکرر بعدی رقم خورده است.

ناخرسندم که اعلام کنم تا این لحظه ویزای دو کشتی گیر، مربی تیم، سرپرست تیم و داور المپیکی فدراسیون و اینجانب بعنوان رییس فدراسیون صادر نشده است و لذا چاره‌ای جز اعلام لغو سفر برای اینجانب باقی نمانده است.

همچنین مایلم اعتراض خود را نسبت به برخورد غیرمحترمانه و دور از ادب برخی عوامل سرکنسولگری آمریکا در دبی با سرپرست تیم ملی کشتی ایران که ایشان را حدود ۵ ساعت تحت مصاحبه‌ بازجویی‌گونه قرار دادند، اعلام‌ نمایم.

شخصا اطمینان دارم که شما و کشتی‌گیران خوب آمریکایی نقشی در این جریانات سیاسی ضد ورزشی نداشته‌ و ندارید.

علاقمند بودم در پی دعوت محترمانه شما برای درکنار هم ورزش کردن و از همدیگر یادگرفتن که هدف این مسابقه بود، این رویداد صرفا ورزشی انجام شود. اکنون که به دلایل غیرورزشی، این امکان در آمریکا فراهم نیست، مایلم از شما و تیم ملی کشتی آمریکا دعوت کنم تا در اولین فرصت ممکن به ایران بیایید و این دیدار دوستانه در ایران انجام شود.

 اطمینان می دهم که هموطنان کشتی دوست و میهمان‌نواز من، با آغوش باز از شما استقبال خواهند کرد.

با احترام

علیرضا دبیر

رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • اکبر
    8

    چون ویزا به دبیر ندادن

    نظرات شما -
    • Arian
      0

      دبیر توییت زده مرگ بر آمریکا باید عملی بشود و اونها هم بهش ویزا ندادن اونوقت با پررویی تمام ادای مظلوما رو درمیاره،باعث شد تمرین و زحمت بقیه ورزشکارا هم هدر بره،الان یکی بگه مرگ بر ایران باد و این مرگ بر ایران باید عملی شود شما میگی بفرما بیا قدم رو چشم آقای دبیر?!!!

  • حاج س طوسی
    6

    چون به دبیر ویزا ندادند این مزخرفات را سرهم میکند و میگه به شش نفر ویزا ندادند.دبیر که اعتقاد به شعار مرگ بر آمریکا دارد چرا علاقمند به سفر به آنجاست.دورویی و نفاق به این می گویند

  • ناشناس
    4

    چون برای رییس رانت خوار و نان به نرخ روز خورش ،ویزا صادر نشد.تو حق نداری به کشوری بروی که برای آن از خدا مرگ طلب می کنی

  • ایرانی آباد و آزاد
    9

    هارت و پورت الکی دبیر متظاهر و ریا کار نسبت به آمریکا و سیاسی کردن ورزش نتیجه اش همینه!!!
    ما خود زنی و ضربه به منافع خود را خوب بلدیم !!!

    نظرات شما -
    • اسد
      21

      او این مطالب را در یک نامه رسمی بیان کرده! یعنی رسماً اعلام کرده برای مربی تیم هم ویزا صادر نکرده اند و سرپرست تیم را 5 ساعت در دبی معطل کرده اند! مقامات آمریکایی هم رد نکرده اند! آن وقت شما باز هم از آمریکایی ها دفاع می کنید؟ اصلاً تو که مدعی ایرانی آزاد هستی، ایرانی هستی؟ کدام ایرانی این همه خفت و خواری را از طرف آمریکا می پذیرد؟ شما احتمالاً همان اهالی آلبانی هستید!

    • ناشناس
      0

      ای اسد کاسب تحریم و تند رو افول گرا.....
      شما و سران تان ۴۳ ساله یاد گرفتید که برای سرکوب حرف حق اکثریت مردم و توجیه سرکوب و کشتارتان از ربط به آلبانی و منافقین و دشمن و اخلالگر و ضد اسلام و ضد انقلاب و....استفوده کنید . چون ساده ترین راه فرار از بی کفایتی و بی لیاقتی و فرار از مسئولیت و پاسخگوئی از نظر جناح شما همینه که بین مردم هم نخ نما شدا !!

    • 5

      ای کسی که تهمت کاسب تحریم و افولگرا و....می زنی تو هم منطق و استدلال نداری وبا تهمت زدن پاسخ میدهی !شماها که خودتان کاسب تحریم بودید که در ابتدا آمریکائیها واروپائیها را مخفیانه دعوت به تحریم ایران کردید ویقینا با این منطق مزدوری مسیر شما به افول و نابودی ختم شده است

    • 5

      از این دست خبرها را که خبر فوری می زند عمله ها و نوکرهای مریم قجری آماده اند!!!! چقدر فعال می شوند و پیامهای کینه توزانه می گذارند!!!بیشتر این پیامهای مخالف را هم یک نفر ماموریت دارد بگذارد !!!!شاید هم چند نفر با هم مشورت می کنند و می گذارند

    • 8

      دبیر کشتی گیر آزادمرد و جوانمرد هست و در مقابل خوی زورگوئی و غرور آمریکا ایستاد درود بر شرافتت دبیر، ملت بزرگ ایران را عظمت دادی مردم تورا تحسین می کنند. عزیز هستی

  • ناشناس
    3

    آقای دبیر! فراموش نکن سفر اعضاء تیم ملی بزرگسالان کشتی را به آمریکا برای برگزاری مسابقه دوستانه به خاطر عدم صدور ویزا برای خودت سوزاندی!

  • ورزش
    17

    به نظرم بهتر بود برای تمام کاروان ایران ویزا صادر میکردند چون دعوت نامه از طرف خودشان بوده و مسابقه هم ورزشی دوستانه محسوب میشود- اما در کل دیگه اینکارا (مسابقه ورزشی دوستانه) هم از طرف اونا هم ما ریاکارنه است

  • سینا
    18

    نمی دونستم دبیر انقدر ادم غیرتی و وطن پرستیه ..

    نظرات شما -
    • پشمک
      0

      کجاشو دیدی !.اگر کارگردانان اجازه بدهند با رفتن به مجلس و هیات دولت از امیرکبیر هم ایرانی تر میشه.

  • ترامپ عشق منی
    4

    کار خوبی کردن ویزا ندادن مگر دولت ایران به کسی که روزانه مرگ بر ایران میگه و پرچم ایران زیر پا له میکنه ویزا میده ،

  • گربه نره
    0

    اين اقا تا زماني كه پست مهمي نداشت گرين كارتو چارچنگولي چسبيده بود. هر كشوري تو دنيا اگه اقامتشو پس بدي بعد تو تريبون ملي اعلام كني از كشورتون خوشم نمياد،پست دولتي (شوراي شهر) هم داشته باشي كه جلساتش با مرگ بر امريكا شروع ميشه،حق داره كه ويزا بهت نده.در ضمن همه ما ورزشيها ميدونيم كه در قالب سرپرست و تداركات و … هميشه يكسري عوامل اطلاعاتي همراه كاروانهاي ورزشي راه ميفتند.صبح تا شب طلب مرگ ميكنيد براشون ، بعد انتظار داريد موقع ويزا فله اي قبولتون كنند؟و در اخر ،رفتن جنابعالي چه ضرورتي داره،؟ نه المپيكه نه جام جهاني،شما هم به گفته خودت از امريكا بدت مياد،چرا ميخواي بري؟ اگه صرف تبادل نظر و … هست كه از زوم و اسكايپ هم ميتوني اينكارو انجام بدي. تموم اين ورزشيها كه وارد سياست شدند، تهوع اورند، جديدي،دبير،رضازاده،ساعي…

  • حسین یوسفی
    0

    این دوستان متظاهر همان هایی هستند که در روز حساب برای پناهندگی به کشورهایی که بهشون فحش میدن التماس میکنند هیات تف به این همه بلاهت

  • به وقت نهار
    0

    حتما باید دبیر میرفت ؟اگر آمریکا مثل ایران رفتار میکرد اجازه میداد سفر کند و با رعایت مدیریت زمان دبیر را گروگان میگرفت و برای آزادیش یک میلیارد دلار میگرفت ولی نهار را سر موقع بهش میداد.چقدر مردم خوشبختند .

  • ناشناس
    1

    همینکه ویزا سفر ورزشی به آمریکا برای سرپرست تیم، کادر فنی و کشتی گیران تیم ملی اعزامی به آمریکا صادر شده کافی است. چه لزومی دارد رئیس یا دبیرکل یا نائب رئیس فدراسیون کشتی هم بخواهد برای گردش و تفریح همراه تیم به خارج از کشور سفر کند؟!!!

  • دماوند
    0

    سلام آقای دبیر خواهشمنداست زحمات و وجهه‌ی مردمی خود راباسیاست خراب نکنید. مردم امروز ایران آگاه تراز مردم چهل سال پیش هستند.

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    لعنت بر شما و مسئولین که هیچوقت پیام دوستی و مهربانی و صلح و همزیستی و انسان دوستی را به نردم خکد و جهان ندادید....
    و همواره از کینه و دشمنی و خصومت و ضد انسانیت و انتقام و..... صحبت کردید ..
    و از ایران و مسلمانان چهره تروریسم و ضد بشریت ساختید و وحشت و بی اعتمادی در داخل و خارج ایجاد کردید

  • ناشناس
    1

    دبیر نون به نرخ روز خور.

  • ناشناس
    1

    احسن بسیار کار خوب پسندیده وشرافتمندانه بود بعضی هم فحش می دهند به امریکا وهم از کول همه بالا میرند تا امریکا برند

  • کسری
    0

    چراباید سایراعضا پاسوز سوختن تویکنفر بشن.

  • 7

    بعضی ها واقعا شرافت ملی ندارند مشتی مزدور هستند حتی اگر به دبیر هم ویز ا نداده باشند حق داشته این سفر را لغو کنند چه معنی دارد از تیمی دعوت کنید ولی به سر پرست تیم ویزا ندهید دورود بر شرفت دبیر .البته جا داشت تمام افراد از نرفتن طرفداری می کردند نا به امریکایی ها بفهمند توهین به بک نفر از اعضا یعنی توهین به همه

  • ناشناس
    0

    کار خوبی کرد جلوی دبیر و .. را گرفت

  • ناشناس
    1

    آمریکا به مزدوران ویزا نمی‌دهد. زنده باد وزارت خارجه آمریکا.فرق مزدور و ورزشکار اینجا مشخص میشه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      تو مزدور هستی که منافع کشورت را اگر ایرانی باشی فدای آمریکا شیطان بزرگ می کنی!!!! آفرین به دبیر که با رسم پهلوانی اش و زیر بار زور نرفتن این سفر دوستانه که آنها دعوت کردندرا لغو کرد و ادعای دروغ سران جانی آمربکا را که نباید سیاست را در ورزش مخلوط کرد ،متوجه شدیم درود بر پهلوان نامدار دبیر

  • پرسپولیس
    0

    خب دبیر کیسه کش نمی‌رفت
    همه باید قربانی ابن کیسه بشن

  • کشتی گیر
    1

    آقای دبیر به شما فقط ویزا ندادند چرا گفتی 6 نفر !!! صداقت در گفتار راه و روش مردانگی در کشتی است

  • مردم
    0

    اقای دبیر هر چیه داری از مردم است نه ازطرف نظام پس به اغوش مردم بر گرد و ابرویت را حفظ کن

  • محمد
    0

    آقای دبیر حیا کن فدراسبونو رها کن.

  • سید
    0

    خوب دعوت کردین که آتش به اختیاران با سنگ و چماق....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها