سهرابیان: داغ قایقرانانمان را بر دل تایلندی‌ها خواهیم گذاشت

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره اعزام نشدن ملی پوشان روئینگ به مسابقات قهرمانی آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

سهرابیان: داغ قایقرانانمان را بر دل تایلندی‌ها خواهیم گذاشت

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت وگویی درباره اینکه چرا تیم ملی روئینگ به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نشد اظهار داشت: فدراسیون قایقرانی ایران روادید حضور در این رقابت‌ها را گرفت. حتی بیمه تمامی قایقرانان پرداخت و بلیت ورزشکاران هم خریداری شد. روزی که ما روادید ورزشکاران را گرفتیم فدراسیون قایقرانی تایلند به ما اعلام کرد که طبق مصوبه وزارت بهداشت کشورمان و به خاطر نوع جدید ویروس کرونا نمی‌توانند از ما میزبانی کنند و به همین دلیل اجاراه ورود به این کشور داده نشد. بعد از این موضوع ما اعتراض خود را شروع کردیم و تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم گرفت تا شکایتی که انجام دادیم به نتیجه برسد.

تایندی‌ها به ما گفتند ۶ آذر می‌توانید وارد این کشور شوید

رئیس فدراسیون قایقرانی ادامه داد: از کمیته ملی المپیک کشورمان گرفته تا فدراسیون جهانی نامه اعتراض خودمان را ارسال کردیم. متاسفانه ایران و عراق نتوانستند به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند. جالب است تایلندی‌ها در نامه‌ای که به ما ارسال کردند در آن گفتند که ۶ آذر می‌توانیم وارد تایلند شده و مشکلی بابت تردد در این کشور نداریم و قرار بود هفته گذشته روادید را هم صادر کنند، اما در این کار کارشکنی کرده و، چون ما روادید نداشتیم نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.

سهرابیان بیان کرد: تایلندی‌ها گفتند نه تنها ایران بلکه همه کشور‌های شرکت کننده در قرنطینه قرار دارند و هیچ کشوری مشکلی بابت کرونا ندارند، اما آن‌ها اجازه ورود ایران را به این کشور ندادند. تایلندی‌ها بلافاصله به ما نامه‌ای ارسال کردند و در آنجا عذرخواهی خودشان را نشان دادند. ما هم به آن‌ها گفتیم که چاره‌ای جزء اعتراض و شکایت از آن‌ها نداریم.

تایلندی‌ها سابقه خوبی از خود در ذهن ما نگذاشتند

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره اینکه تایلندی‌ها سابقه خوبی در میزبانی از ایران ندارند بیان داشت: در مسابقات کسب سهمیه المپیک در بخش آب‌های آرام ورزشکاران ما از ۱۰ روزی که در قرنطینه بودند ۷ روز آن را در اتاق‌های خود حضور داشتند و هیچ فعالیتی در آن مدت انجام ندادند. همچنین در بخش اسلالوم هم که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کردیم، تایلندی‌ها روادید شرکت در آن رقابت‌ها را برای ما ارسال نکردند و نتوانستیم در آن مسابقات حاضر شویم. حتی این موضوع با اعتراض فدراسیون جهانی هم مواجه شد. در کل تایلندی‌ها سابقه خوبی از خود در ذهن ما نگذاشتند.

قایقرانان ما از لحاظ روحیه آسیب بدی دیدند

سهرابیان در پاسخ به این سوال که آیا تایلندی‌ها غرامت نرفتن ایران به مسابقات قهرمانی آسیا را پرداخت می‌کنند نیز گفت: ما به فدراسیون قایقرانی تایلند اعلام کردیم که به دلیل کارشکنی‌هایی که انجام دادند باید غرامت این کار را بپردازند. از طرفی اعزام نشدن تیم به مسابقات قهرمانی آسیا باعث شده است ورزشکاران ما از لحاظ روحیه آسیب بدی ببینند. ما در فدراسیون قایقرانی هر کاری که می‌توانستیم انجام دادیم و هیچگونه کم کاری نکردیم.

حضور نداشتن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به نفع خود تایلند شد

رئیس فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه تایلندی از حضور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ترس داشتند اظهار کرد: تایلندی‌ها ترس این را داشتند که قایقرانان ایرانی در آنجا مدال کسب کنند. من قبل از اعزام تیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا گفته بودم که قایقرانان ایران با مدال به کشور باز خواهند گشت. حضور نداشتن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا کاملا به نفع خود تایلندی‌ها شد.

 

داغ قایقرانانمان را بر دل تایلندی‌ها خواهیم گذاشت

سهرابیان درباره برنامه‌های آینده تیم ملی قایقرانی گفت: فعلا برنامه‌ای برای آینده نداریم. مطمئن باشید از این به بعد هر مسابقه‌ای که در تایلند برگزار شود ما فکر دیگری راجع به آن خواهیم کرد. همچنین اگر قرار باشد مسابقه‌ای در ایران برگزار شود، ما تایلندی‌ها را به ایران دعوت می‌کنیم، اما همان بلایی را به سر آن‌ها می‌آوریم که با ما کردند. اگر ما میزبان مسابقاتی باشیم که تایلندی‌ها بخواهند در آن شرکت کنند قطعا داغ ورزشکاران روئینگ، کایاک و اسلالوم را بر دل آن‌ها خواهیم گذاشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها