مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

خسارت ۵۳۷ میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به خسارت ۵۳۷ میلیارد تومانی کرونا به گردشگری استان گفت: به دلیل عدم همکاری بانک‌ها، بیش از ۹۰ درصد واحدها موفق به اخذ تسهیلات نشدند.

خسارت ۵۳۷ میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری لرستان

امین قاسمی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار صورت گرفته، پس از شیوع ویروس حوزه گردشگری لرستان بالغ بر ۵۳۷ میلیارد تومان خسارت دیده است.

وی تصریح کرد: برای کاهش خسارات ناشی از کارهای زیادی در بخش گردشگری انجام شده است و از جمله این موارد می‌توان به امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع‌دستی استان اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان در خصوص اهم اقدامات حوزه مالیات عنوان کرد: امهال مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده در چند نوبت و امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی در چند نوبت و آخرین بار تا پایان شهریور ۱۴۰۰ از جمله این اقدامات بوده است.

قاسمی تصریح کرد: در برخی واحدهای گردشگری به علت تعویق پرداخت قبوض حامل‌های انرژی (آب، برق، گاز) به مدت چند ماه، امکان استفاده از تسهیلات بانکی در دو نوبت حاصل نشده است و متأسفانه به دلیل مشکلات سامانه کارا و عدم همکاری بانک‌ها هنوز بیش از ۹۰ درصد واحدها موفق به اخذ تسهیلات نشده‌اند.

وی عنوان کرد: بدهی و دیون تسهیلات اعطایی نظام بانکی برای مدت شش ماه تا پایان شهریور ۱۴۰۰ نیز امهال می‌شود.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها