نگرانی سرمربی تیم ملی والیبال از تنش‌های لیگ/ فدراسیون برخورد کند

سرمربی تیم ملی والیبال با بیان اینکه نگران تنش‌ها در مسابقات لیگ است، گفت: سازمان لیگ و فدراسیون برخورد قاطعانه با اعتراض‌های داوری انجام دهد در غیراینصورت والیبال متضرر می‌شود.

نگرانی سرمربی تیم ملی والیبال از تنش‌های لیگ/ فدراسیون برخورد کند

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که چند دیدار با حواشی همراه بود. دیدار دو تیم هراز آمل و آذرباتری ارومیه به دلیل توهین های تماشاگران نیمه تمام باقی ماند. اشتباهات داوری از جمله دلایل ایجاد حواشی در مسابقات لیگ برتر والیبال است که با حضور تماشاگران در سالن‌ها با جنجال همراه شده است.

از دستور ناظر بازی زمین را ترک کردیم

بهروز عطایی که علاوه بر هدایت تیم ملی والیبال، سرمربی تیم هراز آمل هم هست، درباره حواشی پیش آمده بازی تیمش مقابل آذرباتری ارومیه گفت: با نتیجه دو بر صفر از حریف پیش بودیم و میان ست دوم و سوم تصمیم به قطع بازی گرفته شد. بازی مشکلی نداشت. دو تیم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. فقط در پایان ست دوم تماشاگران اعتقاد داشتند داور اشتباه کرده است و به این موضوع اعتراض کردند. به دستور ناظر بازی نیز مسابقه قطع شد و به ما اعلام کردند که زمین بازی را ترک کنیم.

سرمربی تیم والیبال هراز آمل تأکید کرد: تماشاگران هیچ توهینی به تیم ما نداشتند و مشکلی پیش نیامد. هدف ما انجام یک بازی خوب بود که این رویه نیز در حال انجام بود. فکر نمی‌کردیم این بازی قطع شود اما تصمیم ناظر این بود و ما نیز تمکین کردیم.

اعتراض شدید مربیان در جریان بازی به داور

وی در ادامه درباره حواشی هفته‌های اخیر و اعتراض‌های مکرر به داوری تأکید کرد: متأسفانه مربیان به شدت در حال اعتراض هستند و فرقی ندارد این مربی جوان یا با تجربه باشد. بازیکنان باتجربه نیز در حال اعتراض‌های مکرر به داوری هستند و این رفتاری غیر متعارف و ناپسند است.

نگران تنش‌ها هستیم

عطایی با بیان اینکه این رویه شرایط را سخت می‌کند، گفت: این حواشی کار ما و عوامل برگزاری مسابقات را سخت می‌کند. سازمان لیگ، فدراسیون والیبال و کمیته انضباطی باید برخوردی قاطع داشته باشند. نگران تنش‌ها هستیم. مدام به بازیکنان خودم توصیه می‌کنم که به داور اعتراضی نداشته باشند.

سرمربی تیم والیبال هراز آمل افزود: بازیکن ۲۳ ساله تا بازیکن ۳۷ ساله مدام در حال توهین به داور هستند. در دنیا با چنین اتفاقاتی به شدت برخورد می‌شود. اگر این ماجرا ادامه پیدا کند، جریان مسابقات لیگ دچار مشکل خواهد شد و این اتفاق خوبی برای والیبال ایران نیست.

وی ادامه داد: فقط دو هفته است که ورود تماشاگران به سالن‌ها آزاد شده و اگر با حواشی این چنینی برخورد نشود، والیبال متضرر خواهد شد. از سازمان لیگ، فدراسیون والیبال تقاضا داریم برخورد قاطعانه ای انجام دهد. متأسفانه بازیکنان و مربیان فشار بر روی داور را زیاد می‌کنند و این باعث می‌شود کنترل بازی از دست داوران خارج شود.

به بازیکنان نوجوان در لیگ فرصت می‌دهم

عطایی درباره شرایط تیم هراز آمل نیز اظهار داشت: از نتایج تیم راضی هستم. شرایط خوبی داریم و طبق استراتژی‌هایمان پیش می‌رویم. چند مصدوم داریم و همین شاید کمی دستمان را ببندد. اما مدارا می‌کنیم و سلامت بازیکنان برایم اولویت است. اعتقاد دارم نباید از بازیکن مصدوم استفاده شود و سلامتی اش مهم است. به علی شفیعی به دلیل مصدومیت جزئی که داشت بازی ندادم و از دو بازیکن نوجوانان در بازی استفاده کردم. فکر نمی‌کنم تیم دیگری چنین کاری را انجام دهد. از این عملکردم راضی و خرسندم. چرا که فرصتی به بازیکنان نوجوان داده می‌شود و از تمام ظرفیت تیم استفاده می‌کنم.

تداخلی بین مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی نیست

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ سال آینده از ۱۹ شهریور تا ۳ مهرماه در حالی برگزار خواهد شد که رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان در تاریخ ۴ تا ۲۰ شهریور سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

سرمربی تیم ملی والیبال در ادامه درباره تصمیم نهایی فدراسیون مبنی بر اعزام تیم اصلی به بازی‌های آسیایی گفت: بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان تداخلی با یکدیگر ندارند. مسابقات قهرمانی جهان در چند بخش تقسیم می‌شود و حتی اگر تیم ایران جزو ۴ تیم نهایی قرار گیرد که کار سختی است، بازهم تداخلی ایجاد نمی‌شود. مسابقات قهرمانی جهان ۲۰ شهریور به پایان می‌رسد و بازی والیبال بازی‌های آسیایی ۲۳ شهریور شروع می‌شود. سه روز فرصت داریم و تداخل مستقیمی بین این دو مسابقه نیست. به هر حال سیاست فدراسیون مهم است. مسابقات قهرمانی جهان اهمیت ویژه ای دارد و طلای بازی‌های آسیایی برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مهم است.

وی درباره خستگی بازیکنان در این دو مسابقه، تأکید کرد: بررسی دقیقی باید انجام دهیم. چندین ماه فرصت داریم و بهترین تصمیم را در این مدت خواهیم گرفت.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها