افزایش ۹ درصدی سهم گاز از سبد انرژی لرستان

مدیرعامل شرکت گاز لرستان از افزایش ۹ درصدی سهم گاز از سبد انرژی استان خبر داد.

افزایش ۹ درصدی سهم گاز از سبد انرژی لرستان

کرم گودرزی با اعلام این خبر بیان کرد: شاخص سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان با افزایش ۹ درصدی در سال ۹۹، به ۶۹ درصد رسید.

وی افزود: گاز طبیعی یکی از حامل‌های انرژی ارزان، پاک، بهره ور و دوستدار محیط زیست بوده و این شرکت در تلاش است تا با جایگزینی آن با سایر سوخت‌های فسیلی خصوصا سوخت مایع علاوه بر صیانت از محیط زیست، در ایجاد زیرساخت تولید، به منظور تحقق شعار سال و حمایت از اشتغال پایدار در استان سهیم باشد.

گودرزی اضافه کرد: تعهد شرکت در سال ۱۳۹۹ در جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع ۲۰۰ هزار متر مکعب بود که تا پایان سال با تحقق جایگزینی بیشتر از تعهد پیش بینی شده این عدد به ۲۴۸ هزار متر مکعب رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اهمیت گازرسانی روستایی تصریح کرد: پروژه‌های گازرسانی روستایی در لرستان با جدیت در حال اجرا است.

این مسئول اظهار کرد: در سال ۹۹ با گازدار کردن بیش از ۲۰۰ روستا توانستیم نقش مهمی در سیاست‌های کلان وزارت نفت و برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران داشته باشیم.

گودرزی ادامه داد: تاکنون گازرسانی به ۸۶۰ واحد تولیدی، صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در استان به بهره برداری رسیده است.

وی یادآور شد: ۳۲۲ واحد در سال ۱۳۹۹ گازدار شده‌اند و از مهمترین آنها می‌توان به نیروگاه ۹۶۸ مگاواتی سیکل ترکیبی خرم‌آباد، تلمبه‌خانه انتقال نفت شهید سیفی آسار، کارخانه عظیم خودرو، کارخانه شیر خشک صنعتی بروجرد، فاز دوم شهرک صنعتی خرم‌آباد ۲ ، مینی پالایشگاه پلدختر و شهرک صنعتی سراب حمام اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان خاطرنشان کرد: سهم ۶۹ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی استان، نشانگر نقش ممتاز شرکت گاز استان در گسترش شاخص رفاه و میزان توسعه یافتگی استان است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها