استاندار لرستان:

سهم لرستان در دو حوضه آبریز کارون و کرخه ضروری است

استاندار لرستان گفت: سهم استان در دو حوضه آبریز کارون و کرخه ضروری است.

سهم لرستان در دو حوضه آبریز کارون و کرخه ضروری است

موسی خادمی اظهار کرد: جلسه شورای توسعه عالی راهبری لرستان در تهران با حضور سردار کشکولی فرمانده سپاه استان، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه سند آب لرستان و اساسنامه شورای عالی راهبری مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت.

استاندار لرستان با اشاره به تهیه گزارش مربوط به سند آب استان توسط مدیران و مسئولان استان، خاطرنشان کرد: در گزارش مذکور کار کارشناسی انجام شده و چیزی از قلم نیفتاده و خواسته‌های استان مطرح شده و هم از حیث اطلاعات وضع موجود و هم خواسته‌های استان به وضوح مطرح شده و اینکه چقدر از آنها عملی شوند بحث دیگری است.

خادمی با بیان اینکه در این زمینه حتی روش هم ارائه شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال چگونه نیاز آبی استان احصاء می‌شود و یا کدام سد نیاز بیشتری به تخصیص دارد و یا ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب سد سیمره چه می‌شود و... که بر این اساس نیاز به تکرار کار کارشناسی مجدد نیست چرا که مشکلات هم مشخص شده و بخشی از آنها حل شده و سند باید تصدیق و تایید شود.

وی با اشاره به کارهای انجام شده و اخذ تخصیص برای ۱۴ سد در سال گذشته، افزود: به عنوان مثال سد تاج امیر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تخصیص آب نداشت که تخصیص آن اکنون اخذ شده و یا مثلاً تخصیص سد آبسرده نیز عملی شده و لرستان ۱۴۰۰ با لرستان ۱۳۹۶ در زمینه آب خیلی متفاوت است اما در عین حال باز جای پیگیری دارد.

استاندار لرستان در این جلسه بر ضرورت بازنگری در سهم استان در دو حوضه آبریز کارون و کرخه تاکید شد و ادامه داد: این موضوع به عنوان اولویت اول و خواسته اصلی استان در دولت جدید مطرح شود که در سفر اخیر رئیس اسبق قوه قضائیه به لرستان پیگیری این موضوع توسط ایشان مورد تاکید قرار گرفته است.

خادمی همچنین به موضوع اخذ تخصیص برای سدهای در دست احداث پرداخت و تصریح کرد: ضرورت دارد عملیات اجرایی سدهای مورد نظر آغاز شود و به عنوان مثال سد معشوره در مرحله اجرا و اعتبار قرار دارد و هر چه زودتر باید اقدامات لازم در این زمینه انجام پذیرد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها