عضو هیئت رئیسه مجلس:

مراقب باشیم که قصه تلخ «برجام» در وین تکرار نشود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برجام با خسارت محض به کشور تحمیل شد و ما نگرانیم که نکند در مذاکرات وین هم قصه تلخ برجام تکرار شود.

مراقب باشیم که قصه تلخ «برجام» در وین تکرار نشود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس طی تذکری شفاهی،گفت: قانون حوزه سیاست خارجی را به خوبی تبیین کرده و یکی از مواردی که به صراحت در قانون آمده، این است که «ما نباید به کشورهای سلطه‌گر تعهد دهیم».

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه در فایل صوتی منتشر شده از وی، تاکید کرد: صحبت‌های ظریف به تعبیر ، همان سخنان دشمنان ما و مسئولان آمریکایی بود و با قانون مغایرت دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظریف در آن فایل صوتی مسائل بسیار زیادی را تحریف کرد و این موضوع در وهله اول باید مورد رسیدگی قرار گیرد و اینکه فایل صوتی وی چگونه منتشر شده، بحث دوم است.

سلیمی متذکر شد: وزیر امور خارجه در تحریف مسائل سابقه زیادی دارد به گونه‌ای که در مقطعی می‌گفت «آمریکایی‌ها از برجام خارج نخواهند شد، هر توافقی بهتر از عدم توافق است، آمریکایی‌ها با یک بمب می‌توانند اقدامات زیادی انجام دهند، توان نظامی زیادی دارند و اگر برجام به نتیجه نرسد، طرف مقابل در انتخابات ایران رأی می‌آورد».

وی تأکید کرد: سخنان وزیر امور خارجه در آن فایل صوتی، جفا به سردار دل‌ها، تاریخ و نظام جمهوری اسلامی بود و سئوال ما این است که آیا کسی با این زمینه فکری، می‌تواند از منافع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات و مقابل غربی‌ها دفاع کند؟

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظریف با همین زمینه فکری باعث شد که برجام خسارت‌بار به کشور تحمیل شود و نگرانی ما این است که نکند در مذاکرات وین نیز قصه تلخ برجام تکرار شود.

سلیمی تصریح کرد: پس از برجام، آقایان سکه‌هایی را به عنوان پاداش دریافت کردند و سئوال ما از آنان این است که چرا این سکه‌ها را گرفتند؟ مگر حق مأموریت نگرفته بودند؟

وی گفت: کسانی که این روزها دوگانه‌سازی‌هایی چون میدان و دیپلماسی و جنگ و صلح را مطرح می‌کنند، باید توضیح دهند که هدفشان از طرح این مباحث چیست.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • حمید
    0

    شما برو روضت رو بخون بزار متخصصین نظر بدن

  • ali
    0

    وزیر امور خارجه بقول رهبر انقلاب فقط امربر و نامه رسان هستند و کلیه تصمیمات مهم مملکتی در جائی دیگر گرفته میشود. نوار صوتی رو بنده هم گوش دادم و تحقیق هم کردم حتی نقل قولهای آقای لاوروف و جان کری هم تصدیق میکند حرفهای ایشان رو . پس دروغ نگفته ولی واقعیتهای تلخی رو گفته که نباید میگفت . جرم ایشون این است که واقعیتهای جمهوری اسلامی رو گفته .

  • ملت
    0

    ایشون همون کسی هستن که هنوز نمیدونن FATF به چه دردی میخوره و در صحن مجلس میگفت به FATF بگین عاملان کشتن سردار سلیمانی رو بهمون معرفی کنن ...الان اومدن درمورد برجام اظهار نظر میکنن ....مملکت دست کیا افتاده واقعا...طرف نه چهار کلاس سواد درست حسابی داره نه تحقیق میکنه فقط و فقط مفت حرف میزنه که تو چشم باشه ... اینا مجلسی که نمایده 80 میلون مردم هستن رو دارن اداره میکنن...تاسف باره...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها