قاسمپور:

لابد اسکوچیچ خودش را قبول ندارد که از دستیارش کمتر می‌گیرد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در برهه فعلی بحث درباره ادامه یا عدم ادامه همکاری با اسکوچیچ به لحاظ اخلاقی درست نیست گرچه در عالم حرفه‌ای این مسائل طبیعی است اما در ایران نه.

لابد اسکوچیچ خودش را قبول ندارد که از دستیارش کمتر می‌گیرد

پس از انتشار تصاویر دورهمی‌تعدادی از بازیکنان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان که خداداد عزیزی مجری آن برنامه بود، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان و علی کریمی (پرسپولیس) درباره وضعیت دراگان اسکوچیچ در تیم ملی و احتمال حضور در جام جهانی با این سرمربی به بحث گذاشته شد.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگویی، در ارتباط با موضوع حضور تیم ملی ایران در جام جهانی با اسکوچیچ و بدون اسکوچیچ اظهارات مهمی را مطرح کرد.

جمعی از بازیکنان پیشین تیم ملی درباره ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ بر این اعتقادند این احتمال کم است که تیم ملی با اسکوچیچ به جام جهانی برود. نظر شما در این باره چیست؟

به اعتقاد من هنوز برای این حرفها زود است. اصطلاحا هنوز نه به دار است و نه به بار. گرچه شانس ما برای صعود به جام جهانی خیلی زیاد است اما طرح این موضوع در حال حاضر اخلاقی نیست. شاید اگر امروز درباره تیم‌ملی بحث فنی بکنیم بهتر است. اما طرح این مسائل حاشیه‌ای دور از اخلاق ورزشی است.

چطور؟

به هر حال اینکه مربی تیم ملی در جام جهانی با ما می‌ماند یا نمی‌ماند، می‌تواند هم تمرکز او را بر هم بزند و هم تمرکز بازیکنان تیم ملی را. مطمئناً هر سرمربی موافقان و مخالفانی دارد یکی مثل من ممکن است فقط نظرش را بگوید اما تصمیم‌گیرنده فرد دیگری است. من معتقدم پس از گرفتن نتیجه لازم باید این موضوع کارشناسی شود. اینکه با این شرایط مالی دستاوردهایی که اسکوچیچ برای ما داشته خوب بوده یا نه.

علی کریمی‌درباره اسکوچیچ مدعی شد خبر دارد که قرارداد بعضی از کمک مربیان تیم ملی بیشتر از سرمربی اش است. نظر شما در این باره چیست؟

من نمی‌دانم کسی از اسکوچیچ بیشتر می‌گیرد یا نه اما به طور کلی می‌گویم حتماً اسکوچیچ خودش را قبول نداشته که چنین شرایطی را پذیرفته و به هرحال این اشتباه است. اگر من جایی کار کنم و مربی باشم اما دستمزدم از سرمربی بیشتر باشد چرا مرا سرمربی نمی‌گذارند؟ این یعنی من بهترم. هر کسی بر اساس جایگاهی که دارد باید همان قدر پول بگیرد. اگر کسی در مجموعه‌ای از همه بهتر باشد او را در رأس قرار می‌دهند. باز هم می‌گویم من اطلاعی ندارم که آیا کسی از اسکوچیچ بیشتر می‌گیرد یا نه ولی در کل این اشتباه است.

به نظر شما ایرادی دارد اگر از امروز به اسکوچیچ بگوییم ما برای جام جهانی با یک مربی دیگر مذاکره کرده‌ایم؟

در بحث حرفه‌ای قطعاً ایرادی ندارد. ما در فوتبال اروپا بارها دیده ایم به فلان مربی می‌گویند ما فصل بعد با یک مربی دیگر لیگ را شروع می‌کنیم اما اگر چنین حرفی را در خاورمیانه و آسیا به مربی بگویند معمولا در ادامه کار، حرفه ای رفتار نمی‌کند. کم کاری، دزدی از کار، بی علاقگی و دل ندادن به مجموعه از حالت هایی است که در مربی ایجاد می‌شود. متاسفانه این احساس مسئولیت و حرفه‌ای گری نزد منِ مربی ایرانی و بازیکنان مشاهده نمی‌شود. شاید اسکوچیچ هم پیشنهادی داشته باشد ولی این حق طبیعی اش است که اگر جایی او را خواستند فعلا حرفی درباره اش نزند و بعد هم برود.

منبع: خبر ورزشی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رسول
    0

    فقط یک مشت مغرض ضد ایرانی در این برهه و با تمام شایستگی های اسکوچیچ میتوانند چنین نظرات بو داری بدهند که قطعا از طرف مافیای فوتبال ایران خط میگیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها