مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

دروازه مقاومت در ورودی شهر آمل احداث می‌شود

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اربعینی برگزار شدن برنامه‌ های هفته دفاع مقدس، گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس امسال، دروازه مقاومت در ورودی شهر آمل احداث می‌شود.

دروازه مقاومت در ورودی شهر آمل احداث می‌شود

سردار عبدالله ملکی اظهار داشت: ستاد گرامیداشت چهل‌ و یکمین سالگرد دفاع مقدس از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در دستور کار قرار گرفت و مناسبت‌ها در قالب هفته‌ شمار تدوین شد و این جلسه با محور گرامی‌ داشت هفته دفاع مقدس، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و حماسه اسلامی ششم بهمن آمل برگزار شد.

وی عنوان شعار گرامی‌ داشت ستاد چهل‌ و یکمین سالگرد دفاع مقدس را «ما مقتدریم» اعلام کرد و با بیان اینکه این ستاد دارای ۱۳ کمیته است و برای هر کمیته شرح وظایفی پیش‌بینی شده است، کمیته‌ نیروهای مسلح، ایثارگران، فرهنگی و اطلاع‌رسانی، ورزش و جوانان، بانوان، کودک و نوجوان و نظارت و بازرسی را از آن جمله عنوان کرد.

ملکی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی نسبت به اربعینی شدن برنامه‌ها تأکید کرد و تکریم از۵۰ هزار رزمنده، پیشکسوت، آزاده و جانباز را در ۳۱ شهریور و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌ها اعلام کرد.

وی ساخت پل شهدای غواص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و تسریع در ساخت زیرگذر را از مطالبات این اداره‌ کل از وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد و پیگیری آن را در دولت جدید از اولویت‌ها دانست.

ملکی، خواستار توجه ویژه شهرداری ساری به ساخت پارک پایداری واقع در عرصه مازندران در گذر تاریخ شد و افزود: همچنین ساخت المان تاریخی شهرستان‌ها در این مرکز در دستور کار قرار دارد.

وی از تدوین کتاب مازندران در گذر تاریخ خبر داد و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین خدمت‌ ها عنوان کرد و ضمن قدردانی از سپاه کربلا و بسیج سازندگی که در این راستا پای کار آمدند خواستار همکاری دیگر سازمانها و نهادها شد.

ملکی با بیان اینکه تدوین کتاب نقش روحانیت در دفاع مقدس در دستور کار ستاد تدوین است از تدوین کتاب نقش آیت الله هادی روحانی در دفاع مقدس خبر داد.

وی با اشاره به اینکه آمل تنها شهری است که نام آن در وصیت‌نامه حضرت امام (ره) آمده است، افزود: برای زنده نگه داشتن مقاومت شهر هزار سنگر آمل باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

این مسئول با بیان اینکه چهلمین سالگرد حماسه اسلامی آمل را در پیش داریم، عنوان کرد: ایجاد دروازه مقاومت در ورودی آمل در دستور کار است و باید با همکاری و همدلی هفته دفاع مقدس را باشکوه و گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل را در سطح ملی برگزار کنیم.

منبع: خبرآنلاین

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    آقای این پولو بده به مردم اون شهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها