فلاحت پیشه در گفت و گو‌ با خبرفوری:

اروپا باید حسن نیت خود را به ایران اثبات کند/ادامه مذاکرات تنها در صورت حفظ منافع کشورمان امکانپذیر است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ادامه مذاکرات ایران و‌ اروپاییان در صورت حفظ منافع كشورمان امكانپذیر است.

اروپا باید حسن نیت خود را به ایران اثبات کند/ادامه مذاکرات تنها در صورت حفظ منافع کشورمان امکانپذیر است

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره روند مذاکرات صورت گرفته میان ایران و اعضای ۱+۴ باتوجه به سفر ظریف به چند کشور اروپایی اظهارکرد: آنچه از روند مذاكرات ايران و چهار کشور اروپایی حکایت دارد به خوبی نمایانگر این است که مقامات کشورمان در وزارت خارجه تمام سعی و تلاش خود را برای حفظ منافع ايران به كار بستند.

وی با اشاره به اینکه اظهارات رئیس جمهور مبنی براینکه بسته پیشنهادی اروپا مایوس کننده است تاکید کرد: بدون شک ما تنها در صورتی می توانیم برجام را با چهار کشور اروپایی ادامه دهیم که منافع کشورمان در این توافق حفظ شود در غير اینصورت ادامه این توافق به صلاح نخواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیام اینکه حفظ وحدت در شرایط امروز کشور امری ضروری و لازم است تصریح کرد: باتوجه به رویکرد مقامات کشورمان بر حفاظت از منافع ملی شرایط اقتضا می کند که ما در داخل کشور نیز بدور از اختلاف نظرها وارد عمل شویم چرا که کوبیدن بر سر طبل انتقاد در وضعیت فعلی هیچ سودی ندارد.

فلاحت پیشه تصریح کرد: رئیس جمهور و وزیر امورخارجه کشورمان در جریان دیدار با مقامات چند کشور اروپایی نحوه تعامل خود در توافق برجام با ۴ کشور اروپایی را تشریح کردند و الان زمان این رسیده است که اروپا حسن نیت خود را به ایران اثبات کند.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک زمانی که اروپاییان حسن نیت و تعامل مثبت خود را برای ادامه توافق برجام با حفظ منافع مشترک طرفین اعلام کنند ما می توانیم در جهت تحقق مطالبات خود در حوزه های مختلف وارد عمل شویم اما این امر تنها منوط به اثبات حسن نیت اروپاییان است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارکرد: شرایط و بستر مناسبی امروز برای ایجاد تعامل دوسویه میان ایران و کشورهای اروپایی وجود دارد که این امر بدون شک در صورت درنظر گرفتن منافع ایران در جریان مذاکرات عملیاتی خواهد شد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها