رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

بیشتر بیکاران مازندران را تحصیلکرده ها تشکیل می دهند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه با روندهای موجود نمی تواند مشکل بیکاری را دراستان حل کنیم، گفت: بیشتر جویندگان و بیکاران استان را فارغ التحصیلان تشکیل می دهند.

بیشتر بیکاران مازندران را تحصیلکرده ها تشکیل می دهند

مفید غلامی در کارگروه اشتغال استان با اظهار اینکه اقتصاد دانش بنیان بحث مهم و جهانی است، افزود: شرایط مازندران خاص بوده زیرا جنس بیکاری در آن از نوع بیکاران تحصیلکرده است.

وی با اظهار اینکه روندهای موجود نمی‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند و مشکلات بیکاری را حل کند، گفت: تمرکز استان در این دوره به فناوری و نوآوری خواهد بود.

غلامی راد یادآور شد: در حوزه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی باید به نوآوری توجه کنیم و اولین استانی هستیم که نقشه راه نوآوری و فناوری آن در حال تدوین و نهایی شدن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اظهار اینکه تا سال ۱۴۰۰ نقشه راه نوآوری نهایی می‌شود، گفت: متأسفانه طی ۷۰ سال اخیر در مقوله‌ای به نام درآمد متوسط گرفتار شدیم و این موضوع در مازندران و جنس وترکیب اقتصادی و بیکاری حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد در این راستا چاره‌ای نداریم که روی اقتصاد دانش بنیان و نوآوری وفناوری تمرکز کنیم و باید در این بخش برنامه ریزی داشته باشیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها