مهدی فنونی زاده: داور پرسپولیس را از باخت نجات داد/ ۶۰ میلیون ایرانی فوتبال نمی‌فهمند فقط گل‎‌محمدی می‎ فهمد؟

مدافع اسبق استقلال گفت: آقای گل محمدی، لابد ۶۰ میلیون ایرانی فوتبال را نمی فهمند و فقط تو یک نفر می‌فهمی که می گویی پرسپولیس مستحق برد بود؟

مهدی فنونی زاده: داور پرسپولیس را از باخت نجات داد/ ۶۰ میلیون ایرانی فوتبال نمی‌فهمند فقط گل‎‌محمدی می‎ فهمد؟

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در حالی با نتیجه بدون گل به پایان رسید که سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری مدعی شد تیمش مستحق برد بوده است. مهدی فنونی زاده در گفتگویی درباره دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس و صحبت‌های سرمربی تیم سرخپوش پایتخت اظهاراتی را مطرح کرد.

دربی ۹۷ را چطور ارزیابی کردید؟
این دربی که دیگر نیاز به ارزیابی نداشت. وقتی داور آخر بازی پنالتی صد در صد ما را نمی‌گیرد دیگر چه حرفی برای گفتن باقی می‌ماند؟ من خودم فوتبال بازی کردم و می‌دانم تکل از پشت آن هم درون محوطه جریمه صد درصد خطای پنالتی است. نیمه اول هم که آن توپ را آفساید گرفتند درحالیکه فقط دست فوروارد ما توی آفساید بود و تمام تنش پشت خط آفساید. آن وقت عالیشاه به آن شکل سر داور داد میزند و کسی کاری به کارش ندارد.

یعنی قصد و غرضی پشت این کارهاست؟
صد در صد نمی‌خواهند استقلال نتیجه بگیرد. ما خودمان فوتبال بازی کردیم و این‌ها را می‌فهمیم.

دربی را چطور ارزیابی کردید؟
فوتبالی که استقلال بازی می‌کند مرا به یاد تیم زمان خودمان انداخت. ما هرگز زیر توپ نمی‌زدیم و فوتبال بازی می‌کردیم. از بازی سیاوش یزدانی لذت بردم. چهار بار آل کثیر را فرستاد داخل باقالی‌ها. چهار تو سر توپ زد و عالی کار کرد. مرادمند، دانشگر و رضا آذری هم خیلی خوب بودند. البته در خط‌هافبک کمی‌توپ از دست می‌دادیم. نمیدانم چرا روزبه چشمی‌اینقدر ضعیف تر از قبل شده! ولی روی یک موقعیت ۱۰۰ درصد هم خودش را به خوبی نشان داد.

چرا ژستد در خط حمله گلزنی نمی‌کند؟
ژستد مهاجم خوبی است. استپ می‌کند و توپ‌ها را به خوبی به دیگران پاس می‌دهد ولی فوروارد باید گل بزند. باید بتواند ضربات آخر را خوب بزند. تا وقتی که گل نزند همه فکر می‌کنند ژستد بازیکن بدی است. همین بازیکن دیگرمان یامگا عالی فوتبال بازی می‌کند ولی فوتبالش به چشم نمی‌آید.

گل محمدی در نشست خبری اعلام کرد تیمش مستحق برد بوده اگر از موقعیت‌ها بهتر استفاده می‌کردند؟
لطفاً به آقای گل محمدی بگویید شما کدام موقعیت خطرناکی را روی دروازه استقلال ایجاد کردید که درباره‌اش حرف میزنید و ما ندیدیم؟ یعنی ۵۰، ۶۰ میلیون ایرانی فوتبال نمی‌فهمند ولی شما می‌فهمید؟ لابد می‌خواهید بگویید فوتبالتان هم فراتر از آسیا بوده؟ حتما لوران بلان این مسابقه را دیده و به یحیی پیغام داده که فوتبال تیمت فراتر از آسیاست. بروید جمع کنید بساطتان را. داور یک پنالتی صد در صد برای ما نگرفت و یک آفساید غلط گرفت وگرنه پرسپولیس باخته بود.

منبع: خبر ورزشی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • سید
    13

    آقا مهدی عزیزی دیگه بر کسی پوشیده نیست این سه نفر یعنی مطهری ،پیروانی و گل محمدی به همراه تیم رسانه ای شون خوب بلدند حواشی رو پر رنگ کنند و نوکر لنگی آنها در سیما هم در پی آنها همین کار را در گزارش خود می کرد. مثلا به دفعات گفت این تبلیغات برای فوتبال ما مناسب نیست در صورتیکه در دیگر بازی ها هم همین مقدار تبلیغ کنار زمین بوده.
    تیم لنگ همه جوره حمایت می شود

  • م
    9

    فنونی زاده تو چرا به جای ۶۰ میلیون ایرانی نظر میدی؟ آمار بازی میگه درصد مالکیت توپ ۶۰ به ۴۰ به نفع پرسپولیس بود، پرسپولیس ۴۹۸ تا پاس داد، استقلال ۳۱۳ تا. دقت پاس پرسپولیس هم خیلی بیشتر بود.

    نظرات شما -
    • سید
      10

      آمار بازی رو بابای مهدی طارمی میده
      شانس آوردیم نگفته 100 درصد مالکیت با لنگ بوده

  • ناشناس
    7

    آقا مهدی! در این سن و سال واقعاً خجالت دارد حقیقت را قلب می کنی و وارونه جلوه می دهی و همه چیز را رنگی (آبی) می بینی! داور هم که شده ای؟! تکل از پشت کدام بود؟! مدافع پرسپولیس وقتی جلوتر از مهاجم خارجی استقلال بود چگونه می توانست تکل از پشت بزند؟! این مهاجم استقلال بود که خود را به سمت توپی که بطور عرضی از کنار محوطه جریمه برایش در درون محوطه جریمه نزدیک به دروازه پرسپولیس ارسال شده بود به جلو پرتاب کرد و در این حین مختصر برخورد بدنی هم با مدافع پرسپولیس داشت و در نهایت تعادلش را از دست داد و به زمین خورد. ضمن اینکه مهاجم استقلال هیچ اعتراضی هم به قضاوت داور در این صحنه نداشت چونکه مطمئن بود خطایی به روی او صورت نگرفته است. در این صحنه و در صحنه ای که مهاجم استقلال حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر در تله آفسایدگیری تیم پرسپولیس گرفتار شده بود فقط کادر فنی استقلال به دنبال پنالتی بودند تا با گرفتن پنالنی بتوانند ذره ای از بازی بد تیم خود را جبران کنند!

    نظرات شما -
    • سید
      16

      ناشناس لنگی ظاهرا زمان پنالتی داشتی شبکه ورزش بازی دیگه ای رو نگاه می کردی تمامی داوران اعم از لنگی و غیره گفتند پنالتی هستش

    • ناشناس
      5

      به سید: کمتر کارشناس داوری بود که اعتقاد داشته باشد صحنه دقیقه ۸۷ بازی پنالتی بوده است مگر یک الی دو داور طرفدار تیم کیسه کش حمام!

  • علی
    3

    خداروشکر اعتیاد رو کنار گذاشتی ولی بجاش مشکلات دیگه سراغت اومد مثل توهم. مهدی جان شما برو اول حساب کتاب 60 میلیون رو ببین از کجا درآوردی بعد بیا صحبت کنیم.

  • سید
    9

    ناشناس لنگی بعد از بازی آقای میثاقی لنگی از چندین داور استعلام کرد همه گفتند پنالتی میگ شما داشتی شبکه ورزش رو نگاه می کردی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      به آقا سید طرفدار کیسه حمام! دوشنبه شب این هفته برنامه فوتبال برتر را نگاه کن و ببین از سه نفر کارشناس داوری برنامه چند نفر می گویند صحنه دقیقه ۸۷ دربی خطای پنالتی نبود. اگر دو نفر از سه نفر کارشناس داوری برنامه فوتبال برتر آن صحنه را پنالتی تشخیص دادند ما حرف دروغ شما را تصدیق می کنیم!

  • سید
    3

    ناشناس البته آقای کهوری (نمیدونم کجا داوری می کنه) احتمالا گود شهرزاد گفته پنالتی نیست.فقط شما اگر فهمیدی ایشون داور کجاست بفرمایی ممنون می شوم

    نظرات شما -
    • محمد
      4

      فعلا که پرچم پرسپولیس بالاست ویحیی با این که کلی بازیکن از دست داده بالاتر از اس تق لاله

  • ا
    3

    جناب آقای فنونی زاده لطفاً نظراتتان را برای خودتان نگه دارید

  • ناشناس
    2

    مهدی جان هنوز خاطرات شوتهای ۴۰ متریت را بیاد داریم خدا حفظت کنه حیف که شما در دوره بی پولی فوتبال بازی می کردید وگرنه با استعدادی که امثال شما برادران بیانی نامجو مطلق قایقران و عابدزاده و... داشتید اگر امروز بازی می کردید جایتان در فوتبال اروپا بود

  • سید
    3

    ناشناس لنگی
    نیاز به تماشای برنامه نیست تمام لنگی ها در شبکه سه کمیته داوران فدراسیون فوتبال و حتی تصویربرداران سیما نقش اساسی دارند.
    آن وقتی که تماشاگران سپاهان را با سنگ کتک زدید و حتی یکی دو نفر هم جان خود را از دست دادند شبکه سه با مجری های تمام لنگیش طوری وانمود کرد که تیم لنگ مظلوم عالم است.
    مهم زمان پخش فوتبال بود که همگی به ناچار پذیرفتند این خطا پنالتی بوده. برو با بابا مسعود و بابا حمیدتون خوش باش لنگی
    منفورترین تیم تاریخ لنگ است و بس.
    البته پیشنهاد می کنم صحبت های جناب آقای قرائتی راجع به مکتب لنگیسم رو هم حتما مطالعه کن شاید خدا کمکت کرد توبه کردی لنگی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      جواب ابلهان و مغرضانی که عناد می ورزند و چشمان خود را به روی حقیقت بسته اند و حاضر به پذیرش حق و حقیقت نیستند خاموشیست!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها