مخترع ارومیه‌ای در مسابقات جهانی لهستان دو مدال کسب کرد

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: «شهرام غفاری» مخترع ارومیه‌ای توانست یک مدال طلا و یک مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات لهستان در «ورشو» را کسب کند.

مخترع ارومیه‌ای در مسابقات جهانی لهستان دو مدال کسب کرد

امیر شهسواری معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: شهرام غفاری با عنوان شرکت «دفندر» از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک فناوری ارومیه با ۲ طرح از ارومیه به عنوان نماینده ایران در این مسابقه شرکت کرده بود.

وی ادامه داد: این مسابقات از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در لهستان برگزار شد که در آن، ۴۰۰ طرح از ۲۵ کشور جهان شرکت داشتند.

شهرام غفاری نیز در این رابطه بیان کرد: «دفندر» که به عنوان تنها تولیدکننده دستگاه های دفع حیوانات موذی در جهان معرفی شده، توانست هفدهمین مدال طلای جهان را کسب کند.

وی ادامه داد: دستگاه وسپار که کار تصفیه هوای داخل خودرو را انجام می‌دهد توانست در این رقابته مدال طلای مسابقات را از آن خود کند.

وی اظهار داشت: گازهایی که بر اثر برخودر نور خورشید به سطح داخل خودرو در داخل اتومبیل متساعد می‌شود سمی بوده و اغلب این گازهای باعث بروز سرطان در افراد و نازایی در مردها می‌شود.

این مخترع ارومیه‌ای تاکید کرد: این گازهای سمی توسط دستگاه تصفیه هوا جذب شده و اثری از بوی نامطبوع در داخل خودرو نمی‌ماند.

غفاری بیان کرد: دستگاه خشک کن میوه یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که با کمترین میزان مصرف برق / ۲۰۰ ولت/ نسبت به دستگاه‌های مشابه کارکرد دارد و مدال نقره این رقابت را کسب کرد.

وی اعلام کرد: دستگاه خشک کن میوه در این رقابت به عنوان کم مصرف ترین خشک کن برقی دنیا نام گرفت و توسعه استفاده از آن می‌تواند اشتغال‌زایی مناسبی برای روستاییان داشته باشد.

شهرام غفاری، نابغه‌ای با ۳۵ اختراع در شاخه‌های مختلف علمی بوده و دستگاه «دیفندر» وی به ثبت جهانی رسیده و به ۲۰ کشور دنیا صادر شده است.

وی متولد ۱۳۵۵ در ارومیه، کارشناس مهندسی برق الکترونیک و دانشجوی دکترای مدیریت بازاریابی فروش است و دستگاه دیفندر /Defenfer/ خود با کاربردهای مختلف در زمینه‌های کشاورزی را در سال ۱۳۹۴ در WIPO/ سازمان جهانی مالکیت فکری/ به ثبت جهانی رساند.

هات پنل /Hot Panel/، دیفندر/Defenfer/، دستگاه پیش‌بینی زلزله، دستگاه ضد سرقت و لیفتراک بیمارستانی تنها بخشی از اختراعات این مبتکر ارومیه‌ای است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها