گوریل کوهی معروف در آغوش سرپرست و دوستش در ۱۴ سالگی جان باخت

انداکاسی، گوریل کوهی که عکس سلفی‌اش با محیط بان پارک ملی ویرونگا کنگو معروف شده بود، در ۱۴ سالگی پس از یک بیماری طولانی درگذشت.

گوریل کوهی معروف در آغوش سرپرست و دوستش در ۱۴ سالگی جان باخت

پارک ملی ویرونگا در بیانیه‌ای گفت: «با ناراحتی از ته دل، ویرونگا مرگ انداکاسی، گوریل کوهی محبوب را اعلام می‌کند که بیش از یک دهه تحت مراقب مرکز سنکووکوه پارک بود.»

در این بیانیه آمده است که «انداکاسی آخرین نفس‌های خود را در آغوش پر محبت سرپرست و دوست مادام العمرش آندره باوما کشید.»

این گوریل طبق اعلام این پارک ملی در تاریخ ۲۶ سپتامبر در پی بیماری طولانی مدت که در آن وضعیتش به سرعت رو به وخامت گذاشت درگذشت.

انداکاسی تنها دو ماه داشت که محیط بانان او را در حالیکه به بدن بی جان مادرش چسبیده بود پیدا کردند. مادر این گوریل در سال ۲۰۰۷ از سوی شبه نظامیان مسلح کشته شد.

این گوریل در سال ۲۰۰۹ به مرکز سنکووکوه که تازه ایجاد شده بود منتقل شد و با دیگر گوریل‌های کوهستانی یتیم زندگی کرد. گوریل‌هایی که برای بازگشت به طبیعت بسیار آسیب‌پذیر بودند.

زندگی این گوریل کوهی در نمایش‌ها و فیلم‌های مستند ویرونگا نشان داده شد و او در سال ۲۰۱۹ به دلیل عکس سلفی که نشان می‌داد با آرامش روی دو پای خود در کنار محیط بان و گوریل دیگر ایستاده بود شهرت اینترنتی پیدا کرد.

باوما در بیانیه‌ای گفت: «حمایت و مراقبت از چنین موجود دوست داشتنی یک امتیاز بود. طبیعت شیرین و هوش انداکاسی به من کمک کرد تا ارتباط بین انسان و میمون‌های بزرگ را درک کنم و اینکه چرا ما باید هر آنچه در توان داریم برای محافظت از آن‌ها انجام دهیم.»

وی گفت افتخار می‌کند که انداکاسی را دوست نامیده است.

او در بیانیه‌اش افزود: «من او را مانند یک کودک دوست داشتم و شخصیت شاد او را نیز دوست داشتم چراکه هر بار که با او ارتباط برقرار می‌کردم لبخند بر لب داشت.»

پارک ملی ویرونگا در شرق کنگو خانه آخرین گوریل‌های کوهستانی جهان است. البته در همسایگی این کشور یعنی در رواندا و اوگاندا نیز گوریل‌های کوهی زندگی می‌کنند و مجموع جمعیت آن‌ها کمی بیش از هزار نفر است.

منبع: یورونیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها