افتتاح سه باب کتابخانه عمومی در لرستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از افتتاح سه باب کتابخانه عمومی، همزمان با هفته کتاب در استان خبر داد.

افتتاح سه باب کتابخانه عمومی در لرستان

فرشته طهماسبی بیستم آبان ماه با اشاره به اهمیت هفته کتاب، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با شعار اعلام شده از سوی شورای سیاستگذاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با عنوان «دانایی، مانایی» و با درنظر داشتن شرایط ناشی متاثر از موج سوم شیوع ویروس کرونا جلسات متعددی با هدف برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های ویژه هفته کتاب در استان برگزار شد.

وی افزود: پس از بررسی نظرات کارشناسان اداره کل و پیشنهادات روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، مصوب شد که برنامه‌های پیشنهادی در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای با درنظر گرفتن شرایط ویژه کشور در مبارزه با بیماری کرونا در بستر فضای مجازی اجرا شود.

طهماسبی آیین تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را مهمترین برنامه این اداره کل در استان برشمرد و ادامه داد: این مراسم یکشنبه ۲۵ آبان از طریق فضای مجازی و با حضور کتابداران، اهالی قلم، فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، مسئولان، مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی، خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افتتاح سه باب کتابخانه عمومی از جمله درجه یک استاد آیتی و شهید ساکی بروجرد، شهید جوزی‌فر رومشکان، دیدار کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی لرستان به صورت محدود با نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری برنامه‌های کتاب‌محور به صورت مجازی و پخش ویژه برنامه‌هایی با موضوع کتاب از صدا و سیمای مرکز لرستان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام بزرگداشت هفته کتاب در برشمرد.

وی ادامه داد: در هر یک از شهرستان‌های استان نیز به فراخور ظرفیتی که وجود دارد، برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاخصی به صورت کاملاً مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

طهماسبی اضافه کرد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به تشریح فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی توسط روسای ادارات، نشست تخصصی تاثیر کتابخانه‌های عمومی بر فرهنگ جامعه با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مسابقه خلاصه‌نویسی به خط بریل ویژه روشندلان در شهرستان بروجرد، نقد و رونمایی از کتاب‌های «به وقت انار و لرستان در تکاپوی جامعه مدنی» با حضور نویسندگان و منتقدین در خرم‌آباد، برگزاری نقد و رونمایی مجموعه شعر لکی «هانا و آن گونه‌هایت» با حضور نویسندگان آثار و اساتید ادبی در شهرستان دلفان، برگزاری نشست اختصاصی اقشار ویژه نویسندگان در شهرستان ازنا و برگزاری نشست تخصصی روش‌های مطالعه مفید در فضای مجازی در شهرستان دورود اشاره کرد.

وی بیان کرد: عضویت رایگان در همه کتابخانه‌های عمومی استان از طریق سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲۴ آبان ماه امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها