حمایت و توانمندسازی مهاجران افغانستانی توسط جهاد دانشگاهی قم

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: جهاد دانشگاهی کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان، افراد جویای کار و زنان سرپرست خانوار افغانستانی در قم برگزار می‌کند.

حمایت و توانمندسازی مهاجران افغانستانی توسط جهاد دانشگاهی قم

کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در ایران در جلسه‌ای با رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم و معاونان این نهاد؛ جهاد دانشگاهی را نهاد علمی گسترده‌ای توصیف کرد که نمونه ساختاری آن در ژاپن وجود ندارد و افزود: با توجه به اتفاقات افغانستان و وضعیت معیشتی مهاجران افغانستانی، ژاپن حاضر است از این افراد حمایت کند.

سفیر ژاپن در ایران حمایت و توانمندسازی اتباع افغانستانی را زمینه همکاری مناسبی با جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی خدمات خوبی در قم انجام داده است و همکاری با جهاد دانشگاهی برای حمایت از اتباع افغانستان می‌تواند مؤثر باشد.

محمد حیدری،رئیس جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این جلسه ضمن تشریح ساختار، گستردگی و فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی، آمادگی جهاد دانشگاهی کشور و قم را برای همکاری‌های علمی بین ایران و ژاپن اعلام کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم شرحی از اقدامات مرکز تسهیلگری جهاد دانشگاهی در حمایت و توانمند سازی مهاجران افغانستانی ارائه کرد و افزود: جهاد دانشگاهی کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان، افراد جویای کار و زنان سرپرست خانوار افغانستانی در قم برگزار می‌کند.

وی افزود: تلاش داریم ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر این افراد وضعیت معیشتی‌شان را با ارائه آموزش‌های کاربردی بهبود ببخشیم، چرا که این افراد بخشی از جامعه شهروندان قم را تشکیل می‌دهند و رفع آسیب‌های اجتماعی مربوط به ایشان در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان ایرانی تأثیر مستقیم دارد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها