تماس ناسا با بالگرد مریخی «نبوغ» دوباره برقرار شد

ناسا پس از فرستادن دستور جدید به مریخ‌نورد «استقامت» توانست دوباره با بالگرد مریخی «نبوغ» تماس بگیرد.

تماس ناسا با بالگرد مریخی «نبوغ» دوباره برقرار شد

پس از مدت کوتاهی سکوت نگران‌کننده، ناسا اعلام کرد که موفق شده است تا تماس خود را دوباره با بالگرد مریخی «نبوغ»(Ingenuity) برقرار کند.

به گزارش انگجت، این بالگرد خودران در طول هفتاد و دومین پرواز خود برفراز مریخ به طور غیرمنتظره‌ای ارتباط خود را با مریخ‌نورد «استقامت»(Perseverance) که واسطه بین آن و زمین است، متوقف کرد. این بالگرد پیش از این به دلیل نامعلومی پرواز خود را کوتاه کرده بود و ناسا قصد داشت در جدیدترین صعود آن، یک بررسی سیستمی را انجام دهد.

«آزمایشگاه پیش‌رانش جت»(JPL) ناسا در حساب ایکس خود نوشت که در حال بررسی کردن داده‌های نبوغ است تا بفهمد چه اتفاقی رخ داده است. پس از این که گروه ماموریت دستور «جلسات شنیداری بلندمدت» را به استقامت فرستاد، این مریخ‌نورد سیگنال خود را دریافت کرد.

62890903

خبر خوب امروز؛ ما پس از دستور دادن به استقامت برای انجام دادن جلسات شنیداری بلندمدت به منظور دریافت کردن سیگنال نبوغ، تماس خود را با بالگرد مریخی دوباره برقرار کردیم. این تیم در حال بررسی کردن داده‌های جدید برای درک بهتر خروج غیرمنتظره در طول هفتاد و دومین پرواز است.

بالگرد نبوغ پیش از این در سال گذشته، خاموشی را تجربه کرد و توانست به پرواز بازگردد اما هنوز خیلی زود است که بگوییم این بار نیز چنین خواهد شد یا خیر. این بالگرد کوچک در حال حاضر به خوبی از جدول زمانی اصلی ماموریت خود فراتر رفته است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها