در گفت‌وگو با دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کارهای اینترنتی مطرح شد

طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی؛ خوب یا بد؟ / افرادی برای فضای مجازی تصمیم می‌گیرند که شناختی از این فضا ندارند

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کارهای اینترنتی گفت: عده‌ای از افرادی که هیچ‎گونه آگاهی و اطلاعاتی از فضای کسب و کار اینترنتی ندارند، می‌خواهند برای این فضا تصمیم‌گیری کنند.

طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی؛ خوب یا بد؟ / افرادی برای فضای مجازی تصمیم می‌گیرند که شناختی از این فضا ندارند

عادل طالبی در گفتگو با خبر فوری افزود: در پیش‌نویس آماده شده، نه عضوی از اتحادیه، نه عضوی از نهادهای صنفی و نه نمایندگان کسب و کارهای اینترنتی حق نظر نداشته‌اند‌ و به جای آن‌ها، چهره‌های دیگری هستند و به جای نمایندگان صنف کسب و کار اینترنتی تصمیم می‌گیرند.

وی اظهار کرد: چگونه کارمندی که حقوق و عیدی خود را گرفته، می‌خواهد برای کسب و کار تصمیم بگیرد، در حالیکه نه می‌داند مالیات چیست، نه می‌داند تأمین اجتماعی چیست، نه با گرفتاری‌های این صنف آشناست و نه می‌داند بازاریابی و مدیریت و استراتژی چیست. حتی برخی از این افراد تصمیم گیرنده به قول آقای آذری جهرمی نمی‌توانند ایمیل خود را چک کنند.

طالبی بیان داشت: این طرح به گونه ای نوشته شده که یک کمیسیون تشکیل شود و در طی شش ماه هر چه گفتند، به عنوان قانون تلقی شده و اجرا شود. یعنی به کمیسیونی که شامل هیچ نهاد صنفی نمی‌شود و اصلاً با اینترنت آشنایی ندارد اختیار بدهیم که هر بلایی دلشان می‌خواهند سر کسب و کار اینترنتی بیاورند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کارهای اینترنتی تأکید کرد: ذات این قانون مشکل دارد و باید به کلی حذف شود، زیرا آنقدر کلی نوشته شده که با تصویب این طرح، بطور قطع تمام ابزارهای ارتباطی از جمله ایمیل، شبکه‎‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مسدود خواهند شد و بازاریابی کسب و کارهای کوچک و متوسط حذف خواهند شد.

طالبی در ادامه گفت: بر اساس گزارش سالانه مرکز توسعه تجارت الکترونیک در سال ۹۹، ارائه کالا یا خدمت واحدهای تجارت الکترونیک، ۸۷ درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی، ۳۴ درصد از طریق پیام‌رسان‌ها و ۲۸ درصد از طریق اپلیکیشن بوده است و این آمار نشان می‌دهد که اگر این قانون تصویب شود، چه آسیبی به بازاریابی وارد می‌شود.

این گفت‌وگو را بشنوید.

منبع: خبر فوری

24

حجم ویدیو: 4.67M | مدت زمان ویدیو: 00:04:39 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • مردم
    0

    علت تمام بدبختیهای کشور همین اسن که دهها سال است که متخصصان رانده شده اند و بی سوادان تصمیم گیر! تازه به نام مردم! ملت ما... میخواهند، مردم ما .... میخواهند! مردم ما هستیم و اینها را نمیخواهیم!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تازه با نظارت استصوابی نمیگذاردند فرد جدیدی وارد شود مانند شرط رجل سیاسی

    • ......
      0

      بله سالهاست که اصلاح طلبان با مدیران نالایق خود مملکت را به فنا داده اند و شورای نگهبان نباید می گذاشت این افراد در مملکت قدرت بگیرند نمونه اش صنعت برق و دامداری کشور که در حال نابودی اس یا انرژی هسته ای یا روابط خارجی!!!!!!

    • به کاربر ناشناس
      0

      شورای شهر و شهرداری بدون نظارت شورای نگهبان انتخاب شدند والان وضعیت تهران چگونه است؟ فقط اسم خیابان ها را عوض کرده اند!!!! هر جای دنیا باشی یک قانونی دارد چه اصلاح طلب و چه سلبریتی و هر کسی میخواهد باشد باید از قانون طبعیت کنید اینجا جنگل نیست.

  • کاربر ناشناس
    0

    در راس تمام امور کشور بیسوادها هستند نابلدان هستند که چهل سال است پیش رفتی نداشته ایم، آنها که تیز هوش و با استعداد هستند با تجربه هستند کنار گذاشته شده‌اند

    نظرات شما -
    • ططططط
      0

      بله باید اصلاحاتی ها از صحنه مدیریت خارج شوند.

    • فندک
      0

      خطاب به طططططط : در بیسوادی مسئولین مملکت فرقی بین اصلاحاتی و اصولیاتی نیست

  • ............
    0

    طالبی تو کهآگاه هستی بگو چه خاکی تا تو سرت ریختی که همه را نا آگاه می پنداری آنهم در مورد قانونونی نظر می دهی که خودت معترفی نمی دانی چیست ضمن اینکه خودت رو را مغز متفکر صنف معرفی می کنی حتما با اهل فن به جز تو مشورت شده است نگران نباش تا نتیجه مشخص شود آنها که تصمیم می گیرند و قانون وضع می کنند نمایندگان مردمند نه تو

  • داریوش
    0

    تا می بینید یک نفر میخواهد اینترنت کشور را مدیریت کنند سریع مردم را به هراس میاندازید که اینترنت را محدود کردند وبستند شما ها که اینقدر متخصص هستید چرا راهکار مدیریتی پیشنهاد نمی دهید و فقط به دنبال تخریب هستید؟ آیا می دانید جرایم سازمان یافته در اینترنت کشور جولان می دهد و شما روشنفکر ها هیچ برنامه ای برای آن ندارید؟

  • رضا
    0

    چرا به آذری جهرمی ایراد نگرفتید ایشون به دلیل کنکور چند روز اینترنت کشور را مختل کردند تا اوضاع کنکور را مدیریت کنند !!!!! حالا کی اینترنت را محدود کرده؟ ولی اگر یک نفر طرح دهد سریع به آن حمله می کنید !!! به این کار میگن جناح بازی.

  • ندا
    0

    یه پابند الگترونکی کار سازتر است

  • نانشناس
    0

    40 سال است با توجه به نگرش چوپان و گوسفندی مسئولین نظام به مردم هر پدیده جدیدی برای مردم ممنوع یا حرام است توییتر و فیسبوک برای مردم ممنوع است اما استفاده سران نظام از آنها اشکالی ندارد و......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها