یک مسئول عنوان کرد

‌کشف محل نگهداری غیر مجاز حیات وحش در غرب تهران/ نگهداری شیر تا طاووس

رییس اداره حفاظت حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از شناسایی یک مرکز نگهداری غیر مجاز حیات وحش در باغی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

‌کشف محل نگهداری غیر مجاز حیات وحش در غرب تهران/ نگهداری شیر تا طاووس

شیدا اکار با اعلام این خبر گفت: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز دو قلاده شیر و تعدادی پرنده در روستای اسکمان این شهرستان، کارشناسان این اداره به محل مربوطه اعزام و با هماهنگی مقام قضایی و همراهی نیروی انتظامی به داخل باغ ورود کردند.
وی افزود: در بازرسی از این مکان چند قطعه پرنده غیرمجاز از گونه طاووس کشف و ضبط شد و متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تخلف به مقامات قضایی معرفی شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به اینکه تعدادی بوقلمون نیز بدون اخذ مجوز قانونی در این مکان نگهداری می شد، تصریح کرد: دوقلاده شیر نیز قبل از ورود محیط زیست به این محل از سوی متهم بصورت غیر مجاز به محل دیگری منتقل شده بود که باتوجه به اظهارات متهم پرونده موضوع در حال پیگیری است.

اکار با بیان اینکه شکار و قاچاق پرندگان موجب انقراض این گونه های ارزشمند و تخریب محیط زیست می شود گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به قاچاق گونه های وحشی می کنند که این بر خلاف قوانین زیست محیطی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار تصریح کرد: تجارت گونه های وحشی جرم محسوب شده و محیط زیست با تمام توان با شکار چیان و مجرمان این حوزه به شدت برخورد خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شهریار
    0

    والا مردم از همه نظر محدود کردین . یک روستای چند مرغ نگهداری کرده رفتین از نون انداختینش . میگین شیر بوده پس کجا آن شیر چند روز پیش هم تو جم بوشهر یک روستای که چند الاغ داشته رفتن در محل کارش بستن . کی تا حالا نگهداری خر هم مجوز می خواد . بخدا نکنین این کارها . حداقل از خدا نمی ترسین از کورنا درس بگیرین . ظلم هر مدلش ظلمه و پایدار نخواد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها