در گفت و گوی خبرفوری با پروانه سلحشوری مطرح شد:

چند و چون تصویب لایحه تامین امنیت زنان/این لایحه بیشتر جنبه حمایتی دارد یا جرم انگارانه است؟

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره زمان تقدیم شدن لایحه تامین امنیت زنان گفت.

چند و چون تصویب لایحه تامین امنیت زنان/این لایحه بیشتر جنبه حمایتی دارد یا جرم انگارانه است؟

سوگل دانایی - وعده ارایه لایحه تامین امنیت زنان یا همان لایحه منع خشونت علیه زنان به مجلس از زمان دولت دهم داده شده بود. حالا پس از گذشت چند سال در آذر ماه ۹۶ بالاخره این لایحه زیر نظر کارشناسان نهایی و آماده ارایه به مجلس شورای اسلامی شده است. بسیاری از فعالین حقوق زن از این اتفاق حمایت کردند و آن را قدمی بزرگ در راستای حمایت از زنان دانستند. بعد از گذشت چهار ماه اما خبر تازه‌ای از این لایحه نیست و زمان بررسی آن در مجلس مشخص نشده است. در همین راستا گفت و گوی کوتاهی با پروانه سلحشوری رییس فراکسیون زنان داشتیم تا از چند و چون تصویب این لایحه آگاه شویم.

پروانه سلحشوری در ابتدا در پاسخ به این سوال که چرا هنوز این لایحه تصویب نشده است گفت: لایحه تامین امنیت زنان هنوز تقدیم مجلس نشده است و اکنون قوه قضاییه است. قرار است قوه قضاییه درباره جزییات آن نظر دهد.

وی درخصوص محتوای این لایحه و انتقادهای احتمالی درباره آن توضیح داد: من با خانم مولاوردی صحبت کردم، ایشان خودشان حقوقدان هستند و می گقتند که این قانون باید بیشتر جنبه حمایتی داشته باشد، از طرف دیگر من با چند حقوقدان دیگر هم صحبت کردم، آنها این لایحه را اندکی جرم انگارانه دانستند.

سلحشوری در پاسخ به این سوال که آیا مصادیقی مانند ازدواج دختران زیر ۱۵ سال هم در این لایحه مطرح شده است یا نه توضیح داد: من گمان نمی‌کنم که این مساله در این لایحه مطرح شده باشد. این لایحه بیشتر قرار است جنبه حمایت قانونی برای زنان داشته باشد.

وی گفت: قانون باید قدرت بازدارندگی داشته باشد، در حمایت از زنان و امنیت زنان یک ضرورتی ایجاد شده است و اهمیت آن برای همه مشخص شده است، این مساله باید بیش از پیش برای همه احساس شود.

این نماینده مجلس درباره بازه زمانی تقدیم این لایحه گفت: من همان زمان به بیشتر همکاران گفتم این لایحه تا عید هم به مجلس نمی رسد. این اتفاق هم افتاد، تا قبل از عید این لایحه به مجلس نمی رسد.

سلحشوری در پایان گفت: من معتقدم که در کنار قانون باید بسیاری از خانواده‌ها را آماده کرد تا آنها هم این ضرورت تامین امنیت را احساس کنند، مثلا همین مساله ازدواج دختران زیر ۱۵ سال مساله‌ای است که خانواده‌ها باید تلاش زیادی در راستای عدم تحقق آن داشته باشند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • امیر پوریان
    0

    شما اینقدر که طرفداری زنان رو میکنید چرا قانون اجباری برای بردن دختر به دکتر برای معاینه پرده بکارت رو نمینویسید همش به فکر زنان هستید

  • مانا
    0

    ممنون مطلب خوبی بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها