ناسا جدیدترین نتایج را در مورد پروژه اکتشاف ماه تا مریخ منتشر کرد

جدیدترین نتایج پروژه «بررسی مفهومی ساختار ماه تا مریخ ۲۰۲۳» منتشر شد تا اطلاعات جدیدی را در مورد برنامه‌های اکتشافی ناسا برای ماه و مریخ ارائه دهد.

ناسا جدیدترین نتایج را در مورد پروژه اکتشاف ماه تا مریخ منتشر کرد

ناسا روز سه‌شنبه نتایج «بررسی مفهومی ساختار ماه تا مریخ ۲۰۲۳»(2023 Moon to Mars Architecture Concept Review) خود را منتشر کرد که پروژه آژانس در ایجاد نقشه راه برای اکتشاف منظومه شمسی به نفع بشریت است.

به نقل از ناسا، رویکرد ساختار ماه تا مریخ شامل بازخورد صنعت، دانشگاه و شرکای بین‌المللی آمریکا و نیروی کار ناساست. بررسی مفهومی ساختار ماه تا مریخ ۲۰۲۳، ساختار و راهبردهای موجود را برای اولین مأموریت‌های سرنشین‌دار به مریخ اصلاح کرد و همچنین، به شناسایی هفت تصمیم کلیدی پرداخت که باید در مراحل اولیه ایجاد یک طرح برای فرستادن فضانوردان به سیاره سرخ گرفته شوند.

«کاترین کورنر»(Catherine Koerner) معاون «ماموریت توسعه سیستم‌های اکتشافی» در مقر ناسا گفت: اسناد جدید ما نشان‌دهنده پیشرفتی هستند که برای تعریف کردن یک رویکرد روشن در اکتشاف و نحوه استفاده کردن از عناصر جدید به عنوان فناوری‌ها و قابلیت‌ها در آمریکا و خارج از آن ارتقا می‌یابند. این فرآیند تضمین می‌کند که هر کاری را در آژانس و همراه با شرکای خود انجام دهیم، بر دستیابی به اهداف اکتشافی فراگیر به نفع همه متمرکز است.

اسناد تازه منتشرشده شامل «سند تعریف ساختار ۲۰۲۳»(2023 Architecture Definition Document) برای بررسی دقیق و فنی این رویکرد، مرور اقدامات و ۱۳ مقاله در مورد موضوعات مکرر مطرح‌شده در مسیر اکتشاف ناسا هستند.

«نجود مرانسی»(Nujoud Merancy) از اعضای گروه مأموریت توسعه سیستم‌های اکتشافی ناسا گفت: ما در سال گذشته توانستیم روند خود را برای توسعه مفهوم ساختار ماه تا مریخ اصلاح کنیم تا اتحاد را در آژانس شکل دهیم. روند کار ما در ماه‌های آینده بر رفع کردن شکاف‌های موجود و بررسی بیشتر تصمیم‌های آژانس برای موفقیت در مأموریت‌های سرنشین‌دار مریخ متمرکز خواهد شد.

ناسا در آوریل ۲۰۲۳، اولین سند این پروژه را با اطلاعات دقیق در مورد پروژه «اهداف ماه تا مریخ»(Moon to Mars Objectives) منتشر کرد که به عنوان راهنمای اکتشاف عمل می‌کند. این آژانس فضایی، کارگاه‌هایی را برای دریافت بازخورد و بررسی مفهومی در اواخر سال برگزار کرد که رهبران ناسا در آنها گردهم آمدند تا درباره نیازها و اصلاحات ساختاری صحبت کنند. ناسا این کار را در آینده نیز ادامه خواهد داد و هر سال، ساختار این طرح را اصلاح می‌کند.

ناسا در پروژه «آرتمیس»(Artemis)، پایه و اساس لازم را برای اکتشافات علمی بلندمدت در ماه ایجاد خواهد کرد، اولین زن، اولین شخص رنگین‌پوست و اولین فضانورد شریک بین‌المللی خود را روی سطح ماه فرود خواهد آورد و برای سفرهای انسانی به مریخ آماده خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه بررسی مفهومی ساختار ماه تا مریخ ۲۰۲۳ می‌توانند به وب‌سایت ناسا مراجعه کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها