مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

دسته‎ روی در عاشورا و تاسوعا در قم ممنوع است

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: طبق دستورالعمل ها، دسته روی در روزهای عاشورا و تاسوعا همچنان ممنوع بوده و اجتماع و حرکت مردم مضر است.

دسته‎ روی در عاشورا و تاسوعا در قم ممنوع است

حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: سخنان رهبر انقلاب درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری ها وحدت رویه ایجاد کرد.

وی افزود: ارزیابی های ما نشان می دهد که مردم ما به بهترین وجه ممکن عزاداری را با رعایت موارد بهداشتی برگزار کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در بیش از 90 درصد هیئات پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و مرکز بهداشت، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و کمیته های امنیتی و نظامی به صورت وسیع پای کار ایستادند.

عزت زمانی با بیان اینکه در شناسایی و ثبت هیئت ها، سامانه بیرق توسط سازمان تبلیغات فعال شده است، خاطرنشان کرد: از 1700 هیئت فعال در قم، قریب به 1200 هیئت در سامانه بیرق ثبت شدند و در جلسه مداحان، قریب به 800 نفر درباره موارد بهداشتی توجیه شده اند.

وی با تاکید بر انجام اقناع سازی از طریق پیامک و تماس ها تصریح کرد: در حوزه نظارت که اصلی ترین کار ما در پنج روز اخیر بود، چند اتفاق مهم افتاد، اولا سامانه مرکز تماس و پیامکی ما مستمرا فعال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با هیچ هیئتی به جز مونارد نادر برخورد جدی صورت نگرفت و قریب به 100 درصد هیئات از نظارت ها استقبال کردند.

عزت زمانی خاطرنشان کرد: بنده از همه مسئولین هیئات عذرخواهی می کنم برای اینکه اقامه عزا کنند بسیار سختی کشیدند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حدود 80 مدرسه در قم در اختیار هیئات قرار داد، یادآور شد: مدارس استان موانعی برای میزبانی از عزاداری ها داشتند که برگزاری کنکور و ثبت نام و موانع حقوقی و نظارتی داشتند؛ در نهایت علی رقم این سختی ها کار پیش رفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم ابراز کرد: هزینه ای که مدارس از هیئات می گرفتند بسیار محدود بود که هزینه آب و برق مدرسه بود و مازاد آن به هیئات عودت شد.

عزت زمانی ادامه داد: هیئات با ثبت نام در سامانه بیرق مجوز خود را برای برگزاری مراسم دریافت کرده اند؛ تمام خدمات ما در سامانه بیرق انجام می شود؛ همچنین تا کنون 700 هیئت توانسته اند ارزاق و اقلام بهداشتی را دریافت کنند.

وی بیان کرد: طبق دستورالعمل ها، دسته روی در روزهای عاشورا و تاسوعا همچنان ممنوع بوده و اجتماع و حرکت مردم مضر است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم مطرح کرد: به دلیل اینکه از تهمت زنی به هیئات سیدالشهدا جلوگیری شود، هر هیئتی در محیط باز پیرامون خود می تواند برنامه داشته باشد اما حرکت ممنوع است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها