وضعیت نگران کننده پرسپولیس/ مشکل تیم گل‌محمدی کجاست؟

پرسپولیس در حالی در سومین بازی متوالی‌اش در مقابل مس رفسنجان موفق به کسب پیروزی نشد که منتقدان این تیم معتقدند تیم یحیی گل‌محمدی طراوت لازم را ندارد و بازی‌هایش تماشاگرپسند نیست.

 وضعیت نگران کننده پرسپولیس/ مشکل تیم گل‌محمدی کجاست؟

پرسپولیس دیگر شباهتی به تیم برنده فصلهای پیش ندارد. تیم تحت هدایت گل محمدی از ۵ بازی لیگ برتر تنها ۲ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده و ۳ هفته است سرخپوشان طعم برد را نچشیدند. پرسپولیسی که در فصل های اخیر و در ۳۰ بازی هیچگاه بیش از ۱۷ گل نخورده، در ۵ بازی ابتدایی لیگ بیست و یکم موفق به کلین شیت نشده و در تمام بازی ها حداقل یک بار دروازه اش باز شده است. 

بی‌شباهت به یک قهرمان!

پرسپولیس از شکست دیگری فرار کرد و آنقدر خوش‌شانس بود که رقبایش در صدر جدول هم نتوانستند در بازی‌های در خانه برنده باشند. تیم یحیی حتی خوب بازی نمی‌کند تا دل هوادارانش حداقل به این خوش باشد. این تیم زور بردن ندارد و بازیکنان فقط به این بهانه وارد زمین می‌شوند که یک مسابقه فوتبال را برگزار کرده باشند. قهرمان ۵ دوره رقابت‌های لیگ‌برتر حالا نه تنها نشانی از یک قهرمان ندارد بلکه مثل یک تیم مدعی هم بازی نمی‌کند. هفته پنجم به پایان رسیده و کادر فنی این تیم هنوز نتوانسته راه‌کار ویژه‌ای برای خروج از این بحران پیدا کند. پرسپولیس با این شرایط روزهای سخت‌تری را تجربه خواهد کرد، روزهایی که آنها را از این هم معمولی‌تر خواهد کرد.

 سه بازی- دو امتیاز!

پرسپولیس در سال‌های قبل سابقه این را داشته که حتی از قعر جدول خودش را به صدر برساند و حتی نایب قهرمانی را هم تجربه کند اما برای تیمی که ۵ دوره قهرمانی پی‌درپی در لیگ را یدک می‌کشد گرفتن دو امتیاز از سه بازی عجیب است. شاید از دست دادن امتیازها زیاد برای هواداران نگران‌کننده نباشد اما آنچه باعث نگرانی می‌شود کیفیت فنی و اختلاف فاحشی است که آنها با سال‌های قبل خود دارند. حتی اضافه شدن بازیکنان و تغییر سیستمی که گل‌محمدی داده باعث نشده تا اتفاق خاصی در پرسپولیس بیفتد. آن نظم و آن هارمونی همیشگی در این تیم دیده نمی‌شود.

تیم یحیی بدون بازی‌ساز

رفتن احمد نوراللهی از یک سو و اضافه شدن رضا اسدی به تیم باعث شده تا این تیم پس از گذشت شش هفته هنوز یک بازیکن بازی‌ساز نداشته باشد. نه این‌که رضا اسدی بازیکن بدی باشد، مشکل اینجاست که سبک و نوع بازی او باعث شده میلاد سرلک هم از جریان بازی خارج شود. اصرار گل‌محمدی برای بازی دادن به اسدی، عدم استفاده از بازیکنی مثل کمال کامیابی‌نیا و نوع ترکیبی که می‌چیند باعث شده نبود بازیساز بدجور توی چشم بزند. آن هم مقابل تیمی مثل مس رفسنجان که بازیکنان ستاره‌ای مثل تیم‌های استقلال و سپاهان ندارد.

وضعیت نگران کننده پرسپولیس

بدنسازی ضعیف

یکی دیگر از نقدهایی که به بازیکنان پرسپولیس وارد است میزان دوندگی و پرسینگ آنهاست. این آمار به نسبت فصل قبل ارائه می‌شود.شاید همین که اولین بازی فصل پرسپولیس مقابل الهلال در لیگ قهرمانان بوده تاثیر مهمی در نوع تمرینات پیش‌فصل قرمزها داشته و زمانی که بقیه تیم‌ها برای بدنسازی و آماده کردن بدن‌های بازیکنان خود داشته‌اند را صرف تمرینات تاکتیکی کرده است. شاید همین موضوع مهمی در میزان دوندگی بازیکنان پرسپولیس باشد و خود این موضوع مهمترین عامل در افت کیفیت فنی این تیم.

 بازی مالکانه ندارند

در همین بازی آخر این تیم با مس رفسنجان اگر قرار به مثال زدن باشد باید از این نوشت که پرسپولیسی‌ها آن قدرت مالکانه فصل قبل را هم از دست داده‌اند. پرسپولیس که فصل قبل هر چند به سختی از پس مس برآمد، اما در تمام طول نود دقیقه، بازی مالکانه‌ خود را بر حریف تحمیل کرده بود و در شرایطی که در مقابل دفاع هوشمندانه شاگردان ربیعی به مشکل برخورده بود با انعطاف‌پذیری تاکتیکی و استفاده از توپ‌های عمقی بلند پشت دفاع به هدف خود و زدن گل برتری سه امتیازی رسیده بود، در بازی دیروز نتوانست برتری خاصی بر حریفش اعمال کند.

وضعیت نگران کننده پرسپولیس

عبدی: وضعیت پرسپولیس نگران کننده است

حسین عبدی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره شرایط این تیم و اینکه سرخپوشان در سه بازی اخیر خود پیروزی کسب نکرده اند گفت:«پرسپولیس عملکرد خوبی در چند بازی اخیر نداشته و نگرانی هواداران منطقی است. پرسپولیس ضعف فنی دارد و این تیم هماهنگی لازم را ندارد. در دفاع بسیار شکننده است؛ دقیقا جاییکه همیشه نقطه قوت پرسپولیس به حساب می آمده است. در خط حمله هم قدرت همیشگی را ندارد. همه این مسائل را کنار هم بگذاریم متوجه می شویم اوضاع پرسپولیس خوب نیست. تنها شانسی که پرسپولیس آورد این است که سپاهان و استقلال به عنوان دیگر مدعیان اصلی لیگ برتر هم نتوانستند بازی هایشان را ببرند و امتیاز از دست دادند. قبل از اینکه کادر فنی تصمیم بگیرد سیستم بازی تیمش را تغییر بدهد باید این موضوع را در ذهن بازیکنان جا بیندازد تا آنها بتوانند به خوبی دستورات کادر فنی را در زمین پیاده کنند. با توجه به ۲ بازی گذشته که پرسپولیس با سیستم ۳ دفاعه بازی کرده متوجه می‌شویم که بازیکنان از نظر ذهنی هنوز به آمادگی لازم برای بازی با سیستم جدید نرسیده‌اند و علیرغم تمرین با سیستم جدید، هنوز آمادگی لازم را برای عملکرد بهتر ندارند و اگر می‌بینیم فوتبال خوبی را نتوانسته‌اند به نمایش بگذارند، یکی از دلایلش همین موضوع است.»

او درباره آینده پرسپولیس گفت:«به نظرم پرسپولیس کار سختی برای تکرار موفقیت هایش در این فصل دارد. در برخی بازی‌ها شاهد هستیم که نمایش تیم خوب نیست اما نتیجه می‌گیرد و در برخی بازی‌ها، تیم علیرغم بازی خوب، در فاز نتیجه‌گیری موفق نیست منتهی پرسپولیس در حال حاضر نه خوب بازی می‌کند و نه نتیجه می‌گیرد. کادر فنی باید برای حل مشکل به وجود آمده تدابیر جدیدی اتخاذ کنند تا فاصله امتیازی با رقبا بیشتر نشود چون اگر با همین سبک و سیاق ادامه دهیم شاید اتفاقات خوبی برای این تیم در جدول مسابقات رخ ندهد.»

عبدی همچنین درباره جدایی نفرات کلیدی مثل نوراللهی، مغانلو و کنعانی‌زادگان و اینکه آیا بازیکنان جدید در حد پرسپولیس هستند؟ گفت:« قطعا موثر خواهد بود. از دست دادن بازیکنانی که در ترکیب تیم نقش کلیدی داشتند و حضور آنها حائز اهمیت بود کاملا به چشم می‌آید و بازیکنان جانشین هنوز به هماهنگی لازم نرسیده‌اند. امیدوارم مجموعه تیم زودتر به هارمونی و هماهنگی لازم در فوتبالی که به نمایش می‌گذارد برسد وگرنه کار برای پرسپولیس نسبت به سالهای گذشته سخت‌تر خواهد شد. نه اینکه بازیکنان جدید پرسپولیس به لحاظ فنی ضعیف باشند ولی هنوز نتوانستند در تیم بزرگی مثل پرسپولیس جا بیفتند و در حد این تیم بازی کنند.»

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها