از تعارض منافع تا انتقاد به انتصابات عین‌اللهی

طرح سوال از وزیر دولت رییسی کلید خورد

مسعود پزشکیان از طرح سوال از عین اللهی وزیر بهداشت به دلیل برخی انتصابات خبر داد.

طرح سوال از وزیر دولت رییسی کلید خورد

زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در توئیتی ضمن انتقاد از رویه وزیر بهداشت و درمان، نوشت:

جناب دکتر عین اللهی!

درجریان اخذرای اعتماد مکرراً قول داده بودید که درانتصابات کلیدی وزارت بهداشت ازاعمال نظر شخصی یا محفلی پرهیز خواهید کرد و بر اساس نظر متخصصین و دلسوزان، عناصر کلیدی رامنصوب میکنید. متاسفم که اینگونه نبود و افسوس که هزینه برخی انتخاب ها برای مردم خواهد بود.

در همین رابطه مسعود پزشکیان عضو کیمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از طرح سوال از وزیر بهداشت و درمان در مجلس خبر داد و اظهار داشت: علت اصلی طرح سوال ما، انتخاب و انتصاب‌های است که در حال حاضر توسط وزیر بهداشت و درمان صورت می‌گیرد.

وی افزود: به هرحال کسانی که مدیر می‌شوند باید افرادی باشند که تمام وقت در دانشگاه حضور داشته باشند و در بیرون منافعی نداشته باشد، اما متاسفانه کسانی که وزیر انتخاب می‌کند، افرادی هستند که بیرون کار و مرکز دارند و طبیعی است که این افراد نمی‌توانند در دانشگاه به هیئت علمی‌ها و افراد بگویند بمانید، وقتی خودشان بیرون می‌روند چطور می توانند بگویند بمانید و کار کنید؟ حتی اگر این افراد خوب و کارشناس هم باشند اما در بیرون کار می‌کنند و منافع دارند؛ لذا در دانشگاه باید کسانی در مسند قرار بگیرند که دلشان می‌سوزد و برای دانشگاه کار می‌کنند نه کسانی بیرون کار می‌کنند و نتوانند در دانشگاه حضور پیدا کنند.

پزشکیان در ادامه خاطر نشان کرد: قبل از این که به وزیر بهداشت و درمان رای اعتماد بدهیم با ایشان صحبت شد، همه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان با وی صحبت کردند و حتی خود ایشان در آن زمان کار عمل پزشکی انجام می‌داد، که با ایشان صحبت شد و وی قول داد که به هیچ وجه نمی روم و قول داد که چارچوب قانون برنامه را رعایت کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: قرار بود کسانی که مدیر می‌شوند و حتی همه اعضای که در دانشگاه کار می‌کنند، فقط در دانشگاه کار کنند، وزیر هم قول داد که این اتفاق بیفتد اما در عمل متاسفانه این اتفاق نیفتاده است حال ما از ایشان دعوت کردیم که در مجلس حضور پیدا کند که پاسخ دهد علت آن چیست.

وی ادامه داد: البته من در کمیسیون بهداشت و درمان هم به وزیر بهداشت گفتم، اما ایشان جواب سر بالا به ما داد؛ لذا ما آنچه که از نظر قانونی باید آنها به آن پایبند باشند را از آنها توقع داریم و اگر قرار باشد که در ابتدای کار قوانین را خودمان تعریف کنیم و پایبندی به قانون نداشته باشیم، پس برای چه قانون می‌نویسیم؟ اگر اینطور باشد هر کسی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد و لزومی ندارد که از این قانون نوشته شود!

پزشکیان در همین راستا اضافه کرد: اصلاً بحث ما این نیست که اینها افراد خوبی و بدی هستند اصلا همه اینها خوب و درست اما کسانی که می‌خواهند در دانشگاه کار کنند باید افرادی باشند که دلشان برای دانشگاه و سیستم بسوزد و منافعی در بیرون نداشته باشند که تضاد منافعی به وجود بیاید؛ در این رابطه و در زمان آقای هاشمی هم همین اتفاق افتاد و با ایشان هم همین مشکل را داشتیم و ایشان هم قول داد که همین اتفاق می‌افتد اما ایشان هم به حرف خود عمل نکرد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی افراد با اینکه در بدنه وزارت بهداشت نیستند و یا دارای سمت و حکمی در وزارت بهداشت نیستند اما در انتصابات دخالت می‌کنند، گفت: ما دخالت هم نمی‌کنیم که این افراد چه کسانی را انتخاب کنند ما می گوییم که در قانون کسانی که تضاد منافع دارند و منافع شان با بیرون گره خورده، نمی‌توانند تصمیماتی بگیرند که برای توسعه کشور باشند و فقط کاری می‌کنند که منافعشان در خطر قرار نگیرد بنابراین چنین آدمی را نباید در مسئولیت‌های اساسی کشور قرار دهند و در سطح کلان کشور به اینها مسئولیت بسپارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علت اینکه مشکل مملکت حل نمی‌شود این است که خودمان منافعمان را به منافع مملکت گره میزنیم، بنابراین برخلاف قانون است.

وی در پاسخ به اینکه سوال شما از وزیر بهداشت در مجلس چه زمانی مطرح می‌شود،‌گفت: ما سوال را طراحی کردیم و هر زمان که نوبت آن شود مطرح خواهد شد؛ البته در حال حاضر سوال از وزیری وجود ندارد و فقط من سوال کردم و قاعدتا باید در اسرع وقت در دستور قرار بگیرد.

پزشکیان در خاتمه تاکید کرد که وزیر باید به نمایندگان پاسخ دهد؛ هرچند از همان ابتدا هم پاسخ وی را قبول نداشته و ندارم چون اینها کاری که کردند خلاف قانون است و باید روال سوال بر اساس قانون در مجلس پیش برود.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • محمد مهدوی
    0

    بنظر بنده کار بسیار خوب و پسندیده ایست ، هر کسی در هرپست و سمتی می بایستی پاسخگوی عملکردش باشد ! ظاهراً در این بین رگ غیرت آقای پزشکیان بیشتر از همه به جوش آمده ! ایکاش طی هشت سالی که دولت شیخ سرخه ، در تمامی زمینه های ممکن پدر مردم را درآورد ! ایشان یه کمی از غیرت الآنشان را خرج می کرد !!

  • محمد.
    0

    چرا نمی‌گذارید کارش را انجام بده ؟

    نظرات شما -
    • هبت الله
      0

      با احترام؛چه کسی سدّ راهش شده؟؟؟!!!!ببخشید: شما فکر میکنید اون میآد کامنت من و شما رو بخونه؟؟؟؟!!!

  • هموطن
    0

    پزشکان ودولت دوستش روحانی خیلی خیلی قانونی کارکردند الان اومده به وزیربهداشت ایرادمیگیره والله بخدامن اگرجای توبودم روزه سکوت میگرفتم چون تو ‌وامثال تودرزمان روحانی مردموفلج ونابودکردید با گرانی وفقر وتورم برووبذاراین ته مونده دورانت بگذره هرچندوقتی یه باربه حرف میایی اونهم نخواستیم بی خیالش شو اللهم عجل لویک الفرج

  • سلمان
    0

    حق با پزشکیان هست ،

  • موسوی
    0

    پزشکیان مو قربون تو. برم که هنوززززز خلاف قانون اساسی فدمی برنداشتی،،، خخخخخخخخخ

  • عدالت دوست
    0

    یه سوال از برادر رئیسی این جمله زیبا نیست : امیرعبداللهیان: درباره بازگشت به مذاکرات وین، با «آقای لاوروف» مشورت کردیم برادر رئیسی این چه صحبتی بود وزیر خارجه کرد حتی اگر مشورت گرفته که اسلام مشورت را نوعی واجب می داند ولی نباید علنی می کرد بهتره شما مشاورینی کار بلد داشته باشید مشورت بدهند مسئولین چه باید علنی بگن چه نباید بگن حتی اسلام می فرماید شما شاهد عمل زشت بودید بگید ندیدم یعنی اسلام برای انسان شرف و حرمت غرور در نظر دارد از وزیر خارجه سوال کنید چرا برای مذاکره از لابرف اجازه گرفته کشوری چون ترکیه موفق است هم شرق داشته باشد هم غرب یعنی شرق بدی کرد بره سمت غرب از شرق باج و امتیاز بگیرد و غرب بدی کرد بره سمت شرق از غرب امتیاز بگیرد شرق و غرب برای اینکه ایران داشته باشند مثل ترکیه دائم امتیاز بگیرد مثل ترکیه s400 از روسیه می خره عضو ناتو غرب از آذربایجان حمایت می کند با ایران دوست یعنی از هر دو طرف امتیاز می گیرد با قطر رفیق با افریقا هم یعنی ترکیه مارموزه ما هم سیاست امتیاز گیری باید داشته باشیم نه فقط به روس چین وصل باشیم که در تحریم حمایت نشدیم چون غربی نبود بریم سمتش تا روس و چین امتیاز بدهند روسیه و چین فهمیدن ایران کبوتر جلد اونهاست

    نظرات شما -
    • سید احسان
      0

      می خواهد به دنیا بگوید پشت و پناه ما روسیه است

  • محمد
    0

    خجالت بکشید یکی داره خوب کار میکنه... آهای مجلسیا مواظب باشید کلاه سرتون نره نگذارید جو سازی درمجلس صورت بگیره اینا دارن به در دیوار میزنند حالا بچه های ایرانی هم میدونند کی خادم کی خائن

  • حسن الله وردی
    0

    حرف حق اما و اگر ندارد بله درست است متاسفانه اکثر مسئولین وزارت بهداشت خارج از محل کار خود به فعالیت اقتصادی در حوزه درمان مشغول هستند و این بزرگترین تخلف از قانون است البته نباید از حق گذشت که بعضی از آنها هم که متاسفانه تعدادشان خیلی کم است در دانشگاههای پزشکی واقعا از جان مایه می گذارند و عمر خود را برای درمان و آموزش می گذارند

  • وزیر بهداشت رییسی
    0

    حتمن به مجلسی ها باج نداده و مطامع آنها را برآورده نکرده و حالا زیر سؤال رفته، آقای وزیر شفاف سازی کن، ما منتظر کوچکترین اشتباه نمایندگان مجلس هستیم تا نابودشان کنیم این حریصان وطن فروش را

  • د
    0

    پرونده تمامی نمایندگان مجلس ، از بدو تولد تا کنون، باید بطور هوشمند بازنگری و بررسی شود، چنانچه تخلفی در هر زمینه ای ، چه تقلب در امتحانات مدرسه، چه نافرمانی از دستورات والدین، چه کشیدن مواد مخدر، چه خراب رفیق شدن ، چه حمایت از مفسدین، چه.....، مورد توجه قرار گیرد، وسپس مجازات شدیدی از قبیل زندان برای آنها اعمال گردد‌ تا مملکت شاید رو به آبادانی برود.

  • شهرام.ر
    0

    آقای جنتی با (تقریباً) صد سال سن ! هنوز شیش تا شغل رسمی دیگه هم داره ! اگه راست میگید اولاً قانون رو واسه همه یکسان رعایت کنید دوماً تورم رو بیارید پایین تا مردم مجبور نشن چند تا شغل اختیار کنند تا یک خانواده رو سیر کنند .

  • ع
    0

    همین اقای وزیریکی ازامضاکنندگان مخالف ورودواکسن فایزر واسترازانکابودند.چرانمایندگان رای اعتماددادند؟!! چطورالان ورود ان ازاداست؟!!!

  • مردم عادی
    0

    نمایندگان مجلس اگر رگ دارند به علی اکبر ولایتی ابو المشاغل گیر بدهند، رییس بیمارستان دانشوری، مشاور رهبری، رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد، عضو هیئت علمی دانشگاه، عضو مجمع تشخیص،عضو مجمع تقریب مذاهب، عضو شورای نظارت بر برجام، عضو فرهنگستان علوم، مدرس تاریخ اسلام،.....

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت

  • ص
    0

    درود بر وزیر انقلابی و مردمی که با آمدنش بساط کاسبان کرونا را جمع کرد لطفا سریعا مسئولین تدبیر و امیدی را عوض نموده و بابت فعل و ترک فعل خسارت بار به قوه قضائیه معرفی نمایید..

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      جناب ص موضوع را درست نگرفتی این اعتراضات به انتصابات جدید وزیر بهداشت است

  • علی
    0

    در دولت روحانی این اصلاحطلب چند بار از وزیر سوال کرد که در طی این یک ماه بلبل زبان شده

  • پینه دوز
    0

    بالاخره، پزشکیان( اصلاح طلب) در حوزه تخصص خود حمله به دولت را( بدرستی) کلید زد..........انصافا ، فارغ از چپ_راست ، رئیسی در چینش کابینه خیلی دقّت به خرج نداد.......! مثلا: اگر محسن رضایی با مخبر کنار آمد هرگز، اینها در یک مسئله مهم رودر روی هم قرار میگیرند.............

  • سید هاشمی
    0

    جناب پزشکیان دقیقا درست میفرمایند رییس بیمارستان ، دانشگاه فقط باید در محل کار حضور داشته باشند نه اینکه عصرها در مطب تا پاسی از شب ویزیت بکنند سپس با حالت سستی و بیحالی به محل کار مراجعه نمایند

  • بیطرف
    0

    ببینم این آقا سفارش چند نفر رو کرده که پست کلیدی از وزارت بهداشت بگیرن ولی وزیر قبول نکرده حالا بایدمتهم بشه واین آقای نماینده چندین ساله خدمت رو فقط روی صندلی مجلس میدونه یعنی این مملکت به این بزرگی جایی دیگر برای خدمت به مردم نداره فقط صندلی مجلس جای خدمته فعلاً وزیر فعالیت و داره خوب کار میکنه چیکارش دارید سنگ لای چرخش میگذارید

  • ناشناس
    0

    ضمن تشکر ویژه از سرکارخوانم شیخی و جناب دکتر پزشکیان بخاطر اقدام پسندیده شان

  • کیوان
    0

    هربدبختی این ملت خصوصا این هشت سال اخیر رادارد از امثال پزشکیان ونماینده مجلس که هویت شان مشخص ودلسوز نیستند چوبشو ملت داره میخوره .اقای پزشکیان واین چنین نمایندگان مجلس که به فکر جیب وموقعیت خودتان هستید این ملت خوب ونجیب هیچ جای دنیا وجود نداره .بس کنید خجالت چیز خوبی

  • سیمین
    0

    چرا اجازه نمی دهید مخالفان واکسن اظهار نظر کنند چرا آنها رو بیسواد و ضد بشریت قلمداد می کنید ،چرا از ابتدای کرونا هزار بلا سر بیماران آوردید وپاسخگو نیستید

  • قاسم
    0

    آقای پزشکیان ، لطفاً بفرمایید که : اولاً آیا خودتان تنها نماینده مجلس هستید یا اینکه منصوب های دیگری هم دارید؟ دوماً چرا این مجلس به اصطلاح انقلابی به طرح شفافیت آرا ، رأی مثبت نمی‌دهد و آن را تصویب نمی‌کند؟ سوما چرا طرحی را تصویب نمی‌کنید که حضراتی که فرزندان و یا خانوادگان آنان در خارج از کشور مثل آمریکا و انگلیس و غیره تحصیل و یا زندگی می‌کنند نتوانند در شغل های حساس مملکتی مثل ریاست‌جمهوری ، وزیر و نمایندگی مجلس مشغول به کار شوند؟ چهارم اینکه چرا در دولت آقای روحانی نسبت به خیلی از امثال این چینش های فامیلی و رفاقتی اعتراضی نکردید؟ و آخر الامر این که آیا این طرح سئوال از روی دلسوزی !!! است و یا تسویه حساب انتخابات ریاست جمهوری ؟

  • سید
    0

    آقای پزشکیان در دولت قبل که به دروغ خرید واکسن را به برجام و FATF گره زده بودند و آن همه به 80 میلیون ایرانی استرس وارد کردند برای خرید واکسن ساکت بودی و حرف نزدی؟ حالا بلبل زبان شدی ؟ بعد از یکسال و اندی که اکثر کشورها واکسن زدند . روز قیامت چهره های شما دیدن دارد که صلاح دین و مملکت را به جناح های چپ و راست مفت فروختید و منافع خود را در نظر گرفتید نه صلاح مردم را .

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    نمایندگان حداقلی و بی سواد و پوپولیست و به اصطلاح انقلابی!!!! جهت دهن کجی به دولت قبل و در واقع به اکثریت مردم بدون بررسی و تحقیق و در نظر گرفتن منافع و مصلحت کشور و مردم تمام این وزرای رئیسی بیسواد را رای اعتماد داده و وزیر کردند... حالا دودش به چشم مردم میره !!! متاسفانه هزینه سنگین این بی کفایتی ها و بی لیاقتی و حماقت و باند بازی و جناح بازی و از هر وسیله ای برای زدن زدن حریف به زمین استفاده کردنها دودش به چشم مردم میره و هزینه سنگینش را مردم پرداخت می کنند !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها