جزئیات جلسه نمایندگان با وزیر خارجه درباره فایل صوتی/ ظریف: به هیچ وجه نامزد انتخابات نمی شوم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد و اظهار داشت که ظریف در این جلسه گفته که به هیچ وجه نامزد انتخابات نمی شوم.

جزئیات جلسه نمایندگان با وزیر خارجه درباره فایل صوتی/ ظریف: به هیچ وجه نامزد انتخابات نمی شوم

ابوالفضل عموئی با اشاره به جلسه فوق‌العاده عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه حضور یافته بود.

وی با بیان اینکه این جلسه در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد، ادامه داد: بخش عمده این جلسه به بحث فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اختصاص داشت.

نماینده تهران در مجلس با اعلام اینکه این جلسه، جلسه چالشی و انتقادی بود اضافه کرد: در این جلسه 12 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سایر کمیسیون ها به طرح دیدگاه‌های خود درباره انتشار این فایل پرداختند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از جمله محورهای انتقادات نمایندگان این موضوعات بود که انتشار این فایل باعث ایجاد یک دوقطبی در اذهان عمومی جامعه نسبت به میدان و دیپلماسی شده است و در جهت منافع ملی نبوده است.

عموئی اضافه کرد: همچنین نمایندگان نسبت به عدم دقت در انجام این گونه مصاحبه ها در مرکز بررسی‌های ریاست جمهوری انتقاد داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه به آثار منفی انتشار این فایل از جمله بر امنیت ملی و روابطمان با برخی کشورها پرداخته شد، اظهار داشت: نمایندگان در این جلسه به نقش شهید سردار سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی در افکار عمومی کشور و تامین امنیت ملی اشاره داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای ظریف وزیر امور خارجه در این جلسه با اشاره به روند طراحی این مصاحبه تاکید کرد که در دولت تصمیم گرفته شده بود برای انتقال تجربیات وزرا به افرادی که بعدها مسئولیت می‌پذیرند یک مصاحبه ای صورت بگیرد و مباحث به افراد دیگر منتقل شود.

عموئی تصریح کرد: به گفته وزیر امور خارجه قرار بوده است که 60 یا حداکثر 90 دقیقه از این مصاحبه منتشر شود و متولی این کار هم مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بوده است.

وی ادامه داد: به گفته ظریف قرار بوده است که این مصاحبه بدون رضایت مصاحبه شونده منتشر نشود اما متاسفانه این روند رعایت نشده است و این فایل در اختیار رسانه های خارجی قرار گرفته است.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: ظریف در این جلسه اعلام کرد که فرمایشات مقام معظم رهبری را پایانی بر بحث های کارشناسی و کارشناسی در این زمینه می‌داند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ظریف با اشاره به سابقه همکاری و رفاقت خود با شهید سلیمانی گفت: که این شهید برای او بیشتر از یک فرمانده بوده است و هیچگاه به دنبال تخطئه جایگاه شهید سلیمانی نبوده است.

عموئی تصریح کرد: به گفته وزیر امور خارجه او هیچگاه به دنبال ایجاد دو قطبی میدان و دیپلماسی نبوده و موافق آن نیست و این موضوع را به هیچ وجه دنبال نمی کند و معتقد است که دیپلماسی و میدان در کنار هم دیگر منجر به تامین دقیق منافع ملی می شود.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد:ظریف در این جلسه اعلام کرد که به هیچ وجه نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نمی‌شوم.

وی ادامه داد: دستور دیگر جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی بررسی درخواست سه مورد تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک از سوی نمایندگان بود که این تحقیق و تفحص مصوب شد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در جلسه کمیسیون با تجمیع این سه طرح مقرر شد که تحقیق و تفحص برای بررسی بیشتر به صحن علنی پارلمان ارجاع داده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در این جلسه سوالات برخی از نمایندگان از وزیر امور خارجه مطرح شد، اظهار داشت: اولین سوال در مورد تاخیر در افتتاح کنسولگری کشورمان در حلب از سوی نماینده قزوین بود که ظریف در توضیحات خود به روند پیگیری های انجام شده در بازگشایی این کنسولگری اشاره کرد و اعلام کرد که سرکنسول های ایران در لاذقیه و حلب انتخاب شده اند.

عموئی ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع در حال پیگیری است خانم محمدبیگی یک ماه فرصت دادند تا این موضوع به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه سوال آقای سلیمی نماینده محلات در مجلس نیز از وزیر امور خارجه درباره خسارت های وارده به ایران پس از خروج طرف‌های غربی از برجام مطرح شد، گفت: وزیر امور خارجه نیز گزارشی از روند پیگیری‌ها درباره این موضوع را ارائه کرد و تأکید کردند که این موضوع همچنان در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای سلیمی از توضیحات وزیر امور خارجه قانع نشدند و قرار شد این سوال در صحن علنی پارلمان مطرح شود.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • محمد
    0

    نماینده های ۱۰درصد هیچوقا نماینده مردم نیستن انتخابات باید ازاد مردمی باشد

  • عادل k
    0

    کار بسیار خوبی میکنی با طناب این دولتیها توی چاه نرو....

  • ناشناس
    0

    حیف ظریف که اینامیخوان بازخواستش کنن

  • ق
    0

    جان من بیا رییس جمهور شو رییست که با کلید کار ی نکرد تو با قفل بیا..بابا مردم را چه فرض کردید..البته آستینات را آماده کن چوب منتطره..

  • ی ط
    0

    حالا کمسیون امنیت مجلس نگران کاندیدا شدن ظریف بود یا انتشار فایل صوتی ؟

    نظرات شما -
    • علی
      0

      کاندید

  • حمزه
    0

    قابل توجه ملت ایران ، جناب سلیمی با ده هزار رای به مجلس تشریف بردند !

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      با مزه تر اینکه عضو هیئت رئیسه مجلس هست

    • مجتبی
      0

      اون افرادی که منفی میدند برن تحقیق کنند

    • محسن
      0

      مجتبی جان اگر اینا اهل تحقیق بودن اوضاع مجلس ۱۰ درصدی نمی شد

  • کیوان
    0

    از نامزدی ظریف میترسند ،،،چون خود نمایندگان ۱۰درصدی هستند از رای بالای ظریف میترسند

  • بهلول
    0

    ...ظریف در این جلسه اعلام کرد که به هیچ وجه نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نمی‌شوم..... دیگه خیالتون راحت شد! دست از سر این بنده خدا بردارید تا بتونه گره ای از مشکلات مردم باز کنه. آش با جاش مال شما. ببینیم تا 8 سال بعد چه غلطی می کنید.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      آره ازش تعهد کتبی گرفتند که کاندید نشه

    • علی
      0

      متن را میخواندم خوشم امد میخواستم مثبت بدهم اما رسیدم به اخر متن که با بی احترامی پایان یافته بود و منصرف شدم.

  • ایران اسلامی
    0

    احسنت بر نماینده های ۱۰ درصدی، ظریف دیگه چی گفت؟

  • علی
    0

    ظریف برند دیپلماتهای دنیاست ، اما چون جمهوری اسلامی ایران به لحاظ اعتقاداتی مثل حمایت از مظلوم در هر نقطه از جهان ،با دنیا مثل سایر کشورها نمیتواند رابطه برقرار نماید یا اینکه سایر کشورها نمیخواهند ایران انقلابی را تحمل و رابطه داشته باشند ، در نتیجه حتی زبده ترین سیاستمدار دنیا نیز در قامت وزیر امورخارجه در برقراری ارتباط متقابل مشکل خواهد داشت ، در عین حال نباید فراموش کنیم که ظریف یک تنه در مقبل قلدرهایی مثل اسراییل مردانه ایستاده و کم نمی اورد. باید قدر ظریف و امثال وی در میدانهای دیگر را بدانیم .

  • حسین محمدی
    0

    اولا با فشار روحانی نامزد می شوی چون که تخریب سردار دلها بابت قهرمان سازی شما برای انتخابات بود وتمام گند کاریهای روحانی را انداختین به گردن سرداری که دستش از این دنیا کوتاه است

  • علی
    0

    حیف زحماتی که این اقا برای این کشور..کشید...واینم عاقبتش. وقتی ازادی بیان برای یه وزیر نیست برای منه احاد مردم هست؟ بنظرم چیز خاصی هم نکفته.کل مصاحبشو گوش کردم.غلطه یادرسته مهم نیست ولی واقعیت را گفته

  • جلیلی
    0

    اقای ظریف حیف از وقت شما که در اختیار این نمایندگان بیسواد هدر میدهید مگر این اقایان دیپلماسی بلدند...

  • ایرانی
    0

    این مصاحبه در تاریخ خواهد ماند و ایندگان قضاوت خواهند کرد چه کسانی به ایران خدمت کردند و چه کسانی ایران را غارت کردند. حال این نمایندگان نان به نرخ روز هرچه می خواهند بگویند . اب رفته را نمی توان به جوب برگرداند.

  • رضا هادی جوان
    0

    قدرافرادی مثل دکترظریف روبعدامتوجه میشوند.

  • بهمن آریا
    0

    سری بهsnroshan.ir بزنیدو شعرحماسی و غیرت آریوبرزن همرزمانش رابخوانیدوبااین رجال مقایسه نمایید.

  • ناشناس
    0

    دیگه خیالتون راحت شد که نمیخاد بیاد...حالا دست از سرش بردارید.

  • ناشناس
    0

    درود بر دکتر ظریف عزیز --- ثابت کردی که دنبال قدرت نیستی و جزو محدود افراد وطن پرستی آفرین بر صداقت تو . و لعنت خدا بر دروغ گویان ریا کاران زیاده خواه انحصار طلب که به کثیف ترین شیوه قصد تخریب ایران و باعث عدم حضور ملت در تعیین سرنوشت خودشون میشن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آقای جلیل خان نکه دیپلماتی آقای کار بلد را مرد م در زندگی شان مشاهده می کنند مرغ ٢/٧٠٠تومانی را ۴۵/٠٠٠تومان تهیه مکنند مردم از کار بلد دیپلماسی دوستان شما شرمنده اند

  • عدالتخواه وجانباز
    0

    درود بر دکتر ظریف دیپلمات وسیاستمداری کارکشته وفرهیخته، کاندید سدن ایشان برخلاف شعارانتخابات دمکراسی وحداکثری خواهد بود.

  • علی
    0

    درودبرظریف ومجلس انقلابی که تصمیم درستی گرفتند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ظریف اری مجلس ابدا

  • abdol tavakoli
    0

    والا اگه چهارتامثل ظریف کشوربدست بگیرن برای یک دوره بدنیست

  • بوشهر قربانگاه دشمنان وطن
    0

    ظریف در این جلسه گفته که به هیچ وجه نامزد انتخابات نمی شوم

    نظرات شما -
    • بهمن آریا
      0

      ازدور وددملولم وانسانم آرزوست

  • دن کیشوت
    0

    جه فیلمی بازی می‌کنند اینها برای مردم ساده دل!

  • یه ایرانی
    0

    بایدگفت آقای ظریف هم چندان دربین مردم جایگاه خوبی ندارد چرا که دراین هشت سال واقعا نتوانست یا نخواست ازحق و حقوق ملت ایران در قبال آمریکا و کشورهای اروپایی دفاع کند و حتی نتوانست از برجامی که خودش به وجودش آورد در دوره ترامپ از آن دفاع کندو نگذارد به این راحتی آمریکا برجام را پاره کند پس همین ظریف چگونه میخواهد اگررئیس جمهورشد ازحق و حقوق مردم ایران دفاع کند!!!!!؟؟؟؟؟؟

  • محمد
    0

    سلام ظریف وعراقچی وتیمشان سرسپرده امریکا .اسراییل واروپاست نمیدانم چرابعضیابرای اوبهبهوچهچهمیکنن نبایدمنتظرتاریخ بوداوناصنعت هسته ای کشوررانابودکردن ودربرجام هیچ بدست نیاوردن وحالا می خوان دوباره دوباره دست امریکارادرسازوکارماشه بازکنن دیگه به این خزانتکارانبایستی فرصت دادتابیشترازاین کشوررانابودکنن

  • احمد
    0

    این بازی تا انتخابات ادامه دارد. یکی بغض میکند، یکی ضعف میکند و اون یکی مواظب است چهره سردار خش برندارد! عجب فیلمی بازی میکنن این جماعت و چقدر مظلوم هستند سردار سلیمانی و دکتر ظریف

  • ناشناس
    0

    توی ایران مگه قدر اریو برزن و سیاه جامگان و نادر و کورش تا مصدق و شریعتی و.... فهمیدن که قدر زحمات ظریف بدونن ؟؟ یکی مثل خلخالی و شیخ علی تهرانی مفید بودن

  • سجاد
    0

    به محمد : کذاب اگر صنعت هسته ای را نابود کردند پس چطور ظرف ۲ ماه به غنی سازی ۶۰ درصد رسیده اید وحالا صحبت از غنی سازی ۹۰ درصد می کنید ؟

  • مهرداد سربندی
    0

    مجلسی که 220 نماینده اش التماس رئیسی می کنند برای نامزد شدن . احتمالا موضوع اصلی این جلسه شان با جناب ظریف هم در همین رابطه بود که التماس ظریف کنند نامزد انتخابات نشو تا رئیسی جرئت کند نامزد شود. برای همین ظریف هم که انسان بزرگوار و با مرامی است گفته خیلی خب خالا که خواهش می کنید باشه نامزد نمی شوم. بهش بگید با خیال راحت نامزد شود. قالیباف هم به محض شنیدن این حرف از زبان ظریف فورا اعلام کرد آقای رئیسی نامزد شو من هم به نفع تو نامزد نمی شوم. همه دست به دست هم میدهیم تا تو برنده بشی. البته قبلش باید کاری کنیم که اسحاق جهانگیری هم نامزد نشود. دو ماه فرصت است تا حسابی او را تخریب کنیم.

  • مهری
    0

    نه جان من بیا کاندید شو آخه آقای ظریف جناب عالی خیلی دلت میخواد کاندید بشی ولی روت نمیشه برو غرب زده بدبخت تو وامثال تو پدر مردم دراوردید چه از جان این مردم میخواید برو آمریکا زندگیت بکن وبه ریش این مردم بخند خدا نیاردت چطور خجالت نکشیدی برگشتی ایران باید محاکمه بشی

  • محمود
    0

    به جهنم!!!!

  • موشک انداز
    0

    حرف حق زدن تاوان داره عزیز جان رحمت به شیری که خوردی مطمئنن وجهه ظریف نزد افکار عمومی جامعه ارتقاء پیدا کرد لعنت خدا بر کسانیکه برای ملت ایران شریک دزد هستند و رفیق قافله

  • اخوند نخودکی
    0

    او تنها مجری بود.این‌مجری نشد یکی دیگه.تصمیم گیرنده یکی‌دیگست.۴۲ سال مشکلات رو یکی دیگه تصمیم گرفته.

  • محمد
    0

    ما کاری نداریم چرا پخش شده کار به اصل موضوع داریم دشمنی ظریف با سردار سلیمانی که مطرح شده خیلی مشکوک است کسی که این حرفها را زده بعیدنیست در نقشه شهادت سردار دلها هم سهیم نباشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها