خسارت ۵۰ درصدی خشکسالی به محصولات کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طبق برآوردهای انجام شده خشکسالی به ۴۰ تا ۵۰ درصد از محصولات کشاورزی خسارت وارد کرده است.

خسارت ۵۰ درصدی خشکسالی به محصولات کشاورزی لرستان

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های جبران خسارت ناشی از خشکسالی بیمه محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲ هزار نفر در بخش زراعی اقدام به بیمه محصولات خود کرده‌اند، سطح محصولات بیمه شده ۱۲۵ هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی بی‌سابقه در استان، ارزیابی خسارت از جنوب استان آغاز و پرداخت غرامت ناشی از خشکسالی در شرف انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم در صندوق بیمه محصولات کشاورزی و گروه‌های ارزیاب انجام شده است.

حسنی مقدم با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از گندم تولید شده تحت پوشش بیمه قرار دارد، اضافه کرد: امیدواریم در سنوات آینده همه کشاورزان اقدام به بیمه محصولات خود کنند.

وی در خصوص خسارت ناشی از خشکسالی برای محصولاتی که بیمه نیستند، بیان کرد: در حال حاضر برنامه خاصی برای این موضوع نداریم، منتظر تصمیم هیئت دولت در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۴۴۰۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های کشاورزی وارد شده است، تصریح کرد: بیشترین خسارت به بخش زراعت با مبلغ هزار ٢٢٠٠ میلیارد تومان و بخش دام و طیور و آبزیان با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

حسنی مقدم اظهار کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد از محصولات کشاورزی دچار خسارت شده‌اند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها