ذوالنور: برجام در این ۵ سال به ضربات سختی به اقتصاد کشور وارد کرد/ در بودجه ۱۴۰۰ دو ردیف جدید برای قم ایجاد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برجام در این ۵ سال به ضربات سختی به اقتصاد کشور وارد کرد و سبب سختی و مشکلات مردم شد، چون تضمینی نگرفته بودند و طرف مقابل به تعهدات عمل نکرد؛ در برجام هیچ برگ برنده‌ای برای ما دیده نشده بود که بتوانیم حق خود را مطالبه کنیم.

ذوالنور: برجام در این ۵ سال به ضربات سختی به اقتصاد کشور وارد کرد/ در بودجه ۱۴۰۰ دو ردیف جدید برای قم ایجاد شد

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت آغاز سال جدید اظهار داشت: سال 99 سال خیلی سختی بود؛ مردم مشکلات معیشتی داشتند و سختی‌های زیادی را تحمل کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با تحمل بالای مردمی که باسیلی صورتشان را سرخ کردند، سال 99 را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم سال جدید با گشایش و موفقیت همراه باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در این 9 ماه که از فعالیتش می‌گذرد، اقدامات مناسبی انجام داده است، مالیات بر خانه‌های خالی و کنترل قیمت منازل، کاهش اجاره‌بها و مالیات بستن بر خانه‌های لوکس که فاصله طبقاتی را افزایش می‌دهد؛ رفع موانع تولید و رونق تولید، قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ازجمله این اقدامات است.

وی تصریح کرد: برجام در این 5 سال به ضربات سختی به اقتصاد کشور وارد کرد و سبب سختی و مشکلات مردم شد چون تضمینی نگرفته بودند و طرف مقابل به تعهدات عمل نکرد؛ در برجام هیچ برگ برنده‌ای برای ما دیده نشده بود که بتوانیم حق خود را مطالبه کنیم اما این قانون نقص برجام را جبران کرده و کاری کردیم که طرف مقابل مجبور شود از مواضع خود کوتاه بیاید و حق ملت ایران را ادا کرده و در رفع تحریم‌ها تجدیدنظر کند.

ذوالنور گفت: باید مصون‌سازی و ایمن‌سازی در اقتصاد کشور داشته باشیم تا تحریم‌ها بر زندگی و معیشت مردم اثرگذار نباشد و این موضوع ازجمله برنامه‌های مجلس شورای اسلامی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: 2 شهرستان برای قم در سال گذشته تصویب شد، برخلاف گذشته که دنبال الحق شهرهایی به قم بودند؛ این بار از ظرفیت‌های‌ استان قم استفاده شد و 2 شهرستان از تجمیع بخش‌های استان با تصویب هیئت دولت شکل خواهد گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه 1400 دو ردیف جدید برای قم ایجاد شد که وضع اقتصادی قم بهتر شود و رشد بودجه استان قم نسبت به گذشته چشمگیر و مؤثرتر است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سال جدید سالی پر از خبر و برکت برای ملت ایران به‌خصوص شهر مقدس قم باشد، باید در سال جدید به وظیفه نوکری خود به‌عنوان نماینده مردم اهتمام داشته باشیم و در راستای رفع مشکلات جامعه اقدامات اساسی انجام دهیم.

منبع: تسنیم

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • محمدیان
    0

    اقای ذوالنور چند روز قبل در یک سخنرانی فرمودید در این کشور رهبری حکم خلبان را دارد و رئیس جمهور کمک خلبان ، می شود بفرمایید که در خصوص مشکلاتی که در سیر حرکت هواپیما پیش می اید خلبان بایدپاسخگو باشد یا کمک خلبان ؟ به خدا اگر حرف نزنی نفع بیشتری به نظام می رسد اگر هم بیکاری وحوصله ات سر می رود برو مسافرکشی طبق عادت قبلت . پس سکوت کنی به نفع شماست چون نتیجه اش می شود کارهای غصنفری .

  • OK
    0

    آقای ذوالنور ناشی و بی تجربه! بدان چه برجام توسط دولت روحانی و تیم مذاکره کننده به سرپرستی آقای دکتر ظریف خلق می شد و چه نمی شد پنج کشور عضو دائم شورای امنیت به ما اجازه نمی دادند در بلند مدت غنی سازی اورانیوم بیش از ۵٪ برای مصرف در نیروگاه برق اتمی داشته باشیم. به ما اجازه داده نمی شد ما در سایت فردو در اعماق ۹۰ متری دل کوه به غنی سازی اورانیوم بپردازیم. به ما اجازه داده نمی شد ما پروتکل الحاقی را اجرا نکنیم. به ما اجازه داده نمی شد با رآکتور نصب شده در نیروگاه آب سنگین ۴۰ مگاواتی خنداب اراک پلوتونیوم تولید کنیم. ما بدون برجام هم مجبور بودیم برنامه هسته ای خود را شفاف کرده و در سطح صلح آمیز حفظ کنیم و با توافق نامه برجام در واقع ما بدون اینکه بخواهیم سیاستها و رفتارهای منطقه ای خود را اصلاح کنیم در صدد بر آمده ایم از غرب امتیاز اقتصادی بگیریم که ناموفق بودیم!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      کاملا تحلیل درستی است

    • NotOK
      0

      تحلیل شما مبتنی بر فشار غرب به ایران بود؟؟ خوب این فشار که همین حالا هم هست و ایران توی همین شرایط داره غنی سازی رو ادامه میده. تا زمانی که به جای دشمن، دوست خودت رو سرکوب میکنی و به جای سرمایه گذاری روی اهداف کشورت، از غربی ها میترسی، نباید انتظار سربلندی داشته باشی. برجام با هدف رفع تحریم منعقد شد و البته امتیازات زیادی به غرب اعطا شد. اما تحریم ها نه تنها حذف نشد، بیشتر هم شد. پس برجام نه تنها بی فایده بود، زیان هم داشت.

  • برزو
    0

    خدا وکیلی شما جماعت خیلی پررو هستید اخوند به این پر رویی ندیده بودم

  • رضا
    0

    اقای ذوالنور شما به شانتاژ عادت دارید نگو برجام ضرر زد بگو خروج امریکا باعث ضرر به ایران شد

  • عارف
    0

    آقای ذالنور چه حرفی میزنی نفست از جای گرم بلند میشه حتما با ماشین دنا پلاس از بیت المال بهت خوش میگذره اگه همون گشایش مدت کم برجام نبود الان وضعیت بدتر از اینا بود هی لج کنید معیشت مردم پشم عرضه ندارین جلو شرکتهای که تموم مواد اولیه از داخل تامین میشه قیمت میبرن بالا مثال میلگرد 4500تومان الان کیلوی 13تومانه واقعا خجالت داره صحبتی هم می‌کنی !!!!!!!!!!

  • عارف
    0

    آقای ذالنور در مناظره با آخوندی حرفی برای گفتن نداشتی خجالت نمی‌کشی صحبت میکنی شما فقط لج کنید مردم هم به حال خودشان با بدبختی رها کردید اگه واقعا درد مردم رابشنوی بیا صف مرغ خوب تحویلت بگیرن مردم

  • ناشناس
    0

    تون مملکت هر آدمی که چیزی برای گفتن نداره سریع برجام به میان میکشهید ول کنید تو را خدا خجالت بکشید از مردم آیندگان قضاوت خواهند کرد آقای ذولتاریکی اگر طرحی برای بهبود کشور دارید بسم‌الله وگرنه نمک رو زخم مردم نریز

  • کاربر ناشناس
    0

    حرف الکی

  • احمد
    0

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه 1400 دو ردیف جدید برای قم ایجاد شد که وضع اقتصادی قم بهتر شود و رشد بودجه استان قم نسبت به گذشته چشمگیر و مؤثرتر است. آقای ذالنور شما اشتباه کردید دو ردیف جدید بودجه برای قم ایجاد کردید بودجه مملکت که برای مفت خوری آخوند ها نیست دو ردیف بودجه را برای زاهدان و اهواز و کردستان و ... ایجاد می کردید

  • کاربر ناشناس
    0

    اتفاقا ضربه شما و ترامپ به برجام وضع کشور را خراب کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها