خالقی در گفت و گو خبرفوری:

انحصار واردات دارو باید شکسته شود/ مردم حواسشان به داروهای قاچاق باشد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مردم باید حواسشان به داروهای قاچاقی که از سودجویان توزیع می‎شود باشد.

انحصار واردات دارو باید شکسته شود/ مردم حواسشان به داروهای قاچاق باشد

بشیر خالقی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره ورود واکسن‎های آنفلونزای تقلبی به کشور طی روزهای اخیر اظهار کرد: در شرایط اقتصادی امروز کشور و باتوجه به نوسانات ارزی که در کشورمان وجود دارد متاسفانه توزیع داروها و تجهیزات پزشکی که عمدتا از طریق قاچاق وارد کشور شده بسیار افزایش پیدا کرده و تا به امروز نیز در این راستا اقدام مثمرثمری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به فعالیت سه دانشگاه شهید بهشتی، ایران و تهران در معاونت غذا و دارو تصریح کرد: قطعا با توجه به مسئولیتی که برعهده این دانشگاه‎ها وجود دارد باید بعد نظارتی در راستای نحوه توزیع دارو در کشور با دقت بیشتری صورت گیرد چراکه بدون شک حساسیتی که در این بخش وجود دارد نسبت به حوزه‎های دیگر بیشتر است چرا که ما با جان انسان‎ها سروکار داریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره کمبود تجهیزات پزشکی در کشور نیز تصریح کرد: تقریبا از دی ماه سال 96 گزارشات متعددی درباره کمبود دارو و تجهیزات پزشکی به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه شد که ما در سلسله نشست‎هایی که با وزیر بهداشت برگزار کردیم مراتب نگرانی خود را نسبت به این موضوعات مطرح کردیم از این رو در این مقطع قطعا منتظر پاسخ مسئولان وزارت بهداشت خواهیم بود.

خالقی با اشاره به بودجه 5/3 میلیارد یورویی برای تجهیزات پزشکی و دارویی اظهار کرد: قطعا با توجه به اختصاص این بودجه انتظار می‎رود مردم در مقطع فعلی با هیچگونه مشکلی مواجه نشوند اما متاسفانه در انحصار بودن واردات دارو از سوی برخی از شرکت‎ها وضعیت فعلی را برای کشور در حوزه بهداشت رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد: بارها نمایندگان مجلس باتوجه به نابسامانی‎های بازار دارو و بسیاری از تجهیزات پزشکی از وزارت بهداشت درخواست کردند که در راستای شکستن انحصار در حوزه پخش و واردات دارو اقداماتی صورت گیرد تا جلوی هرگونه سوء‎استفاده و قاچاق دارو گرفته شود ولی متاسفانه تا به امروز این روند نسبت به گذشته هیچ پیشرفتی نداشته است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلام تاکید کرد: باتوجه به اینکه دارو و تجهیزات پزشکی جز نیازهای اولیه و اساسی محسوب می‎شود امیدوارم دولت و وزارت بهداشت در راستای توجه به وضعیت فعلی که مورد رضایت مردم نیست دست به اقدام جدی بزنند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها