مشاور لاریجانی در مجلس دهم:

چین حاضر به مذاکره با دولت نبود لذا لاریجانی برای پیگیری تفاهم حکم گرفت

مشاور رئیس مجلس دهم گفت: چینی‌ها عنوان کرده بودند حاضر نیستند با دولت ایران به خاطر رفتارش پس از برجام مذاکره کنند، اما آمادگی خود را برای مذاکره اعلام داشتند و علی لاریجانی برای انجام مذاکره با چین حکم گرفت.

چین حاضر به مذاکره با دولت نبود لذا لاریجانی برای پیگیری تفاهم حکم گرفت

منصور حقیقت‌پور با اشاره به اخبار منتشر شده درباره مسؤول مذاکره‌کننده با کشور چین برای امضای تفاهم‌نامه 25 ساله گفت:‌ مقامات دولتی این کشور رسما ناراحتی خود را از رفتار دولت یازدهم و دوازدهم بعد از برجام اعلام کردند.

وی افزود: مقامات چینی عنوان می‌کردند که دولت ایران پس از برجام دولت چین را تحویل نگرفت و در واقع چین را تحقیر کرد و ما حاضر به همکاری با دولت ایران نیستیم ولی اگر «نظام» جمهوری اسلامی می‌خواهد با ما تعامل کند، ما هستیم.

مشاور رئیس مجلس دهم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آن زمان رئیس مجلس وقت ( علی لاریجانی ) را به عنوان مسؤول پیشبرد سند همکاری با چین می‌کنند و برای وی در این باره حکم صادر و آقای لاریجانی را رسما برای این منظور به مقامات چینی معرفی می‌کنند.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: مجلس دهم و دوره ریاست آقای لاریجانی بر مجلس به پایان می‌رسد اما آقای لاریجانی در دوره مجلس یازدهم به رهبر معظم انقلاب می‌گوید من دیگر رئیس مجلس نیستم و اجازه بدهید کار را رئیس مجلس وقت ادامه دهد اما رهبر معظم انقلاب قبول نمی‌کنند و می‌گویند که کار را خودت ادامه بده.

وی افزود: در دوره فعلی که آقای لاریجانی رئیس مجلس نیست در مکاتباتی که با چین دارد سمتش را مشاور رهبر انقلاب و مجری پروژه توافق‌نامه 25 ساله عنوان می‌کند.

مشاور رئیس مجلس دهم اظهار داشت: در جاده کمربندی که به صورت ریلی و راه آسفالت در نظر گرفته شده بود و بنا بود قاره‌های آفریقا، آسیا و اروپا را به هم متصل کند و این راه از بیش از 100 کشور عبور می‌کند، که پیش از مذاکرات با چین، ایران در نقشه این راه قرار نداشت اما پس از مذاکراتی که آقای لاریجانی با چینی‌ها داشت مسیر نقشه جاده تغییر کرد و بنا شد این جاده از ایران گذر کند که منافع زیادی را از بُعد تجاری برای ما به همراه دارد.

منبع: فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • محسن الکی
    0

    جدیدا آقای ظریف به درستی گفتند که از ابتدا اصلا چینی ها آقای لاریجانی را نمیشناختند و این آقای ظریف بود که آقای لاریجانی را به رهبری پیشنهاد دادند و به چینی ها معرف کردند و دور دوم نشست ایشان با چینی ها بعد از پایان کار در ریاست مجلس در همان راستا با نظر رهبری اتفاق افتاد ( و نه برای سند 25 ساله) پس ای کاش خبرگزاری فارس مسائل را وارونه سازی نکند و خبر فوری این قسم فضاسازی های جناحی علیه آقای ظریف را اشاعه ندهد

  • ناشناس
    0

    به خاطر نفوذ چینی ها درغرب آنها بهتر از ایرانیها می دانندکه این دولت گرین کارتی به فکر منافع غرب است تا ایران

  • رجا
    0

    حس می کنم میرم گدایی از روی فقر شدید - آخر هفته که میشه این مردک لاریجانی عراقی میاد تمام در آمدم را ازم میگیره انقدر ازش تنفر دارم در حد انزجار - خدا حق ملت رو ازش بگیره هیچ فایده ای و سودی برا مردم نداشت وکیل الدوله بود تا وکیل المله -- احمدی نژاد خوب شناختی ازش داشت اخراجش کرد

    نظرات شما -
    • آریایی ام
      0

      این تخیلاتت را یه جا بنویس و نگه دار شاید آیندگان از روی این نوشته هات فیلم کمدی بنویسن

  • OK
    0

    عجب دروغ بزرگی! اگر دولت چین حاضر به مذاکره با دولت ایران در خصوص عهدنامه ۲۵ ساله نبوده پس چرا وزیر خارجه دولت روحانی عهدنامه مذکور را امضاء نموده و جناب ولایتی به عنوان مشاور بین الملل رهبر انقلاب این عهدنامه را امضاء نکرده است؟! مهم نیست دولت چین با چه شخصیت سیاسی از حکومت ایران مذاکره کرده بلکه مهم اینست که سند الزام آور مذکور به امضاء نماینده دولت ایران و چین رسیده است.

    نظرات شما -
    • ب ok
      0

      خیلی مشنگی اسکول

  • شین پینگ چینک
    0

    مردم ایران خوشحال باشید چون ازین بس موش و گربه های شما را ما چینی ها میخریم

    نظرات شما -
    • یا کریم بابا
      0

      نمیخرن میبرن مجانی مثل خلیج فارس ک آبزیانش را جارو زدن و بردن و خوردن

  • رها
    0

    احمدی نژاد لاریجانی رو خوب میشناخت که از امنیت ملی اخراج و انداختش بیرون و یک ایرانی اصیل و ملی ازش اینکارا برمیاد

  • زطی
    0

    اخه با دیکتاتورها حال میکنه که مملکتو بفروشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها