عضو هیئت رئیسه مجلس:

وزارت امور خارجه در گزارش برجامی خود، تاریخ را تحریف کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشی که اخیراً وزارت امور خارجه به مجلس ارائه داده، پر از توهم بوده و تاریخ را تحریف کرده است.

وزارت امور خارجه در گزارش برجامی خود، تاریخ را تحریف کرد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز (چهارشنبه ۶ مرداد) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی با انتقاد از تناقض در گزارش برجامی وزارت امور خارجه، گفت: اخیراً وزارت خارجه گزارشی درباره برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کرده که دارای ایرادات اساسی است.

وی بیان کرد: قرار بود که این گزارش هر ۶ ماه در صحن علنی مجلس قرائت شود اما این اتفاق نیفتاد. از سوی دیگر، گزارشی که اخیراً به مجلس ارائه شده، پر از توهم بوده و تاریخ را تحریف کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: وزیر امور خارجه در این گزارش مطالب متناقضی را مطرح کرده به گونه‌ای که یکجا گفته «تحریم‌های مالی و بیمه‌ای لغو شده» و در جای دیگر اعلام کرده که «این تحریم‌ها هنوز برداشته نشده و باقی مانده است». همچنین وزیر امور خارجه در یکجا مطرح کرده که «ما هواپیما خریداری کردیم» و در جای دیگر عنوان کرده که «هواپیما نخریدیم».

سلیمی اظهار داشت: به هر صورت گزارش برجامی وزارت امور خارجه بسیار عجیب بود و لازم بود که وزیر امور خارجه حداقل یک بار این گزارش را مطالعه می‌کرد.

وی گفت: جالب است که همین گزارش ظریف نشان می‌دهد نکاتی که روحانی در مورد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران مطرح کرده، خلاف بوده است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    کاش ظریف شجاعت داشت و با مردم صادق و روراست بود و کارشکنی های داخلی تندروها و کاسبان جنگ و تحریم و مخالفان برجام را در دولت در سایه را هم مستند و منتشر می کرد !!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها