اقدام احمدی نژادی قالیباف!

سفرهای رئیس مجلس شبیه سفرهای رئیس دولت نهم و دهم است. سفرهای استانی هم با احمدی‌نژاد آغاز شد. همان وقت عده‌ای این سفرها را نماد و تبلور پوپولیسم و عوام‌گرایی می‌دانستند.

اقدام احمدی نژادی قالیباف!

نظارت یا مچ‌گیری؟ به نظر می‌رسد مجلس اصولگرایان کارویژه‌ای در یک سال باقی‌مانده از دولت روحانی برای خود تعریف کرده است. کارویژه‌ای که بعید است با پایان دولت دوازدهم و روی‌کارآمدن احتمالی یک دولت اصولگرا ادامه پیدا کند.

محمدباقر قالیباف و هم‌سلکان اصولگرایش در مجلس یازدهم معتقدند باید از قانون‌گذاری به سمت نظارت شیفت کنند. نظارت بر کدام نهاد؟ مشخصاً نهاد دولت. مجلس اصولگرا تصمیم دارد برخلاف قانون اساسی کار قانون‌گذاری را مشترکا با شورای نگهبان و مجمع تشخیص تقسیم کند و این یک سال را به دولت روحانی بپردازد. تا‌جایی‌که خود قالیباف در دیدار با آیت‌الله جنتی گفته بود، چون نیاز چندانی به تصویب قوانین جدید نیست، مجلس باید از حیطه قانون‌گذاری به سمت نظارت حرکت کند.

احضار یک به یک وزرای دولت و حتی تهدید به طرح استیضاح خود روحانی و دیگر وزرایش مانند زنگنه هم حاکی از دست‌فرمان سال آتی مجلس است.

افتتاح خط لوله آب قیزانیه و سرکشی رئیس مجلس به خوزستان آن‌طور که خود قالیباف اذعان کرده، در راستای همین کارویژه‌ای است که برای خود و مجلس تعریف کرده است. قالیباف نمی‌خواهد از قالب توصیف‌شده برای خودش یعنی مدیر جهادی بیرون بیاید. او وقتی رئیس مجلس هم هست تصور می‌کند مانند یک شهردار باید پروژه‌های عمرانی را افتتاح کند و بر مسائل اجرائی نظارت داشته باشد. در حالی که او هیچ سمت اجرائی‌ای ندارد.

قالیباف در سفرش به خوزستان جمله‌ای بر زبان رانده که قابل تأمل است. گویا خودش هم می‌داند حوزه‌ای که به آن ورود کرده ربطی به وظیفه فعلی‌اش ندارد. مهر به نقل از قالیباف نوشته است: «امیدوارم با رویکرد نظارتی مجلس یازدهم و حضور میدانی شاهد حل مشکلات باشیم زیرا قصدمان از این سفرها به استان‌ها مچ‌گیری نیست؛ بلکه پیگیری برای برطرف‌کردن امور، پاسخ‌گویی مسئولان و در صورت نیاز قانون‌گذاری است».

رئیس مجلس و برخی نمایندگان تهران در حالی به خوزستان رفته‌اند که طبق قانون این وظیفه نماینده خوزستان است که از حوزه نمایندگی‌اش سرکشی کند نه نماینده تهران. تا به حال سابقه نداشته که نماینده‌ای وارد حوزه نماینده دیگر شود!

اما خبرگزاری اصولگرای مهر ماجرا را این‌طور روایت کرده: «محمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه در ادامه نظارت میدانی خود بر حوزه‌های انتخابیه استان خوزستان در نشستی به بررسی مشکلات و دغدغه‌های مطرح‌شده از سوی مردم آبادان، خرمشهر، هندیجان و ماهشهر پرداخت.

سفرهای رئیس مجلس شبیه سفرهای رئیس دولت نهم و دهم است. سفرهای استانی هم با احمدی‌نژاد آغاز شد. همان وقت عده‌ای این سفرها را نماد و تبلور پوپولیسم و عوام‌گرایی می‌دانستند. ارثیه‌ای که برای روحانی هم ماند و تا دولت نخستش هم به آن وامدار مانده بود. قالیباف گفته نظارت میدانی مجلس یازدهم را از استان خوزستان شروع کردیم تا دِین‌مان را به مردم این سرزمین ادا کنیم. اگر قالیباف قصد جدی برای انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشد این سفرها کمک زیادی به او خواهد کرد... .

منبع: روزنامه شرق

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ددذار
    0

    تبلیغات انتخاباتی میباشد برادر چون رای خوزستان برای ریاست جمهوری خیلی مهمه

    نظرات شما -
    • فرزند پاک ایران آریایی
      0

      ای بابا اگه رای ما ملت بیچاره خوزستان مهم بود حال و روزمون بهتر از این بود

  • سفیر
    0

    عوام گرایی نه، عوام فریبی

  • کاربر ناشناس
    0

    دولت که از استخر بیرون نمی اید یک نفر هم می خواهد کار کند وبه صورت میدانی برود اصلاح طلبان مثل خوره افتادند جون مملکت را می مکند

  • اواره
    0

    قالباف میخواهد قیچی کند عین دانشجو حا دفعی بد صدا تون در بیاد میام قیچی تون میکنم اصل مشکل مجلس است بیابان گردی میند

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط تبلیغات هست، درغیراینصورت ازنمایندگان خوزستان گزارش میگرفت واگر لازم بودتوبودجه کمک می‌کرد ای‌کاش هزینه این رفتن‌ها ازجیب خودشان بود.

    نظرات شما -
    • فرزند پاک ایران آریایی
      0

      با اون استاندار چلغوزشون و اون نماینده های بی خیالشون بهترین کار همین بود که خودش رفت خوزستان تا از نزدیک وضعیت اسفبار پولدارترین استان کشور را ببینه

  • ایرانی
    0

    لیاقت این مردم کسی جز روحانی نیست ی نفرم بخواد کار کنه هزار تا انگ بهش میزنن که عوام فریبه و ... شعارای روحانی براتون دروغ و عوام فریبی نبود؟

  • داروغه
    0

    ۱۴۰۰ فقط به احمدی نژاد رای میدیم

  • Mr
    0

    وقتی اعتبار نامه های نماینده ها تایید میشه به این معنیه که دیگه میشن نماینده کل ایران نه نماینده انحصاری یک استان. مضاف بر این قالیباف رییس نماینده ها محسوب میشه. البته امیدوارم این کارهای قالیباف نمایشی نباشه و مفید فایده باشه

  • ناشناس
    0

    چرا مجلس شورا با وضعیت نا بسمان اقتصاد فاجعه بار کنونی کشور مدارا می کند؟ --- هر لحظه ای که با وضعیت فاجعه بار همه جانبه ی اقتصادی زاییده هشت سال دولت روحانی با پیامدهای زمین گیر کننده این وضعیت بر ملت بی پناه بگذرد مسئولیت شرعی و قانونی آن به دوش نمایندگان دوره ی جدید مجلس شورای جدید است. مجلس شورای جدید تا کنون هیچ اقدام عملی برای تصحیح این وضعیت انجام نداده و هیچ برنامه ی روشنی را برای این تصحیح تا کنون به ملت ارائه نکرده است . با این حال ملت روز به روز به نا امیدی بیشتر نسبت به کار آمد بودن این مجلس سوق داده می شود و نسبت به انتخاب نمایندگان جدید و نسبت به میزان مسئولیت پذیری این نمایندگان و صداقت آنان در وفا داری به سوگند خویش ملت به شک و تردید و بد بینی روی می آورد . این مجلس جدید تا کنون هیچ برنامه ی مشخص کار آمدی را برای وادار کردن دولتها به رفع تنگناهای تحمیلی از دوش ملت و برای باز گرداندن ارزش پول ملی به قیمت واقعی خود با در نظر گرفتن پشتوانه نیرومند ثروتهای کلان ملی موجود در کشور و برای تصحیح بودجه سالانه دولت و مقید کردن این بودجه به عدالت محوری اسلام با هدف تعیین سهم عادلانه ای در این بودجه برای تامین آسان و ارزان نیازهای زندگی ملت و تعیین در صد سهم این نیازها در بودجه سالانه به ملت هنوز اراه نکرده است. نباید فراموش شود که وجود ملت و وجود نیروهای کار آمد و فداکاریهای آن تنها پشتوانه ی استوار حیات و بقای کشور و نظام است و وفا داری به کشور و نظام مستلزم تقویت همه جانبه ی وجود ملت و تقویت مادی و علمی نیروهای ملی است.

  • محمود
    0

    هرکس اهل عمل وکار باشد ازنظر بعضی ها پپولیسم است وهرکس تنبل بی عرضه وراحت طلب است پپولیسم نیست .هرکس واقعا جسارت وجگر دارد واهل منطق وسخندان است مستقیم دربرابر دوربینها با آقای احمدی نژاد مناظره کند .دولت محترم فعلی هرچه کم می آورد می گوید دولت قبل که بزرگترین اشتباه درباره وضعیت نابسمان امروز کشورواستفاده آمریکا ازهمین عدم وحدت وگفتن دولت قبل است.انشااله با آمدن آقای احمدی نژاد قدرت مجلس ودولت دراداره کشور درکوتاه ترین زمان ممکن نمایان خواهد شد.شماهم نام را پپولیسم بنامید.هرجا کجا بین 10نفر صحبت می شود 7نفر آنها میگویند احمدی نژاد.

  • فرزند پاک ایران آریایی
    0

    باز هم خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزه که چندتا سفر استانی رفت و همچنین خدا پدر و مادر قالیباف را هم بیامرزه که اینقدر مردانگی داره که سفر استانی بره ، روحانی و دارو دسته ش که بخودشون زحمت نمیدن از پشت میزاشون حرکت کنند فقط حرافی و دروغگویی را خوب بلدند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها