مرکز گردشگری زیست محیطی در قزوین راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: مرکز گردشگری زیست محیطی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در الموت شرقی قزوین راه‌اندازی می‌شود.

مرکز گردشگری زیست محیطی در قزوین راه‌اندازی می‌شود

ابوالفضل یاری روز سه شنبه اظهار داشت: بخشی از زیرساخت های این مرکز از جمله راه ارتباطی و مکان های اقامتی آن در قالب پروژه لاله الموت آماده سازی شده و بخش دیگری از آن نیز از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از برنامه های مهم ما در حوزه گردشگری برای سال ۱۴۰۰ فعال سازی پروژه لاله الموت و ایجاد این مرکز گردشگری است.

این مسوول همچنین گفت: تفاهم نامه ای نیز با صندوق ملی محیط زیست منعقد شده تا این مکان به یکی از مناطق مهم کشور برای تکثیر انواع حیات وحش و حیوانات در معرض انقراض، مجموعه شکار محدود و مرکز آموزش محیط بانی کشور تبدیل شود.

یاری یادآور شد: این محدوده که دارای طبیعتی بکر و دل انگیز است، از مناطق حفاظت شده محیط زیست به شمار می رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اظهار داشت: قزوین از ظرفیت های گردشگری بالایی برخوردار است و این حوزه می تواند در صورت ایجاد زیرساخت های مناسب برای جذب گردشگر بخش زیادی از بار توسعه استان را به دوش بکشد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی دولتخانه صفوی

یاری همچنین گفت: نهایی کردن احیا و ساماندهی دولتخانه صفوی با تملک مکان های باقی مانده در این مجموعه و اختصاص اعتبارات پیش بینی شده از دیگر اولویت های ما در حوزه میراث فرهنگی به شمار می رود که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال برای کمک به ساماندهی این مجموعه از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین با بیان اینکه مشکل ساماندهی دولتخانه صفوی از جنس اعتباری نیست،افزود: در گذشته بخشی از تملک ها انجام شده اما در حال حاضر در این مجموعه شاهد معارض های دولتی و فعالیت یک مدرسه و چند سالن ورزشی هستیم و باید شاهد یک هم افزایی بین دستگاه ها برای حل این مشکل باشیم.

یاری خاطرنشان کرد: ساماندهی و احیای دولتخانه صفوی که از مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان قزوین است، نقش مهمی در تبدیل قزوین به یکی از قطب های مهم گردشگری کشور خواهد داشت.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها