جنجال پیکان- سایپا با حضور هکتور کوپر/ اشتباه تاریخی رویای صعود به جام جهانی را از بین برد

هکتور کوپر روی نیمکت تیم ملی کنگو مرتکب اشتباه بزرگی شده و ممکن است کل دستاوردهای او به باد برود.

جنجال پیکان- سایپا با حضور هکتور کوپر/ اشتباه تاریخی رویای صعود به جام جهانی را از بین برد

 تیم ملی کنگو با غلبه بر بنین موفق به صعود به مرحله پلی آف جام جهانی شد تا در آستانه دستیابی به رویای بزرگی قرار بگیرد. اما اشتباه فاحش هکتور کوپر، سرمربی مشهور این تیم ممکن است باعث محرومیت آنها از حضور در پلی آف شود. در جریان دیدار کنگو و بنین، تیم ملی کنگو چهار تعویض در چهار مقطع مختلف انجام داد ولی داور مسابقه و کادر فنی این تین متوجه این موضوع نشده اند.

حالا ممکن است به خاطر این نقض قانون، صعود کنگو به مرحله پلی آف منتفی شده و فیفا بازی را 0-3 به سود بنین اعلام کند. در صورت رخ دادن این اتفاق، کنگو از حضور در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی2022 بازخواهد ماند.

در واقع قانون به این صورت است که سرمربیان می توانند تعویض های خود را در سه مقطع مختلف در جریان مسابقه و البته بین نیمه انجام بدهند. اما همانطور که در تصویر پیداست، تیم ملی کنگو از دقیقه 63 تا 90 و در چهار مقطع دست به تعویض زده که این خلاف قوانین است.

همین چند ماه قبل تیم وولفسبورگ در شرایطی متفاوت و البته به علت نقض قوانین تعویض، از دی اف بی پوکال کنار گذاشته شد. در آن دیدار مارک فن بومل، سرمربی وولفسبورگ در وقت های عادی مسابقه سه بار دست به تعویض می زند و و در وقت های اضافه و در شرایطی که قادر به انجام دو تعویض بوده، سه بازیکن جدید وارد زمین می کند.

 

 

 

این صحنه تعویض های هکتور کوپر در دیدار کنگو مقابل بنین است. این تیم در عرصه فوتبال شهرت چندانی نداسته و حالا در آستانه به دست آوردن مجوز صعود به جام جهانی است. اما اگر فیفا علیه کنگو حکم دهد، این دستاورد بزرگ تبدیل به کابوس ابدی هکتور کوپر خواهد شد.

این اتفاق مشابه همان دیدار جنجالی سایپا و پیکان در لیگ برتر سال گذشته است که در آن بازی تیم مهدی تارتار شش تعویض در ترکیب تیم خود انجام داد که این مسئله با شکایت فراز کالموند و باشگاه سایپا همراه شد. در ابتدا کمیته انضباطی  رای را نتیجه 0-3 به سود سایپا اعلام کرد، اما در کمیته استیناف این حکم رد و نتیجه ثبت شده در طول بازی یعنی پیروزی 1-2 پیکان مورد تایید قرار گرفت. البته سایپا که راهی دسته دوم شده، هنوز به این موضوع معترض بوده و از طریق CAS به دنبال تغییر نتیجه است.

در نهایت کمیته انضباطی فوتبال آلمان برتری 3-1 ولفسبورگ را رد کند و تیم پروسن مونستر برنده این بازی لقب می گیرد. البته در آن دیدار ولفسبورگ بازیکنان بیشتری از حد مجاز وارد زمین کرده، اما کنگو تنها در دفعات تعویض های خود مرتکب اشتباه شده و ممکن است مستوجب تخفیف از سوی فیفا باشد.

 

 

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها