یک نماینده مجلس:

حوزه‌های نظارتی در زمان انحراف اقتصادی نماینده‌ها چه می‌کردند؟

یک نماینده مجلس اظهار کرد: بعید می‌دانم مجلس یازدهم از لحاظ سطح نخبگی بالاتر از میانگین مجالس گذشته باشد؛ زیرا بسیاری از افرادی که می‌توانستند نماینده‌های شاخصی باشند، یا حضور ندارند و یا رد صلاحیت شدند.

حوزه‌های نظارتی در زمان انحراف اقتصادی نماینده‌ها چه می‌کردند؟

حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیدای مجلس، اظهار کرد: از محتوای پرونده نماینده‌ها اطلاعی ندارم و شورا نگهبان مسوولیت قانونی و شرعی بررسی صلاحیت‌ها را بر عهده دارد؛ ولی به نظر من در شرایطی که کشور نیازمند مشارکت گسترده است، باید امکان مشارکت گسترده را در کاندیداتوری فراهم می‌کردیم اما رد صلاحیت‌هایی شکل گرفت که شورای نگهبان باید در مورد آن توضیحاتی داشته باشد.

او در ادامه افزود: آقای کدخدایی اعلام کردند که اکثر این کاندیداها به دلایل اقتصادی رد صلاحیت شده‌اند لذا این ایراد را باید به حوزه های نظارتی و صیانتی وارد کرد که چرا این اجازه را دادند که نماینده‌ها دچار انحراف اقتصادی شوند؟.

در زمان انحراف اقتصادی نماینده‌ها، حوزه‌های نظارتی و صیانتی چه می‌کردند؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: عملکرد این دستگاه‌ها زیر سوال است البته قرار بر انتقام گیری نیست بلکه وظیفه آنها پیشگیری بوده پس چرا در طول این مدت پیشگیری نکردند تا نماینده‌ها دچار انحراف اقتصادی نشوند؟ به یکباره در زمان انتخابات می بینیم که بالاترین رد صلاحیت‌ها صورت می‌گیرد که حتی از مجلس ششم هم بیشتر است. به نظر من این بی توجهی ظلم به نظام است و کسانی که وظیفه صیانتی و نظارتی دارند باید به نماینده‌هایی که انحراف اقتصادی داشتند تذکر می‌دادند و نامه آنها را به هیات رئیسه می‌فرستادند اما به غیر از چند نامه که در دست هیات رئیسه است، بقیه موارد به دست هیات رئیسه نرسیده است.

بالاترین تعداد رد صلاحیت‌ها در این دوره شکل گرفت
فلاحت پیشه ابراز امیدواری کرد: شاهد تایید صلاحیت حداکثری باشیم یعنی کسانی که نسبت به آنها اغماض وجود دارد، تایید صلاحیت شوند. چراکه حضور پررنگ مردم در پای صندوق رأی کمک به کشوری است که به شدت در عرصه بین المللی تنها شده است.

این نماینده مردم در مجلس در خصوص آرایش سیاسی مجلس یازدهم، گفت: به نظر من ترکیب مجلس آینده همانند مجلس نهم خواهد بود ولی از لحاظ سطح نخبگی بعید می‌دانم که بالاتر از میانگین مجالس گذشته باشد؛ زیرا بسیاری از افرادی که می‌توانستند نماینده‌های شاخصی باشند، یا حضور ندارند و یا رد صلاحیت شدند و حتی ممکن است با شرایطی که شکل گرفته است، رأی نیاورند.

فلاحت پیشه در پایان خاطرنشان کرد: من معتقد هستم مردم به رغم همه دغدغه‌هایی که دارند وظیفه خود را انجام می‌دهند و در انتخابات حضور خواهند داشت ولی حضور آنها در شهرهای بزرگ باز هم بستگی به نوع تایید صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان دارد

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها