اسکوچیچ: هیچ تیمی نمی‌تواند ما را در جام‌جهانی دست‌کم بگیرد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:‌ هیچ حریفی نمی تواند تیم ما را دست‌کم بگیرد. شاید در برخی پست‌ها از نظر بازیکن مشکل داشته باشیم اما در سایر مناطق زمین واقعا قوی هستیم.

اسکوچیچ: هیچ تیمی نمی‌تواند ما را در جام‌جهانی دست‌کم بگیرد

تیم ملی فوتبال ایران عصر روز پنجشنبه هفته گذشته در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، موفق شد تیم ملی عراق را با یک گل شکست دهد و بلیت سفر به قطر را جهت شرکت در جام‌جهانی رزرو کند.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال در شرایطی موفق شد با تیم ملی به جام جهانی صعود کند که در ۱۴ بازی که هدایت تیم ملی را بر عهده دارد موفق به کسب ۱۳ پیروزی و یک تساوی شده است.

در همین راستا یک نشریه کروات به تمجید از سرمربی تیم ملی ایران پرداخت و لقب شاهزاده ایرانی را به او داد.

نشریه SPORTSKE کرواسی ضمن تمجید از عملکرد سرمربی تیم ملی ایران نوشت: تیم ملی ایران در حالی توانست عراق را در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی شکست دهد که پس از این برد تیم تحت هدایت دراگان اسکوچیچ به جام‌جهانی صعود کرد. پس از این بازی بسیاری از مردم ایران به خیابان‌ها آمدند و به خوشحالی پرداختند.

اسکوچیچ در حال حاضر قهرمان ایرانی‌ است چرا که وقتی جانشین ویلموتس در دور دوم مسابقات انتخابی جام جهانی شد، ایران در مسیر سختی قرار داشت و به بن بست رسیده بود. سپس با حضور اسکوچیچ در تیم ایران، شرایط متفاوت شد و چند پیروزی متوالی بدست آمد تا تیم توانست به جام جهانی قطر برود.

اسکوچیچ: فوتبال در ایران معنی زندگی دارد/ هیچ تیمی نمی‌تواند ما را در جام‌جهانی دست‌کم بگیرد

اسکوچیچ  ابتدا با اشاره به مشکلش با مهدی طارمی گفت: با رسانه‌های کرواسی صحبتی داشتم که در این میان برخی از گروه‌های ذی‌نفع در ایران که طرفدار من نیستند، آن صحبت را اشتباه ترجمه کردند. طارمی هم این مطلب را خواند و به آن واکنش نشان داد. این یک سوء تفاهم بود که برطرف شد، حالا دوباره رابطه خوبی داریم و همه چیز خوب است.

وی ادامه داد: بازی خوبی مقابل عراق انجام دادیم، پنج بازیکن کرونایی داشتیم و به همین دلیل شرایط سخت شد. یکی از بازیکنان هم در هتل کرونا گرفت و مجبور شدیم او را قرنطینه کنیم. مشکلات زیادی برای بازی با عراق داشتیم اما در نهایت جشن گرفتیم و این خیلی اتفاقی عالی بود.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد وضعیت تیم ملی پیش از حضورش در فوتبال ایران تاکید کرد: مارک ویلموتس با دو شکست در مسابقات مقدماتی جام جهانی عملکرد ناموفقی داشت و حتی ایران در آستانه حذف بود اما ما موقعیتی غیرممکن را به موفقیت تبدیل کردیم. در آن مقطع از مسابقات حتی اجازه نداشتیم که یک امتیاز هم از دست بدهیم. در نهایت سریع ترین صعود تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی را به نمایش گذاشتیم.

اسکوچیچ با اشاره به اینکه نباید فوتبال ایران را دست کم گرفت، خاطرنشان کرد: آنها از اهمیت تیم ملی ایران در آسیا و اینکه مربی ایرانی بودن به چه معناست آگاه نیستند. ایران یک ملت بزرگ فوتبالی است که بسیار مورد احترام در جهان قرار می‌گیرد. 

اسکوچیچ: فوتبال در ایران معنی زندگی دارد/ هیچ تیمی نمی‌تواند ما را در جام‌جهانی دست‌کم بگیرد

این نشریه ضمن اشاره به کارنامه اسکوچیچ نوشت:‌ «او از ۹ سال قبل کار در ایران را آغاز کرد و هدایت چهار باشگاه ملوان، فولاد، خونه به خونه و صنعت نفت آبادان را در کارنامه خود دارد.»

سرمربی تیم ملی کشورمان در این رابطه گفت: پس از حضورم در النصر که یکی از باشگاه‌های بزرگ آسیا است،‌ چند پیشنهاد خوب دریافت کردم اما شرایط جسمانی من با مشکل روبه رو شد مجبور شدم آن را در ریکا (شهری در کرواسی)  حل کنم. بعد از شش ماه، همه آن باشگاه‌هایی که می‌توانستم در آن مربیگری کنم دیگر به من پیشنهاد ندادند و هیچ پیشنهادی نداشتم. سپس ایران به من پیشنهاد داد و همه چیز به این شکل آغاز شد.

این نشریه ادامه داد:‌ «اسکوچیچ قبل از اینکه هدایت تیم ملی را برعهده گیرد از بزرگ ترین باشگاه‌های ایران مثل سپاهان، استقلال، تراکتورسازی پیشنهاد داشت. او تیم دسته دومی خونه به خونه را تا فینال جام حذفی هدایت کرد و با سه باشگاه از چهار باشگاهی که در ایران مربیگری کرد بهترین نتایج را به ثبت رساند. او هشت سال در ایران مربیگری کرد و همه چیز را خوبی می‌شناخت.»

اسکوچیچ در این خصوص گفت: پیروزی مقابل عراق و خوشحالی مردم واقعاً فوق العاده بود. خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم که مردم خوشحال هستند و به خیابان‌ها آمده‌اند. ایرانی ها عاشق فوتبال هستند و برای فوتبال زندگی می‌کنند. آنها قطعا یک کشور فوتبالی هستند. بعد از پیروزی بر عراق همه چیز در آتش بود!

وی ادامه داد: حیف که ظرفیت ورزشگاه مقابل عراق به دلیل کرونا کم شد و تعداد کمتری هم روانه استادیوم شدند. در غیر این صورت ورزشگاه شلوغ می شد. آن عکس از استادیوم های پرجمعیت ، تصویری است که در لیگ ایران مدام به آن نگاه می‌کردم.دلم برای آن عکس در بازی تیم ملی تنگ شده بود، دلم برای هواداران تنگ شده بود. هدایت تیم ملی جلوی ورزشگاه نیمه خالی اصلا خوشایند نیست.

اسکوچیچ: فوتبال در ایران معنی زندگی دارد/ هیچ تیمی نمی‌تواند ما را در جام‌جهانی دست‌کم بگیرد

سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص انتظاراتش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: ما را نباید دست کم گرفت. ایران در جام‌های جهانی قبلی نیز نشان داده که توانایی رقابت با تیم‌های ملی قدرتمند را دارد. در آخرین جام جهانی ما به اسپانیا با نتیجه یک بر صفر باختیم و چند موقعیت داشتیم که بازی را به تساوی بکشانیم. با پرتغال به تساوی یک بر یک رسیدیم یا در جام جهانی قبل با گل مسی به آرژانتین با نتیجه یک بر صفر باختیم. ایران تیمی بسیار مستحکم دارد. در برخی پست ها کمبود داریم ولی در برخی پست ها بازیکنانمان در سطح جهانی هستند.

اسکوچیچ در خصوص برخورد احتمالی تیم ملی ایران مقابل کرواسی نیز اظهار داشت: برای من چنین قرعه‌ای بسیار احساسی خواهد بود. اگر این اتفاق رخ بدهد در بازی با کرواسی گریه خواهم کرد. وقتی صحبت از احساسات به میان می آید همه چیز با هم میکس و مخلوط می شود. نمی‌دانم چگونه می‌خواهم آن را کنترل کنم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها