۲وزنه‌ بردار ایران ششم و هفتم شدند/ شاهکار ازبک‌ها در ۱۰۹ کیلوگرم جهان

وزنه برداران ایران در رقابت دسته ۱۰۹ کیلوگرم قهرمانی جهان موفق به کسب مدال نشدند و مقام های ششم و هفتم را کسب کردند.

۲وزنه‌ بردار ایران ششم و هفتم شدند/ شاهکار ازبک‌ها در ۱۰۹ کیلوگرم جهان

وزنه برداران ازبکستان و ارمنستان رقابت دیدنی به نمایش گذاشتند و در پایان عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی جهان به ازبک ها رسید و نماینده ارمنستان سوم شد.

امیر عزیزی با رکورد ۱۷۱ یک ضرب، ۲۰۸ دوضرب  و مجموع ۳۷۹ کیلوگرم نفر ششم جهان شد. او در یک ضرب و در دوضرب هشتم شد.

علیرضا سلیمانی با رکورد ۱۷۹ یک ضرب، ۱۹۵  دوضرب  و مجموع ۳۷۴ کیلوگرم  رده هفتم جهان قرار گرفت.  او در یک ضرب چهارم و در دوضرب یازدهم شد.

 نتیجه رقابت دسته ۱۰۹ کیلوگرم به شرح زیر است:

حرکت یک ضرب

امیر عزیزی در حرکت اول، وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم ۱۷۱ کیلوگرم را بالای سر برد.  او در حرکت سوم وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را  انداخت و با رکورد ۱۷۱ کیلوگرم به کار خود در یک ضرب پایان داد.

علیرضا سلیمانی در حرکت اول ۱۷۲ کیلوگرم را انداخت. او دوباره برای مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرم روی تخته آمد که موفق شد آن را بالای سر ببرد.

او در حرکت آخر، وزنه ۱۷۹ کیلوگرم را مهار کرد. از آنجا که سه رقیب قدرتمند از ازبکستان  و ارمنستان داشت نتوانست به مدال برسد و چهارم شد.

پس از پایان حرکات سلیمانی، سه وزنه برداری که برای مدال طلا رقابت داشتند روی تخته آمدند. روسلان نورالدینوف  ازبکستانی در حرکت اول ۱۸۵ کیلوگرم را انداخت و در حرکت دوم این وزنه را مهار کرد. او در حرکت سوم هم ۱۸۹ کیلوگرم را انداخت و به مدال برنز یک ضرب رسید.

اکبر ژورائف قهرمان المپیک توکیو و دیگر نماینده ازبکستان در حرکت اول ۱۸۷ کیلوگرم را بالای سر برد. سیمون مارتیروسیان وزنه بردار ارمنستان هم در حرکت اول ۱۸۸ کیلوگرم را بالای سر برد.

ژورائف در حرکت دوم ۱۹۲ کیلوگرم را مهار کرد اما وزنه بردار ارمنستان در حرکت دوم ۱۹۳ کیلوگرم  را نتوانست با موفقیت مهار کند. 

رقابت این دو وزنه بردار بسیار حساس شده بود و در حرکت سوم، ژورائف ۱۹۵ کیلوگرم را هم بالای سر برد اما مارتیروسیان ارمنی  ۱۹۶ کیلوگرم را انداخت که باعث خوشحالی تماشاگران ازبکی حاضر در سالن شد. 

به این ترتیب مدال طلا و برنز یک ضرب به ازبکستان رسید و  نماینده ارمنستان نقره گرفت.

حرکت دوضرب

سلیمانی در حرکت اول ۱۹۵ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت دوم، وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را انداخت. نماینده ایران در حرکت سوم هم وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را انداخت و سپس از ناحیه پا احساس ناراحتی کرد و لنگ لنگان تخته را ترک کرد.

سلیمانی در مجموع دو حرکت رکورد ۳۷۴ کیلوگرم را ثبت کرد.

عزیزی در حرکت اول وزنه ۱۹۸ کیلوگرا را بالای سر برد. در حرکت دوم ۲۰۸ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم وزنه ۲۱۸ کیلوگرم را انداخت و در مجموع ۳۷۹ کیلوگرم را به ثبت رساند.

پس از پایان حرکت عزیزی، رقابت سه وزنه بردار ازبکستان و ارمنستان آغاز شد. ژورائف  ابتدا وزنه ۲۲۶ کیلوگرم را زد. نورالدینوف ۲۲۷ کیلوگرم را بالای سر برد. مارتیروسیان ارمنی هم ۲۲۸ کیلوگرم را مهار کرد.

در حرکت دوم، ژورائف وزنه ۲۳۲ کیلوگرم را زد. نورالدینوف ۲۳۶ کیلوگرم را مهار کرد  اما مارتیروسیان ۲۳۷ کیلوگرم را نتوانست بالای سر ببرد.

در حرکت سوم و پایانی مسابقات، مارتیروسیان پشت وزنه ۲۳۷ کیلوگرم ایستاد که باز هم ناموفق بود و به مدال برنز مجموع جهان رسید. ژورائف وزنه ۲۳۸ کیلوگرم را مهار کرد و عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد. نورالدینوف وزنه  ۲۴۲ کیلوگرم در حرکت قیچی انداخت و در نظر داشت طلای دوضرب را بگیرد که ناموفق بود اما نایب قهرمان جهان شد.

مدال آوران دسته ۱۰۹ کیلوگرم:

۱- اکبر ژورائف از ازبکستان با رکورد ۱۹۵ یک ضرب، ۲۳۸ دوضرب  و مجموع ۴۳۳ کیلوگرم(۳ مدال طلا)

۲- روسلان نورالدینوف از ازبکستان  با رکورد ۱۸۵ یک ضرب، ۲۳۶ دوضرب  و مجموع ۴۲۱ کیلوگرم(برنز یک ضرب  و ۲مدال نقره دوضرب  و مجموع)

۳- سیمون مارتیروسیان از ارمنستان با رکورد ۱۸۸ یک ضرب، ۲۲۸ دوضرب  و مجموع ۴۱۶ کیلوگرم (نقره یک ضرب و ۲مدال برنزدوضرب  و مجموع)

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها