دومین کتابخانه ویژه «مادر و کودک» گیلان در صومعه سرا افتتاح می شود

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به افتتاح کتابخانه پروفسور مریم میرزاخانی صومعه سرا، گفت: این دومین کتابخانه ویژه «مادر و کودک» در گیلان است.

دومین کتابخانه ویژه «مادر و کودک» گیلان در صومعه سرا افتتاح می شود

پریسا کرمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ادامه رویکرد ایجاد فضاهای ویژه مطالعه برای مادران و کودکان در گیلان، دومین کتابخانه عمومی شهر صومعه سرا ویژه مادر و کودک افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه عمومی که به عنوان دومین کتابخانه ویژه مادر و کودک استان گیلان شناخته می‌شود، افزود: همچنین این کتابخانه سومین کتابخانه مدرسه استان گیلان نیز خواهد بود که با همکاری دو مجموعه نوسازی و تجهیز مدارس و کتابخانه های عمومی استان گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

کرمی با بیان اینکه این مرکز فرهنگی در فضایی به مساحت ۱۲۰ متر مربع از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان طی سال گذشته در اختیار اداره کل کتابخانه‌ها قرار گرفت، ادامه داد: این مرکز پس از انجام مراحل تجهیز امکانات ویژه، استاندارد سازی و اختصاص کتاب و منابع آموزشی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی شهر صومعه سرا ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه و با رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار شهرستان صومعه سرا و جمعی از مسئولین این شهرستان بدون انجام تشریفات مرسوم افتتاح می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان اضافه کرد: ارائه خدمات ویژه به مادران و کودکان عضو این کتابخانه شامل برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی و برنامه‌های فرهنگی نظیر قصه گویی، خوانش متون کهن، برنامه‌های آموزشی دینی و قرآنی، فرزند پروری، شعرخوانی، بازی‌های فکری و آموزش خواندن کتاب از اهداف مهم ایجاد این کتابخانه خواهد بود.

شهرستان صومعه سرا هم اکنون دارای ۵ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۱ کتابخانه عمومی مشارکتی است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها