عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

رأی مجلس به کابینه سیزدهم فله ای بود/ رئیسی یک خانه‌تکانی عمیق در دولت انجام دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از مجلس این انتظار وجود دارد که در تصمیم‌گیری خود دقت کند و رأی فله‌ای ندهد، مثلا در زمان انتخاب کابینه بالای ۲۰۰ رأی به آن دادند، خب این رأی فله‌ای است.

رأی مجلس به کابینه سیزدهم فله ای بود/ رئیسی یک خانه‌تکانی عمیق در دولت انجام دهد

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درخصوص اهیمت و لزوم انجام برخی تغییرات در کابینه دولت برای پیش‌برد کار به ویژه در آستانه یکسالگی دولت، گفت: در شرایطی که کشور و دولت دارند و شرایط خیلی سختی است، باید در انتصابات و تغییرات دقت فراوانی اعمال شود؛ چراکه برای هرگونه تغییرات اگر در انتصاب دقت نکنند هزینه سنگینی بر مردم تحمیل می‌شود. به‌ویژه درخصوص برخی وزارتخانه‌ها مانند تعاون، کار و رفاه اجتماعی که یک وزارتخانه گسترده است و بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت تاثیر این وزارتخانه هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در رابطه با فواید و ثمرات ایجاد تغییرات در کابینه از سوی دولت، عنوان کرد: اینکه یک نفر بیاید و یک نفر برود اتفاقی است که عرف است و چندان عجیب نیست اما چه درخصوص انتخاب جایگزین برای این وزیری که استعفاء کرده و چه در رابطه با وزرای دیگر که هنوز در کابینه حضور دارند، خوب است که شخص آقای رئیسی به همین شیوه (تغییرات در درون دولت و بدون استیضاح)، بتواند این‌ها را جا‌به‌جا کند، اگر از دوستان و نزدیکان ایشان هستند یا از نظر فکری قرابت و نزدیکی دارند، آن‌ها را در جای دیگر به کار بگیرد اما برای انتخاب گزینه جایگزین باید دقت ویژه اعمال کند.

وی ادامه داد: همچنین از مجلس این انتظار وجود دارد که در تصمیم‌گیری خود دقت کند و رأی فله‌ای ندهد، مثلا در زمان کابینه بالای ۲۰۰ رأی به کابینه دادند، خب این رأی فله‌ای است، مجلس باید با دقت ارزیابی کند و وزرایی که معرفی می‌شوند اگر مناسب کار نیستند در همین مجلس باید از حضورشان در وزارتخانه جلوگیری شود، این می‌تواند در کارآمدی کشور اثرگذار باشد.

نماینده مردم رشت در رابطه الزام بازنگری در کار کابینه با توجه به زمان سپری شده از آغاز به کار، ابراز داشت: معتقدم که با سپری شدن یک سال از عمر دولت، آقای رئیس‌جمهور یک ارزیابی داشته باشد هم از استانداران، هم سازمان‌های مستقل و هم اعضای کابینه و واقعا یک تغییرات وسیع و مناسب ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت تغییرات لازم را ایجاد نکند خب مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد، اما ورود مجلس به استیضاح شاید یک دلخوری ایجاد می‌کند و شکافی بین دولت و مجلس به وجود بیاورد که در این مقطع از زمان باید تلاش کنیم که این شکاف به وجود نیاید به همین خاطر هم من تاکید دارم که آقای رئیسی یک خانه تکانی عمقی انجام دهد؛ چراکه اثبات شد بخش وسیعی از دولت توان اداره کردن این جراحی اقتصادی را ندارد که این را هم تقریبا مردم و مجلس احساس کردند و دولت باید یک اطمینان بیشتری به مجلس بدهد.

کوچکی‌نژاد در پاسخ به این سوال که «کدام وزرا این شرایط را دارند که در لیست تغییر باشند؟»، گفت: کابینه به این صورت است که یک تعدادی در حاشیه هستند، اصلا بیرون نمی‌آیند، اصلا سازمان و وزارتخانه خودشان را وارد فضای جدید نکردند و مانند ارتباطات یا برخی وزارتخانه‌های دیگر در سکوت هستند. برخی وزارتخانه‌ها که در صحنه هستند مانند صمت و دیگران، این‌ها هم دچار یک‌سری مشکلات اساسی هستند، یعنی ناچار شدند که این‌ها را به صحنه آوردند. در نتیجه هر دو گروه را چه آن‌هایی که در سکوت هستند را باید ارزیابی کنیم و چه وزرایی که بیشتر در صحنه کارها حضور دارند. هر وزارتخانه‌ای برای جمهوری اسلامی مهم است از وزارتخانه ارتباطات و میرات فرهنگی گرفته تا وزارتخانه‌های دیگر. 

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من دولت می‌تواند این بار دیگر اشتباه نکند که نیروهای خود را از یک طیف خاصی انتخاب کند، ما در اصولگرایی طیف‌های مختلف داریم که توانمندی‌های مختلف دارند، باتجربه هستند، جوان هستند، پرانرژی هستند. دولت باید بتواند از این طیف‌های مختلف در وزارتخانه‌های مختلف بهره بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با بی‌برنامگی دولت اظهار داشت: دولت باید الان تمام وقت خودش را روی برنامه هفتم توسعه بگذارد، نیاز است که یک برنامه روشن و مدون ۵ ساله ذیل سیاست‌های کلی نظام از سوی دولت تدوین شده و به مجلس ارائه شود و با همان برنامه هم حرکت کند.

وی ابراز داشت: اکنون چون دولت برنامه ندارد، یعنی ششم که تمام شده و برنامه هفتم هم نداریم، دولت بدون برنامه دارد بودجه‌ها را پرداخت می‌کند و این برای کشور خیلی خطرناک است و جهت‌گیری‌ها قطعا جهت‌گیری صحیحی نیست.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • علی
    2

    وقتی شفافیت آراءنباشدهمین بی تفاوتی و افراطی رای دادن و بقول شما فله ای پیش می آید!

  • یاور
    2

    در کل مملک باید با یک همه پرسی یک خانه تکانی عمیق صورت گیرد تا اخوند ها هم کمی خستگی
    در کنند !!؟؟!!!!!

  • محمد گلکار خوزانی
    1

    باسلام
    فقط رای به وزارتخانه فله ی نبود .انتخاب مدیران میانی و حتی فرمانداران و بخشداران هم فله ی و متاسفانه تصمیات در حوزه اقتصادی و....... فله ای فله ای بود.
    اکثرا کابینانه و حتی جند تن آر معاونین رئیس جمهور و مدیران میانی و برخی استانداران باید تغیر کنند.

  • ناشناس
    2

    وقتی حدود ۲۵۰ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم به آقای رئیسی رئیس وقت قوه قضائیه نامه می نویسند و به او التماس می کنند بیاید و کاندید ریاست جمهوری دوره سیزدهم شود از چنین مجلسی که زبان انتقاد و نظارتش در برابر دولت آقای رئیسی کند و بسیار ضعیف است و با او همسو و همفکر است باید هم توقع داشت به وزرای پیشنهادی کابینه دولت او رأی فله ای بدهد!!!

  • حاج س طوسی
    1

    منم به عدم شفافیت آراء نمایندگان جنتی و سیاست صدا و سیما اعتراض دارم

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    تازه این جیره خوران و مفت خوران حقایق را میگن!!!

  • مجلس
    2

    خود نمایندگان مجلس هم فله ای بوده

  • سید رضا موسوی
    0

    جارکش سیاسی...........و دیگر هیچ...........

  • ناشناس
    0

    همه چیز در ایران فله ای هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تو نامرد هم فله ای هستی؟؟عمرت زندگی ات جوانی ات. پیر و پاتالی ات در ..... خلاصه وجودت از همه بیشتر فله ای هست مردم ایران و ایرانی هیچگاه فله ای نیست نامرد !!!

    • 2

      از همه فله ای تر مسعود و مریم مزدوران هستند که به شما بیچاره ها ماموریت دادند این کامنتها را بنویسی

  • مهرداد سربندی
    0

    وقتی 220 نماینده التماس رئیسی می کنند که بیا و رئیس جمهور شو . خدا وکیلی خودمان ستاد انتخاباتیت می شیم و به کمک بیریغ شورای نگهبان هر طوری شده از صندوقمی کشیمت بیرون. فله ای رای دادن به کابینه رئیسی کمترین عرض ارادت و اخلاصشان است. قصه خیانت این وکیل الدوله های ضد مردم مثنوی هفتاد من است.

  • امیرحسین پاکذات نماینده محترم علم ریاضی اجازه تغییر در ترتیب اعداد را نمیدهد ولی اجاز چهارعمل اصلی را داده بعد مشتق گیری و انتگرال گیری مشکل ایران این است ترتیب اعداد ریاضی را نقص میکند مجلس میگوید فرزنداوری اگر فرزنداوری عدد 10باشد قبل ان عدد 9 است ازدواج قبل اجرا عدد 9 اعداد 8و 7 و 6 و 5 است شما ترتیب اعداد اقتصاد را تغییر میدهید مشخص نیست تو بازه اقتصاد دست رو کدام اعداد میگذارید تو بازه صفر تا صد یکدفعه میرید رو عدد 90شناسایی اعداد بازه کار تیمی توسط نخبگان بیطرف و غیرسیاسی است نه اصولگرا و اصلاح طلب اداره مملکت یک علم است علم ربطی به حزب یا گروه خاصی ندارد شما دوست دارید ما ریش بگذاریم و موی سرمان را بلند نکنیم نه نمیشه ما بازیگر نیستیم ضمنا بعد 2سال یواش یواش زمزمه ها برای رای اوردن دوره بعد شروع شده است
    0

    مصوبه در رابطه با اجاره باعث افزایش قیمت میشود شما بدنبال عرضه مسکن به بازار هستید نه کاهش اجاره شما روزنه و دور زدن واسه دلال و سوداگران ایجاد کردید

  • امیرحسین پاکذات شما به امثال بنده میگویید در انتخابات شرکت نمیکنید وقتی بنده سوادم بالاتر است و ایده میدهم مگر میشود به کسی که از من پایین تر است رای بدهم شما امثال پروفسور صمیمی و جمشید ارین را بیارید ببینید چطور صف اول رای هستیم مجلس هم باید خانه تکانی کنه
    0

    شروع شد واسه رای دوره بعد

  • امیرحسین پاکذات مجلس مجلس نیست نماینده مجلس ابوالقاسم پاکذات که صنعت ملی شدن نفت را تصویب کرد دکتر دکتر محمد پاکذات که امروز تو سن 85سالگی تو مساجد رایگان ویزیت میکند مدیرکل گمرگ مرحوم حسن پاکذات که نمیذاشت قاشق قاچاق بشه که موقع وفات خودش یکسال پیش یک اپارتمان 30سال پیش داشت مهندس مهندس کامبیز پاکذات که تو پتروپارس بود امروز تو ترکیه است کارشناس ارشد پروژه های عسلویه علیرضا پاکذات که با 21سال سابقه خدمت خانه ندارد تو کمپ زندگی میکند مخترع و ایده پرداز و پیمانکار برق امیرحسین پاکذات که در جواب رشوه دادن به پسر دایی مادرش که ریس اعتبارات یکی از بانکهای کشور بود کارتن خواب اش کردند کسی که مستاجر داشت ولی حاضر نشد بخاطر کارخانه ای که امروز یکصد میلیارد قیمت اش است دیناری رشوه بده چه میکردید اول انقلاب با موسیقیدان ها من پسر استاد مرحوم حسین پاکذات هستم که شاگردانی تحویل جامعه داد که اسطوره پیانو ایران هستند کل خاندان ما را حتی روحانیون شهرمان میشناسند شما پیش ما دم از اسلام میزنید مسلمانی به اینه که تو خیابان وقتی راه میری متوجه نشی که ناموس ملت مانتو اش چه رنگی است چه برسه به اینکه بگی بی حجاب است
    0

    من جوان مجرد چرا تو خیابان بی حجاب نمیبینم ولی شما همش میگید بی حجاب چون من تو صورت ناموس مردم نگاه نمیکنم و اگر نگاه کنم خواهرم را دیدم( مرد بیناموس را جمع کنید مشکلتان با حجاب حل میشه)

  • ناشناس
    0

    اخه اونوقت باورداشتند که دیگران نمیخواهند مملکتا درست کنند بعد فهمیدند بابا نمیتونند کشوررا درست کنند .حالا دارند یکی یکی شونه خالی میکنند .کی بود کی بود ما نبودیم .

  • 0

    تا اون گروه قدرتمند اجازه ندهد این کشوررنگ ارامش واسایش نخواهد دید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها