لاریجانی : کشورهای ۱+۵ مخالف اقدامات آمریکا هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق هسته‌ای به‌صورت مکرر از سوی آمریکا نقض می‌شود، گفت: کشورهای ۱+۵ مخالف اقدامات آمریکا هستند.

لاریجانی : کشورهای ۱+۵ مخالف اقدامات آمریکا هستند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با آرا بابلویان رئیس پارلمان ارمنستان گفت: ارمنستان کشور دوست و همسایه ایران است و سطح همکاری‌ها و روابط مناسبی بین دو کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور زمینه‌های لازم برای گسترش را دارد به‌خصوص با فعال کردن تجار دو کشور به گسترش رابطه تجاری در کشور می‌توان امیدوار بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به ضرورت فعال کردن تجار ارمنستان تأکید کرد و گفت: امیدوارم آلودگی رود ارس توسط ارمنستان بررسی و برطرف شود و ادامه مشکل رود ارس برای دو کشور آسیب‌زا است.

لاریجانی با اعلام اینکه باید در عرصه‌های اقتصادی و تجاری از فعال شدن تجار استقبال کرد، ادامه داد: نقش ارمنستان در صلح و ثبات منطقه مفید بوده و اکنون در شرایط آشفتگی‌های پیش‌آمده توسط آمریکا همبستگی‌های منطقه بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

وی همچنین بر گسترش روابط اقتصادی به‌خصوص در حوزه انرژی تأکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مذاکرات دوساله هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: اخیراً آمریکا به‌صورت مکرر توافقنامه هسته‌ای را نقض می‌کند هرچند سایر کشورهای 1+5 مخالف اقدامات آمریکا هستند اما این رفتار آمریکایی‌ها برای جهان مشکل‌ساز خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: استدلال آمریکایی‌ها این است که توافق هسته‌ای با روش قبلی بوده و تعهدی برای دولت جدید به وجود نمی‌آورد، با این استدلال کودکانه حتی قوانین اقتصادی هم نمی‌تواند بین کشورها شکل بگیرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها