علوی: اسکوچیچ در سلامت کامل است/ با اجماع همگانی به جام جهانی می‌رویم

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: اسکوچیچ در سلامتی کامل است و از این لحاظ مشکلی ندارد.

علوی: اسکوچیچ در سلامت کامل است/ با اجماع همگانی به جام جهانی می‌رویم

امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: می‌دانید پس از قطعی شدن اتمام همکاری فدراسیون فوتبال با کادرفنی قبلی تیم ملی بزرگسالان، بلافاصله کمیته فنی و متعاقب آن اعضای محترم هیئت رئیسه جلساتی را برای انتخاب سرمربی تیم ملی داشتند که در این فهرست چهره‌های شاخصی از مربیان ایرانی و گزینه‌های خارجی حضور داشتند.

او افزود: برانکو ایوانکوویچ با وجود تلاش‌های صورت گرفته در شرایطی می‌توانست به ایران بیاید که بحث مطالبات مالی اش از باشگاه پرسپولیس مرتفع می‌شد. در همان زمان هم موضوع پیشنهاد فدراسیون فوتبال عمان مطرح شد که در نهایت حضورش را در تیم ملی این کشور رقم زد.

شرایط حضور همزمان قلعه نویی در تیم ملی و سپاهان فراهم نبود

علوی افزود: پس از اینکه سه شنبه آخرین مذاکرات ما با سرمربی محترم سپاهان و این باشگاه برگزار شد، در نهایت با توجه به ضرورت تمرکز امیر قلعه نویی روی تیم سپاهان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ، کارخانه فولاد مبارکه به شکل رسمی اعلام کرد قلعه نویی باید به شکل مستمر و متمرکز در این تیم بماند. می‌دانید در گذشته شرایطی رقم خورده که سرمربی محترم تیم ملی همزمان در باشگاه هم کار کرده، اما مدت‌ها است چنین فضایی را نمی‌بینیم و شرایطی نیست که به صورت همزمان بتوانیم از قلعه نویی در تیم ملی و سپاهان استفاده کنیم.

اسکوچیچ جزء گزینه‌های فهرست ابتدایی ما بود

او افزود: سپاهان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی هم در مقدماتی جام جهانی بازی‌های فوق العاده حساسی پیش رو دارند. به هر شکلی که بود کمیته فنی و توسعه فدراسیون بلافاصله تشکیل جلسه داد و از همان فهرست ابتدایی موجود بحث مربوط به دراگان اسکوچیچ مطرح شد. به دلیل تقارن جدایی او از صنعت نفت آبادان و مذاکرات ما با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بلافاصله نظر محترم اعضای هیئت رئیسه اخذ شد.

اسکوچیچ پس از برگزاری جلسه با کمیته فنی و جلب نظر اعضای هیئت رئیسه معرفی شد

سخنگوی فدراسیون فوتبال ادامه داد: اسکوچیچ روز گذشته حدود یک ساعت و نیم با اعضای کمیته فنی و توسعه جلسه برگزار و برنامه هایش درباره تیم ملی به ویژه چهار بازی آتی را اعلام کرد. در نهایت با اخذ نظر نهایی هیئت رئیسه او به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد.

فردا با اسکوچیچ جلسه داریم

علوی درباره برنامه‌های پیش روی فدراسیون با اسکوچیچ گفت: او بلافاصله برنامه‌های ابتدایی را آغاز کرد و امروز (جمعه) هم برای تماشای بازی سایپا با پارس جنوبی در ورزشگاه دستگردی حاضر شد. فردا هم مطابق جلسات دیروز نشست‌هایی در محل فدراسیون و مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود که در آن درباره وضعیت کادرفنی قطعی او و برنامه‌های اردویی جمع بندی صورت خواهد گرفت. بازی با هنگ کنگ و کامبوج بحث‌های اجرایی و فنی دارد. ما خرداد هم با عمان در ورزشگاه بازی تدارکاتی انجام می‌دهیم و آماده دیدار با بحرین و عراق می‌شویم.

باید از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم

او افزود: فهرست کامل برنامه‌های تیم ملی و جزئیات آن را اواسط هفته و شاید هم قبل از آن اطلاع رسانی خواهیم کرد، اما به هر حال در این ۲۴ ساعت نقطه نظرات پیشکسوتان ارجمند و کارشناسان گرامی را شاهد بودیم که به همراهی آن‌ها و نقاط مورد اشاره شان توجه خواهد شد. ان شالله با نشاطی که شکل می‌گیرد و فکر می‌کنم طبق همراهی‌ای که بین مردم، پیشکسوتان و رسانه‌ها صورت می‌گیرد، اتفاق مهمی خواهد افتاد. قلعه نویی، گلمحمدی و برانکو که خودشان جزء گزینه‌های ما بودند نسبت به انتخاب اسکوچیچ نقطه نظرات مهمی داشتند و سایر عزیزان هم نکات مهمی را اشاره کردند. امیدوارم در نهایت از این پیچ مهم تاریخی تیم ملی به سلامت عبور کند.

اسکوچیچ در سلامت کامل است

علوی درباره اینکه چگونه اسکوچیچ با وجود مشکلات جسمانی اش در صنعت نفت ناگهان سرمربی تیم ملی شد، بیان کرد: خود اسکوچیچ بار‌ها این موضوع را تکذیب کرد و گفت سلامتی اش در شرایط خوبی است. خوشبختانه روز گذشته هم که به فدراسیون آمد سلامتی و شادابی را در چهره اش دیدیم. امروز هم مشکلی در ورزشگاه دستگردی نداشت و به من هم گفت مشکلی ندارم.

طبق تعامل با صنعت نفت موضوع پرداخت وجه به این باشگاه حل می‌شود

او درباره بحث پرداخت مبلغی به باشگاه صنعت نفت برای دریافت رضایت نامه اسکوچیچ بیان کرد: در زمینه مباحث مربوط به باشگاه صنعت نفت امروز و روز گذشته بهاروند با مدیرعامل این باشگاه گفتگو کرده و این مسائل در حال انجام است تا طبق تعاملی که صنعت نفت با فدراسیون دارد این موضوع به بهترین شکل انجام می‌شود.

اجماع مردم، رسانه‌ها و پیشکسوتان با تیم ملی سبب صعود به جام جهانی می‌شود

علوی افزود: بستر اصلی برای موفقیت تیم ملی اجماعی است که باید بین همه شکل بگیرد و بار‌ها دیدیم این اتفاق منجر به حضور تیم ملی کشورمان در جام جهانی شده است. فکر می‌کنم این نگاه باید از درون فدراسیون تولید شود و سپس به جامعه سرایت کند. ان شالله بتوانیم از پیشکسوتان محترم فوتبال ایران در تمرینات تیم ملی و اردو‌ها استفاده کنیم.

او درباره مطرح شدن نام برخی مربیان خارجی برای دستیاری اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران گفت: این مباحث در گفت و گوی اسکوچیچ با رسانه کروات مطرح شده و قرار است درباره این موضوع در جلسه نهایی جمع بندی نهایی صورت بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها