رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

استان مرکزی کمبود داروی کرونایی ندارد/ ۲۸ درصد مردم واکسینه شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مشکل کمبود داروهای کرونایی در کشور وجود دارد، اما این مورد در استان مرکزی مشکلی ایجاد نکرده است، حتی از استان تهران نیز برای درمان بیماری کرونا به اراک مراجعه می‌کنند.

استان مرکزی کمبود داروی کرونایی ندارد/ ۲۸ درصد مردم واکسینه شده اند

محمد جمالیان اظهار کرد: پیک پنجم شرایط سختی را ایجاد کرده و تفاوت آن با پیک های قبلی مملو بودن بیمارستان ها از بیمار است، در حال حاضر تمام بیمارستان ها آماده ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند.

وی افزود: هم اکنون شاهد درگیری کودکان با بیماری کرونا هستیم، اما خوشبختانه تاکنون مرگ و میر در کودکان مشاهده نشده است. معمولا با افزایش بستری در یک قشر و رده سنی، مرگ و میر هم ایجاد خواهد شد که در این شرایط رعایت پروتکل ها و حساسیت خانواده ها اهمیت بالایی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به خستگی پرسنل کادر درمان تصریح کرد: کادر درمان به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند و افزایش بستری کودکان درگیری کادر درمان را افزایش داده و تقریبا اکنون در یک سیکل معیوب قرار داریم که نارضایتی هم در کادر درمان و هم در میان مردم دیده می‌شود.

جمالیان اضافه کرد: مشکل کمبود داروهای کرونایی در کشور وجود دارد اما با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی این مورد در استان مرکزی مشکلی ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: پیک پنجم بر خلاف سایر پیک ها طولانی تر خواهد بود چراکه گویا قرار نیست سیاست مداخله ای پیاده شود به همین سبب باید اطلاع رسانی بیشتری برای مردم انجام شود، باید ورودی به مراکز درمان کاهش یابد و در صورتی که این سیاست گذاری رخ ندهد مراکز درمانی غافلگیر خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: اگر امروز شمار بیماران بستری در استان مرکزی افزایش فزاینده ای نداشته به این دلیل است که درمان سرپایی به شکل گسترده ای در استان دنبال می شود، روز گذشته ۳۸۰ بیمار به صورت سرپایی درمان شدند و اگر مدیریت در این خصوص وجود نداشت یک تخت خالی هم امروز وجود نداشت.

جمالیان با اشاره به واکسیناسیون افراد بالای ۵۱ سال در استان گفت: علاوه بر گروه های سنی، برخی مشاغل و بیماران خاص نیز واکسینه شده اند، استان مرکزی بعد از استان مازندران دومین استان در زمینه واکسیناسیون است و تاکنون در استان حدود ۲۸ درصد افراد واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: در استان برای مهمانان، تزریق واکسن صورت نگرفته است، تاکنون هیچ تخلفی از سند واکسیناسیون در استان صورت نگرفته و علیرغم تشکیل چندین پرونده متعدد اما در نهایت تخلفی محرز نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: طبق گزارشات رسیده و رصدهای صورت گرفته هیچ نمونه از تزریق واکسن خارج از نوبت یا فروش داروی کرونا در بازار آزاد مشاهده نشده است.

جمالیان با اشاره به وضعیت امروز کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا، افزود: همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم بیان کرد: ما به عنوان دانشگاه علوم پزشکی با برگزاری برنامه محرم و صفر موافق هستیم ولی تاکید داریم که این برنامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود و مسئولان نیز در این مورد دغدغه داشته باشند.

این مقام مسئول به مصوبات ستاد کرونا اشاره کرد و ادامه داد: تمهیدات خاصی در این راستا با مدیریت سازمان تبلیغات اندیشیده شده است و برنامه ها باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، در زمان مشخص، فضای باز و با تعداد محدود برگزار شود.

وی افزود: درخصوص مهاجرت نخبگان بارها تذکرات لازم داده شده، اما متاسفانه سیاست های کلان موجود غلط است و نخبه های تربیت شده از کشور خارج می شوند، امروزه روز به روز امید به ماندن در کشور کاهش یافته ولی دولت جدید باید در این خصوص چاره اندیشی کند چراکه این مسئله یک تهدید بزرگ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: تست کرونا و آزمایش های مربوط به آن در مرکز ۱۶ ساعته دانشگاه رایگان انجام می‌شود، روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ ازمایش رایگان در این مراکز انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها