مصوبه جنجالی مجلس حذف شد

حقوق و دستمزد مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص شفاف می‌شود

نمایندگان مجلس در راستای رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه، مصوبه قبلی در مورد استثنا شدن مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت را حذف کردند.

حقوق و دستمزد مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص شفاف می‌شود

در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۵ اسفند مجلس شورای اسلامی و در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه بخشی از بند ه تبصره ۱۲ لایحه بودجه که حقوق و دستمزد در مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام را از شفافیت استثنا می‌کرد را حذف کرد. 

بر اساس بند هـ- دستگاههای اجرائی موضوع ماده۲۹قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسالمی ایران مکلفند از تیرماه سال ۱۴۰۱ کلیه پرداختهای مستمر و غیرمستمر نقدی و غیرنقدی معادل ریالی مذکور در ماده ۲۹ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تسهیلات به کلیه شاغلین و بازنشستگان از هریک از منابع و حسابهای دولتی و متعلق به دولت نزد خود را به تفکیک شماره ملی با اختصاص شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت، پرداخت نمایند. بانک مرکزی جمهوری اسالمی ایران مکلف است ضمن جلوگیری از پرداخت به کارکنان دستگاههای اجرائی ماده ۲۹قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بدون درج شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت، امکان دسترسی برخط سازمان اداری و استخدامی کشور به اطالعات پرداختی را در بسترهای الکترونیکی فراهم نماید.

دستگاههای موضوع ماده۶۶قانون محاسبات عمومی اصالحی ۲۲/۱/۱۳۷۷ از شمول حکم این بند مستثنی هستند.

شورای نگهبان به این بخش از لایحه ایراد گرفت و حذف شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    هرگز ، هرگز ، هرگز، هزار بار هم بگویند مردم باور نمی کنند. انها با درجه خدابودی به مردم خدمت می کنند . هرچه ازبیت المال بدزدند مجازند...

  • آزاد
    0

    زهی خیال باطل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها