مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

صعود فرانسه به جام‌جهانی، توقف عجیب هلند

تیم ملی فرانسه با برتری پرگل مقابل قزاقستان، به جام جهانی 2022 صعود کرد اما هلند با توقف برابر مونته‌نگرو، باید در انتظار نتایج روز پایانی باشد.

صعود فرانسه به جام‌جهانی، توقف عجیب هلند

تیم ملی فرانسه، قهرمان جام جهانی 2018، در شبی که کیلیان امباپه با زدن 4 گل ستاره میدان بود، با برتری 8-0 مقابل قزاقستان راهی جام جهانی 2022 شد. اما هلند در دیداری جذاب و تماشایی، برتری 2-0 مقابل مونته نگرو را با تساوی 2-2 عوض کرد تا سرنوشت صعود این تیم به جام جهانی به روز آخر کشیده شود.

همانطور که از قبل انتظار می رفت، فرانسه مقابل ضعیف ترین تیم گروهش، قزاقستان، کار سختی نداشت و با زدن 8 گل، صعودش به جام جهانی را جشن گرفت.

این کیلیان امباپه بود که با زدن سه گل در همان نیمه اول، پیروزی خروس ها را قطعی کرد. او ابتدا در دقیقه 8 فرانسه را پیش انداخت و سپس در دقایق 12 و 32، دو بار دیگر موفق به گلزنی شد.

نیمه دوم با درخشش کریم بنزما آغاز شد و این مهاجم باتجربه در دقایق 55 و 59، دو بار دیگر دروازه قزاقستان را باز کرد.

آدریان رابیو (75) و آنتوان گریزمان (84- پنالتی) موفق شدند نام شان را در بین گلزنان این دیدار ثبت کنند و در نهایت امباپه با زدن گل هشتم در دقیقه 87، یک شب به یادماندنی را برای هواداران فرانسه رقم زد.

با این پیروزی فرانسه 15 امتیازی شد و پیش از دیدار آخر گروه مقابل نزدیک رقیبش فنلاند، صعودش به جام جهانی را قطعی کرد. فنلاند 11 امتیازی است و باید در شب آخر مقابل فرانسه به پیروزی برسد تا در صورت پیروزی اوکراین 9 امتیازی برابر بوسنی و هرزگووین، همچنان رتبه دوم را حفظ کند.

اما هلند که تنها 8 دقیقه تا صعود به جام جهانی فاصله داشت، با دریافت دو گل در دقایق پایانی برابر مونته نگرو، به تساوی 2-2 رضایت داد و اکنون باید در انتظار دیدار سرنوشت ساز برابر نروژ باشد.

در دیدار امشب ممفیس دیپای در دقیقه 25 از روی ضربه پنالتی هلند را پیش انداخت و در ابتدای نیمه دوم، همین بازیکن گل دوم را برای نارنجی ها به ثمر رساند.

در حالی که به نظر می رسید بازی با برتری هلندی ها به پایان خواهد رسید، در دقیقه 82، ایلیا ووکوتیچ یکی از گل های خورده مونته نگرو را جبران کرد و تنها 4 دقیقه بعد، نیکولا ووینوویچ گل دوم را برای میزبان به ثمر رساند تا بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد.

با این تساوی هلند 20 امتیازی شد؛ در حالی که ترکیه و نروژ با 18 امتیاز پشت سر این تیم قرار دارند. هلند در شب آخر از نروژ پذیرایی خواهد کرد و ترکیه به مصاف مونته نگرو خواهد رفت.

منبع: ورزش3
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها