استاندار خبر داد:

برخورد قضایی با هیأت‌های عزادارای متخلف

استاندار مرکزی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته ممنوع است و با هیأت‌های عزادارای متخلف برخورد قضائی صورت می‌گیرد.

برخورد قضایی با هیأت‌های عزادارای متخلف

علی آقازاده اظهار کرد: متأسفانه در استان مرکزی هر هفته آمارهای ابتلاء، بستری و فوتی در حال افزایش است در صورتی که میانگین شاخص‌های کرونایی استان مرکزی نسبت به کشور بهتر است و در جایگاه پایین جدول قرار دارد.

جایگاه سوم استان مرکزی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

وی ادامه داد: استان مرکزی در رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک در جایگاه سوم کشور قرار دارد ولی این دلیل نمی‌شود که عده‌ای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند زیرا تاب آوری نیروهای درمان حد و آستانه‌ای دارد و این توان در حال به پایان رسیدن است.

استاندار مرکزی با اشاره به جلسه امروز ستاد ملی تصریح کرد: از فردا، یکشنبه تا اطلاع ثانوی، ترددها به داخل شهرستان‌های استان با خودروهای غیربومی ممنوع است و راه‌های فرعی (۵۹ معبر) با رعایت علائم و هشدارهای ترافیکی مسدود می‌شود. در هفته آتی که پیک بزرگ‌تری خواهیم داشت این ممنوعیت به شکل کاملاً جدی ادامه خواهد داشت.

برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته ممنوع است

آقازاده ادامه داد: از روز پنجشنبه طبق گزارش نگران کننده از فعالیت هیأت‌های مذهبی در کشور و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی این هیأت‌ها، ستاد ملی مقابله با مصوب کرد که تمامی مراسم‌ها در محیط بسته ممنوع شود، نیروی انتظامی حتماً این مهم را اجرا کند و مسئولین قضائی نیز نسبت به این مصوبه توجیه شوند، فرمانداران بر روند اجرا نظارت جدی داشته باشند و اگر هیأتی تخلف کند قطعاً مورد برخورد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعطیلی ۶ روز آینده، گفت: از روز دوشنبه تعطیلی عمومی با اعمال مقررات شدید و منع تردد بین استانی خواهیم داشت و جزئیات آن بعد از جلسه ستاد ملی مقابله با اعلام می‌شود. در واقع منع ترددها اولویت اول این تصمیم خواهد بود.

استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: فرمایشات در بحث مبارزه با باید در صدر همه امور قرار گیرد. مصوبات ستاد ملی در حکم قانون و مورد تاکید است، طرح شهید سلیمانی احیا شده است و باید در دستور کار استان قرار گیرد چرا که این طرح می‌تواند این پیک را کنترل کند و طرح کمک مومنانه را نیز هدایت کند.

آقازاده در پایان تأکید کرد: در تلاش برای آماده کردن ۱۰۰ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه صفر برای کمک به نیازمندان هستیم.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بندردیلم
    0

    بندردیلم بوشهر_ما داریم از بین میریم مردم همه تو مجالس عزادارین تو رو خدا یکی بدادمون برسه داریم همه میمیریم

  • حسین
    0

    تا ساعت 3 نصف شب صدای تبل نمیذاره بخوابیم این عزاداریه آخه؟؟ آخه باید نصف شب باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها