نماینده منتخب طراحان استیضاح وزیر بهداشت:

چرا وزیر بهداشت به مردم دروغ گفت؟/ موارد مهمی به گوشمان رسیده، روز استیضاح مطرح می‌کنیم

نماینده طراح طرح استیضاح وزیر بهداشت در مجلس گفت: در ایران افراد آزاد هستند هر واکسنی را تزریق کنند، عین‌الهی به‌عنوان وزیر بهداشت با تزریق واکسن ایرانی می‌توانست نسبت به تولیدات داخلی واکسن به مردم اطمینان دهد، اگر گفته‌ من واکسن ایرانی تزریق کردم اما بعداً مشخص شده یک واکسن غیرایرانی تزریق کرده‌، کار درستی نبوده و عیب بزرگی است.

چرا وزیر بهداشت به مردم دروغ گفت؟/ موارد مهمی به گوشمان رسیده، روز استیضاح مطرح می‌کنیم

اولین «کاربرگ استیضاح وزیر» برای دولت سیزدهم به‌نام وزیری پر شد که این روزها پر حاشیه شده است؛ از افشای کارت واکسن تا پرسش‌هایی درباره دلیل سرعت گرفتن عملیات واکسیناسیون حاشیه‌های اخیر  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است؛ درحالی‌که شاید بهرام عین‌اللهی توقع داشت برای واکسیناسیون گسترده مورد تشویق قرار بگیرد اما حالا احتمال دارد به مجلس برود تا پاسخگوی نمایندگان باشد. طوری‌که «کمال حسین‌پور» نماینده مردم سردشت و پیرانشهر که نماینده منتخب طراحان استیضاح وزیر بهداشت است می‌گوید: «از آقای قالیباف و هیات رئیسه محترم مجلس درخواست کردیم برای احترام به آئین‌نامه داخلی مجلس هرچه سریعتر استیضاح را در دستور کار قرار دهند.»

او درباره‌ی اسامی نمایندگان امضا کننده استیضاح بیان می‌کند: «آمار کسانی‌که طرح استیضاح را امضا کرده‌اند بالا رفته است، اما این‌ موضوع را که چه‌کسانی استیضاح را امضا کرده‌اند، نباید گفت. چراکه عده‌ای در این شرایط فوراً با نماینده‌ها وارد مذاکره می‌شوند تا امضاهای‌شان را پس بگیرند، کما این‌که همین الان هم این مذاکرات شروع شده است ولی نماینده‌ها بر امضایی که کردند مصر هستند.»

چرا وزیر بهداشت به مردم دروغ گفت؟/ موارد مهمی به گوشمان رسیده، روز استیضاح مطرح می‌کنیم

بعد از دو سال استیضاح کردن فایده‌ای ندارد

محورهای استیضاح که در کاربرگ استیضاحِ وزیر بهداشت نوشته شده مواردی از قبیلِ عدم توزیع عادلانه اعتبارات، عدم برقراری عدالت در خدمات سلامت، عدم رعایت حفظ کرامت مردم در دریافت خدمات سلامت، عمل نکردن به وعده‌ها، عدم خودکفایی در دارو و استفاده از نیروهای متخصص و ضعف در ساماندهی نیروی متخصص قید شده است؛ حسین‌پور در توضیح موارد عنوان شده بیان می‌کند: «پرسش ما این است که در مدتِ وزارتِ آقای وزیر ایشان درخصوص موارد مطرح شده کاری انجام داده‌اند یا نه؟ آیا باید منتظر بمانیم تا دوسال بعد این پرسش‌ها را مطرح کنیم؟ بعد از دوسال دیگر استیضاح فایده‌ای ندارد، ایشان در این مدت که وزیر هستند باید برنامه‌ای برای این موارد ارائه می‌کردند.»

او می‌گوید: «شاید کسانی‌که در تهران زندگی می‌کنند توزیع ناعادلانه اعتبارات در بخش بهداشت و درمان را متوجه نشوند، اما باید بیایید در شهرهای محروم و نوار مرزی زندگی کنید تا متوجه شوید درجایی مانند سردشت که با چهار شهر دیگر فقط یک بیمارستان ۸۰ تختخوابی دارد توزیع ناعادلانه اعتبارات یعنی چه، وقتی در سردشت با ۲۷۰ روستا و همه محورهای کوهستانی حتی یک آمبولانس درست و حسابی وجود ندارد به معنای توزیع ناعادلانه نیست، وقتی بیمار برای یک سونوگرافی باید ۲۰۰ کیلومتر تا شهر دیگر برود توزیع ناعادلانه نیست، آیا در همه کشور شرایط به‌همین ترتیب است؟ پرسش ما این است که ایشان بعد از وزیر شدن چه اقدامی برای توزیع عادلانه اعتبارات انجام دادند.»

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت درباره‌ی واکسیناسیون کرونا عنوان می‌کند: «آیا وزیر بهداشت فقط می‌خواهد به اقداماتش درخصوص واکسیناسیون اکتفا کند، درخصوص تامین واکسن همه‌ی افراد از جمله رئیس جمهور، معاون اول و وزارتخانه‌هایی مانند وزارت امور خارجه و سفرا مشغول بودند، ما هم از ایشان ممنون هستیم اما نمی‌شود همه چیز را در تامین واکسن خلاصه کرد، درباره سایر امور چه برنامه‌ای دارند؟ همه محورهای استیضاح براساس وعده‌های ایشان است که برای نمایندگان مجلس در کمیسیون‌ها گفته‌اند اما عمل نکردند.»

بی‌توجهی به متخصصان ایرانی جای تاسف دارد

حسین‌پور در واکنش به افشا شدن کارت واکسن وزیر بهداشت که علیرغم گفته‌ها، به‌جای واکسن ایرانی یک واکسن‌های خارجی (اسپوتنیک) تزریق کرده است بیان می‌کند: «درخصوص ماجرای واکسیناسیون آقای وزیر باید بگویم این مسئله جزو مواردی هست که برای شخص من مهم نیست، من قصد ندارم استیضاح را به مسائل فرعی بکشانم بلکه قصد دارم استیضاح را درباره‌ی مسائل اساسی وزارت بهداشت که دغدغه نمایندگان مردم به‌خصوص مناطق محروم و مرزی است جلو ببرم، به‌نظرم موضوع واکسن دلیل استیضاح نیست اما شاید بشود به‌عنوان یک پرسش از ایشان پرسید و نقدشان کرد.»

او ادامه می‌دهد: «در ایران افراد آزاد هستند هر واکسنی را تزریق کنند، ایشان به‌عنوان وزیر با تزریق واکسن ایرانی می‌توانستند نسبت به تولیدات داخلی واکسن به مردم اطمینان دهند، اگر گفته‌اند من واکسن ایرانی تزریق کردم اما بعداً مشخص شده یک واکسن غیرایرانی تزریق کرده‌اند، کار درستی نبوده و عیب بزرگی است.»

او گفت: «اگر ایشان گفته‌اند واکسن ایرانی تزریق کرده‌اند و بعد مشخص شده اسپوتنیک تزریق کردند در این وضعیت اولین عیب این است که خلاف واقع گفته‌اند، مورد دوم این‌که وقتی حضرت آقا با آن جایگاه بزرگی که دارند خودشان واکسن برکت تزریق می‌کنند تا حمایتی از متخصصان و دانشمندان ایرانی باشد و مردم برای اعتماد به واکسن داخلی تشویق شوند اما وزیر بهداشت چنین کاری نمی‌کند و اعتقاد به دانشمندان داخلی ندارد به نظرم جای تاسف دارد.»

حسین‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا تحت تعقیب قرار دادن افشا کننده کارت واکسن وزیر بهداشت اقدام درستی است بیان می‌کند: «من موافق نیستم، اگر وزیر ادعایی کرده که خلاف آن ثابت شده نباید آن فرد پیگیری قانونی شود.»

دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره‌ی وزیر

او درپایان با اشاره به اقدام نمایندگان مجلس درخصوص استیضاح وزیر بهداشت یادآور می‌شود: «در این مدت که طرح استیضاح وزیر بهداشت مطرح شده است خیلی موارد دیگر درباره وزیر به ما گفته‌اند و احتمال دارد ما همه آن‌ها را روز استیضاح مطرح کنیم، موارد حساس و مهمی هستند که شاید مهمتر از موارد اشاره شده در استیضاح باشند. بعد از طرح استیضاح افرادی‌ که نزدیک به ایشان بودند و نقدی بر عملکرد ایشان داشتند موارد خیلی حساسی را به ما اطلاع دادند که جای تاسف دارد، ما هم درحال بررسی صحت و سقم این موارد هستیم که اگر به نتیجه برسیم حتما آن‌ها را اعلام می‌کنیم.»

 

چرا وزیر بهداشت به مردم دروغ گفت؟/ موارد مهمی به گوشمان رسیده، روز استیضاح مطرح می‌کنیم

 

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • ناشناس
    0

    چرا همه دروغ میگویند ؟ این هم به همون علت .نه که ماشاالله همه مسولینمون صادق وراستگو هستند .

  • ارمین
    0

    حتما چیزی میدونه که نزده

  • علی
    0

    اتفاقا دروغ گفتن مشکل فرعی نیست و از آنجا که بفرموده امام صادق ع مومن دروغ نمی گوید. لذا بنظرم این مشکل از مصادیق اصلی بی کفایتی ایشان است.

  • محمد
    0

    چرا تعجب می کنید بفرمایید کدام مسول دروغ نگفته است ?

  • ناشناس
    0

    به نظر بنده تمام وزرای این دولت باید استیضاح شوند ، اداره کشور در شرایط تحریمی و در این قرن دیگر مثل قرون وسطی نیست که افراد به پشتوانه حاکمیت بیایند و فکر کنند چون پشتوانه حاکمیت را دارند پس همه مشکلات حل میشود ، بر خلاف ادعایی که در مناظرات میگفتند ، هیچ کدام از وزرا و حتی تیم اقتصادی دولت برنامه مدونی ندارند و همراه با شرایط پیش میروند که این خود چهارسال دیگر باعث عقب افتادگی بیش از حد کشور از جامعه جهانی خواهد شد

  • هدا
    0

    نه اینکه نمایندگان راستگو هستند . مشکل جای دیگری است این نماینده به وزیر گفته پسرخاله من را معادن کن ،وزیر گفته این پست را رییس جمهور برای پسر رزرو کرده و حالا نماینده میخواهد اورا استیضاح کند

  • ناشناس
    0



    چرا حسن روحانی در این مدت 8 سال به مردم دروغ گفت؟
    هرگز تا این حد مشکل نداشته‌ایم/مشکلات اقتصادی و معیشتی بعد از انقلاب بی‌سابقه است

  • 0

    کسانی که در زمان و موقع خصوصی سازی در رسانه ها، صدا و سیما و شبکه خبر شعار سر می دادند خصوصی در کشور بسیار عالی است باید در مورد مشکلات کارمندان،کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور پاسخگو و جوابگو باشند.

  • 0

    بنده ازسال 1392 تاکنون در باره مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور و... در رسانه ها سالانه بیش از 999 هزار بار شکایت، اعتراض و انتقاد کرده ام ولی متاسفانه دولت، دولتمردان، مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس تاکنون توجهی نکردند و هنوز هم توجهی نمی کنند چرا؟ هیچ کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • بنده
    0

    کدام یک ار سران مملکت دروغ نگفته که فقط وزیر بهداشت دروغ گفته

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    نمایندگان حداقلی و بی سواد و پوپولیست و به اصطلاح انقلابی!!!! جهت دهن کجی به دولت قبل و در واقع به اکثریت مردم بدون بررسی و تحقیق و در نظر گرفتن منافع و مصلحت کشور و مردم تمام این وزرای رئیسی بیسواد را رای اعتماد داده و وزیر کردند... حالا دودش به چشم مردم میره !!! متاسفانه هزینه سنگین این بی کفایتی ها و بی لیاقتی و حماقت و باند بازی و جناح بازی و از هر وسیله ای برای زدن حریف به زمین استفاده کردنها دودش به چشم مردم میره و هزینه سنگینش را مردم پرداخت می کنند !!!
    دروغ و تظاهر و ریا و حرافی و حرف مفت زدن در مسئولین و سران اسلامی ما !!!!! نهادینه و سیستماتیک شده متاسفانه...

  • دن کیشوت
    1

    دولت ولایتمدار و دروغ؟ کابینه ولایی و دروغ، استغفرالله، حتمن کارت واکسن جناب وزیر هم مثل گوشی آیفون زینب خاتون، فتوشاپ بوده

  • شهید بزرگوار شیخ طوطی
    0

    به یاد مدیران قبلی سازمان انتقال خون افتادم که جلوی دوربین مثلاً مشغول اهدای خون بودند که یک خبرنگار زیرک با کندن چسب روی دستشان متوجه شد که آنها اصلأ سوزن به پوستشان فرو نرفته و کیسه خون پر شده را الکی به خودشان وصل کرده بودند و یک حالت بیحال و عرفانی هم به خودشان گرفته بودند و دوربین هم روی جای مهر پیشانی هایشان زوم کرده بود

  • ناشناس
    0

    مشکل معیشتی روول کردین‌چسبیدین وزیرچه واکسنی زده بگوعلت این کارت چیه عدم رانت دادن بهت نیست یافلان درخواست

  • ناشناس
    0

    خدایا به هر مسولی اندازه باطنش خیر بده نه بیشتر

  • آقای ظریف! برجام روحانی و سه کشور اروپایی مرده است چون به خاطر که تحریم ها هنوز هم زنده است.
    0


    آقای ظریف! برجام روحانی و سه کشور اروپایی مرده است چون به خاطر که تحریم ها هنوز هم زنده است.

  • 0


    مذاکره، توافق و برجام تاکنون مردم ایران را گرفتار کرده است.
    مذاکره، توافق و برجام تاکنون مردم ایران را گرفتار کرده است.
    مذاکره، توافق و برجام تاکنون هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ندارد و تاکنون نداشته است.
    عملکرد دولت حسن روحانی هم از سال 1392 تاکنون به نفع مردم ایران و کشور ایران، منطقه خاورمیانه و جهان نبوده است.

  • 0

    مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... در مورد صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بود و مقصر اصلی فقط دولت حسن روحانی بوده است.

  • 0

    دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.

  • 0


    شرم آور و تاسف بار است که شبکه اینترنشنال با کمک مالی عربستان و متحدانش هر روز به نظام جمهوری اسلامی ایران اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت می کند.
    اینترنشنال دیگر نمی تواند تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و صهیونیست ها سرپوش بگذارد.

  • ناشناس
    0


    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

  • 0


    همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
    همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند
    کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
    صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
    متاسفانه برخی ایرانی ها هنوز هم از اهانت ها و خیانت های و جنایت های کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای غربی جنایتکار حمایت همه جانبه از صدام درس عبرت نگیرند چرا؟
    جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی کشورهای عربی و کشورهای غربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله را فراموش کردند چرا؟

  • 0

    نماینده کارگران در شورای عالی کار از سال 1357 تاکنون حق و حقوق کارگران را در سراسر کشور پایمال و ضایع کرده است و تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارگران نکرده است و هنوز نمی کند و حق و حقوق کارگران دفاع و حمایت نکرده ست و هنوز هم دفاع و حمایت نمی کند چرا؟

  • کلاغ زاغی
    0

    دروغگوهای بی شرف

  • کار بر ناشناس
    0

    خیلی از مشکلات مربوط به دولت قبل بوده .بعنوان وزیر بهداشت فعالن.نماینده ها بیان رو اقتصادو معیشت مردم تلاش کنن که بیداد می کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها