عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

بعد از حذف ارز ترجیحی بیش از ۱۰۰۰ قلم کالا افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی و حتی بیشتر داشته است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای اساسی، فشار زیادی بر سفره مردم وارد کرده است، اظهار کرد که حمایت دولت در راستای معیشت مردم خصوصا قشر متوسط به پایین، خیلی گره گشا نبوده است.

بعد از حذف ارز ترجیحی بیش از ۱۰۰۰ قلم کالا افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی و حتی بیشتر داشته است

کیومرث سرمدی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم بعد از حذف ارز ترجیحی، گفت: شرط مجلس با دولت در بحث حذف ارز ترجیحی این بود که قیمت کالاهایی که با معیشت و زندگی مردم ارتباط دارد، نسبت به شهریور 1400 افزایش پیدا نکند؛ اما در عمل دیدیم قیمت کالاها افزایش شدیدی داشت به طوری که شاید بیش از 1000 قلم کالا افزایش قیمت 100 درصدی و حتی بیشتر را تجربه کرد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت فشار زیادی بر سفره مردم وارد کرده است اما حمایت دولت در راستای معیشت مردم خصوصا قشر متوسط به پایین که زیر خط فقر هستند خیلی گره گشا نبوده است که رها شدگی بازار،عدم نظارت و عدم برنامه‌ریزی در جهت جبران این فشار، دلیل وقوع وضعیت فعلی جامعه است.

آقای سرمدی با انتقاد از اینکه دولت بازار را رها کرده است، گفت: قرار بود با استفاده از بیمه و دیگر خدمات، قیمت دارو را ثابت نگه داریم اما به دلیل رها شدگی بازار، دارو هم گران شد؛ لذا دولت باید نظارت ها را افزایش دهد و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد؛ همچنین نیاز است که تیم اقتصادی دولت منسجم تر عمل کند؛ اما من در مجموع ارزیابی مثبتی از روند تحولات بعد از حذف ارز ترجیحی ندارم.

وی در خصوص منابع لازم برای جبران تبعات حذف ارز ترجیحی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه، گفت: بخشی از این منابع تامین نشد لذا با کمبود منابع مواجه هستیم از سوی دیگر رانت ها کماکان وجود دارد و علی رغم تلاش نهادهای نظارتی، ما از این بخش هنوز آسیب می بینیم.

آقای سرمدی در خصوص ضرورت اصلاح حقوق ها گفت: افزایش حقوق 10 درصدی کارکنان و بازنشستگان لشگری و کشوری با وجود تورم بالای 50 درصد، اصلا منطقی نیست؛ لذا دولت باید اصلاحیه بیاورد تا این فاصله را تا حد امکان جبران کند و من خبرهای غیر رسمی دارم که این مساله در حال پیگیری است تا حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری هم اصلاح شود.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    برادر محترم مگر شما نماینده مردم نیستید ودولت را مکلف به تغییر قیمتها به شهریور 1400 نکردید حالا وظیفه دارید طبق قانون از اختیارات خود استفاده کنید به نحوی که رضای خدا ومردم در ان باشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اولا : این برادرمحترم کاش میتونست 20 قلم کالا که دچار 100 در صد افزایش قیمت شده اند را اسم ببره، هزار تا پیشکش.
      ثانیا مگر خود شما مردم معیشت طلب و رفاه طلب نبودیدن که میگفتین: اقتصاد باید آزاد باشه در دست بازار و دولت هم هیچ دخالتی نکنه؟؟
      بفرمایید. اقتصاد آزاد در دست بازار. نوش جان.

  • ناشناس
    0

    نماینده ،،،قرار بود ۴قلم جنس افزایش پیدا کند ...باز هم خدا را شکر که خودتان را به خواب نزدید

  • 🐜
    2

    سردولت و مجلس سلامت

  • ناشناس
    2

    اشتباه میکنید فقط سه کالا افزایش یافته لطفا شانتاژ نکنید

  • استادماسمالی
    0

    اینو که بابای خدا بیامرز منم میدونست بگو توچه ..... کردی

  • ناشناس در
    0

    متوجه شدین قاصب یعنی چه

  • مسعود
    1

    بخدا قسم خجالت داره حقوق بازنشستگان کشوری ۱۰ درصد افزایش یافته و قیمت کالاهای اساسی بیش از ۱۰۰ درصد انصاف کجاست

  • رحیمی
    0

    باسلام ! شما را به خدا کمتر حرف بزنید ' کمتر وعده و وعید بدهید کلاه تان قاضی کنید(وجدان داشته باشید) حساب و کتاب کنید دو دوتا چهارتا آخه وقتی تمام کالای اساسی و اولیه زندگی حداقل ۵ برابر شده مگه میشه حقوق فقط ۱۰درصد بالا ببرید خدای بالا سر را در نظر بگیرید لااقل کارکنان و بانشستگان دولتی که جزو بدنه دولت هستند فقط بصورت نسبی نه بیشتر راضی نگه دارید و حقش را بدهید :

  • وطنم ایران
    0

    باسلام خدمت مسئولین عزیز
    بجای اینکه حقوق ها را افزایش بدین ...که باز دوباره تورم ایجادشود....جلوی همین گرانیها را بگیرید و قیمتها را کاهش بدین که همه مردم و ملت عزیز توان خرید داشته باشند....باافزایش حقوق بازنشستگان باز دوباره تورم و گرانی بیشترخواهدشد...پس دولت و مسئولین بجای افزایش حقوق..قیمتها را در بازار کاهش دهند.باتشکر

  • ناشناس
    0

    طویله مجلس با حضور خالیباف سیسمونی پسند و دولت فشل بی سواد
    تهش چی میشه!

  • ناشناس
    0

    این دولت با این ترفند کثیف و به اسم اصلاح فقط کار خودش را راحت کرد با خلاصی از پرداخت انواع یارانه و عدم کنترل و رها کردن بازار و قیمتها با بهانه ازاد سازی نرخها حالا دیگر نه غم پرداخت یارانه دارد نه دلیلی برای جوابگویی افزایش قیمتها و معیشت و زندگی مردم

  • ناشناس
    0

    100 درصدی وسط دعوانرخ تعیین میکنی ؟ کدوم جنسی کمتراز سه برابر شده ؟این یعنی حد اقل 300 درصد نه" حتی 100 درصد .

  • ناشناس
    0

    فدای سرت. ما برای اسلام از نوع ناب محمدی انقلاب کردیم نه برای ارزانی و امنیت و ... وگرنه قبل از انقلاب که هم اسلام داشتیم ( از نوع سنتی ) ، هم ارزانی و فراوانی و امنیت و پاسپورت معتبر و صنایع ِ مدرن و اشتغال و ...

  • مهدی
    0

    تجهیزات پزشکی مصرفی

  • ناشناس
    0

    سلام من از ساعت ۵صبح از منزل بیرون میروم تا ازسرکار برگردم حدود ۱۵ساعت میشه ۸۰۰ هزارتومان مالیات ازمن کارگر کم میکنند و۹ میلیون حقوق به من میدهند ای آنهای که دم از خدا وپیر پیغمبر میزنید چرا لشکری ها وآنهای که نظامی هستنند مالیات نمی دهنند ودرصورتی که یک نظامی رد پاین ۱۵ میلیون حقوق میگیرد تاز بازنشسته ها شون را میگم بی عدلتی تا کی اگر مالیات هست باید برای همه باشد غشری میخورند تاخرخره عده ای هم باید توان بدهند مثل ماکارگران یکی هست که درآن دنیا گوشتان را بچلاند هر چندکه به هیچ چیزی اتقاد ندارید

  • مهرداد سربندی
    0

    خدا لعنت کند باعث و بانی این همه خیانت را. 250 نماینده غلام حلقه به گوش رئیسی اند. خودتان این بلا را سر مردم آوردید. حالا مدعی چی هستید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها