توصیه‌های مراجع قم به رئیس جدید قوه قضاییه

انتقاد شدید یک مرجع تقلید از دریافت جریمه دیرکرد از مردم توسط بانک‌ ها

آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید گفت: متاسفانه ربا با اسامی مختلفی از جمله دیرکرد در جامعه وجود دارد و دستگاه قضایی باید با تمام توان در رفع این آسیب تلاش کند.

انتقاد شدید یک مرجع تقلید از دریافت جریمه دیرکرد از مردم توسط بانک‌ ها

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز جمعه و در آغاز دوره‌ ریاست خود بر دستگاه قضا با سفر به شهر مقدس قم و زیارت مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن دیدار با مراجع تقلید گزارشی از روند اقدامات و برنامه های دستگاه قضا ارائه کرد. در این دیدارها مراجع تقلید توصیه‌هایی به رییس دستگاه قضا داشتند که بخشی از آن به شرح زیر است:

جلوی دلال بازی و واسطه گری و رانت خواری را بگیرید

توصیه‌های مراجع تقلید قم به رییس جدید دستگاه قضا

آیت الله ناصر مکارم شیراز ی از مراجع تقلید با اشاره به معضل دلال بازی و واسطه گری و رانت خواری تصریح کرد: باید با جدیت جلوی این امور گرفته شود تا بازار آشفته، آرامش یابد.

وی در این دیدار، ابراز داشت: من فکر میکنم قوه قضائیه قوی ترین قوه هاست برای اینکه قوای دیگر مثل این قوه نمی توانند مقصودشان را عملی کنند. دولت تا مجلس تصویب نکند نمی تواند کاری کند.

این مرجع تقلید بیان داشت: مجلس هم به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و تا قوانین تصویب شد و ابلاغ شود و اجرا شود طول می کشد، ولی قوه قضائیه این قدرت و اختیار را دارد که جلوی فساد و مفسدین را بگیرد و حکم صادر کند و این خیلی مهم است.

وی در ادامه افزود: قوه قضائیه باید از توان و ظرفیت خود به صورت حداکثری استفاده کند البته موانعی بر سر راه قوه قضائیه وجود دارد که بعضی از این موانع قابل برداشت و بعضی از آن غیر قابل برداشت .

وی یکی از موانعی قابل رفع را طولانی شدن مدت دادرسی برشمرده وگفت: اگر تشریفات رسیدگی به پرونده ها کوتاه شود به طوری که مردم نتایج کار را زودتر ببینند و به نتیجه برسد مشکلاتشان کم خواهد شد

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به معضل دلال بازی و واسطه گری و رانت خواری تصریح کرد: باید با جدیت جلوی این امور گرفته شود تا بازار آشفته، آرامش یابد.

حوزه آمادگی دارد با تربیت قاضی دستگاه قضا را یاری دهد

توصیه‌های مراجع تقلید قم به رییس جدید دستگاه قضا

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در این دیدار با استقبال از اظهارات رئیس دستگاه قضا برای جذب قضات از حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: متأسفانه جریان‌هایی به وجود آمده که حوزه را کنار زده‌اند و آنگونه که باید و شاید، به حوزه توجه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه آمادگی دارد با تربیت قاضی دستگاه قضا را در تأمین نیروی انسانی مورد نیازش یاری دهد، اما لازم است برای برنامه‌ریزی بهتر، جلسات مشترک هم‌اندیشی‌ صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: امروز دشمنان فراوانی هستند که همه امکانات را برای هجمه به اسلام به کار گرفته‌اند که باید در برابر آن‌ها متحد و مجهز شویم.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین با ابراز خرسندی از مواضع رئیس دستگاه قضا برای رفع مشکلات مردم از طریق حمایت از تولید و حل معضل بیکاری ابراز امیدواری کرد با همدلی همه بخش ها، فضای انقلابی برای خدمت به مردم به وجود آید.

امنیت قضایی و اقتصادی را در کشور فراهم کنید

توصیه‌های مراجع تقلید قم به رییس جدید دستگاه قضا

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در دیدار رییس دستگاه قضا گفت: باید سرمایه‌های خارج کشور را به سمت داخل جذب کنید و امنیت قضایی و اقتصادی را در کشور فراهم کنید.

وی به ذکر توصیه‌هایی به‌ رئیس‌ دستگاه قضا پرداخته و با تاکید بر ارائه مباحث فقهی برای قضات جهت جلوگیری از اطاله دادرسی و با ابزار امیدواری از تلاش‌های دستگاه قضا برای حمایت از تولید، گفت: باید سرمایه‌های خارج کشور را به سمت داخل جذب کنید و امنیت قضایی و اقتصادی را در کشور فراهم کنید.

این مرجع تقلید بیان داشت: ما سعی می کنیم به سوالات فقهی شما پاسخ دهیم تا شما هم شب و روز برای رفع مشکلات معیشتی و امنیتی کار کنید.

وی از رئیس جدید دستگاه قضا خواست تا مسیر تحول را با قدرت ادامه دهد و از خود یادگاری ارزشمند به جا بگذارد که موجب رضایت و خرسندی عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.

دستگاه قضایی با تمام توان برای ریشه کنی ربا تلاش کند

توصیه‌های مراجع تقلید قم به رییس جدید دستگاه قضا

آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید نیزدر دیدار محسنی اژه ای با بیان این که انتظار داریم دستگاه قضا ربا را از جامعه حذف کند ابراز کرد: متاسفانه ربا با اسامی مختلفی از جمله دیرکرد در جامعه وجود دارد و دستگاه قضایی باید با تمام توان در رفع این آسیب تلاش کند.

وی ضمن تاکید بر رفع هر چه سریع‌تر این مشکل خاطرنشان کرد: در روحیات رئیس جدید دستگاه قضا می‌بینیم که در حد توان این مشکل را بتواند مرتفع کند.

سهم‌خواهان بعد از انقلاب باید روز قیامت پاسخگو باشند

توصیه‌های مراجع تقلید قم به رییس جدید دستگاه قضا

همچنین تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در دیدار با رییس قوه قضاییه گفت: خطوط و جریان‌هایی که بعد پیروزی انقلاب در صحنه آمدند و سهم‌خواهی کردند بدانند در روز قیامت مسؤول هستند و باید پاسخگو باشند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه با اتفاقات سیاسی اخیر اوضاع از نظر کاری آسان‌تر شده است، اظهار کرد: مؤمنین در این ماه یاد حضرت موسی را گرامی می‌دارند و نمازی اقامه می‌کنند که این نماز برای ما پیامی مهم دارد و نشان می‌دهد که ایشان نسبت به مفسدین نگران بودند و نمی‌توانستند مشاهده کنند که متقین از دست می‌روند، ایشان آنچه که در توان داشت گذاشت اما در نهایت مردم حاضر شدند به سامری روی بیاورند.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) امتی را تحویل داد که این امت این روزها می‌تواند در سطح جهان تاثیرگذار باشد و در عصر غیبت امام، برداشتن پرچم امام اهمیت بسیاری دارد.

وی خدمت به نظام اسلامی را ارزشمند خواند و افزود: ما هر چقدر به نظام خدمت کنیم در حقیقت برای ظهور امام زمان(عج) زمینه‌سازی کرده‌ایم.

دیدار با فضلا و علمای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دیگر برنامه‌های رئیس دستگاه قضا در این سفر است.

منبع: همشهری آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 41
  • ستم‌دیده
    0

    در رابطه با قیمت خودرو‌و‌خانه‌هم کاری‌بکنید

  • مورچه خوار
    0

    آهاااااااای روحانیت پیشرو بداد مردم برسید چرا سکوت کرده اید مردم سرگردان بیکار فقیر گرفتارمشکلات اقتصادی هستند چرا صدای کسی در نمیاد الان دقیقا کجاید

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      فقط روحانیت وظیفه داره دیگران وظیفه ندارن?چرا روحانیت را متهم به سکوت میکنید ?

    • کمک مورچه خوار!!!
      0

      محمد !چه کسی را دیده ای که شکمش سیر باشد ،و صدایش در اید!!؟کاهنان معبد آمون هم فقط موقع خشکسالی و کمبود آذوقه یکی یکی اعتراض و معبد را ترک کردند

    • نظرگو
      0

      محمد جان، قبل از انقلاب صف اول مبارزان ظلم و ستم روحانیون بودن..اینکه دیگه تاریخه...که شما هم توی کتب درسی بارها ازش نوشتین

  • جعفر
    0

    این همه مشکل توی جامعه وجود دارد اون وقت این ها فقط به این یکی گیر داده اند و بعد از سال ها هنوز هم رفع نشده است!

  • رضا
    0

    اقای رییس قوه یعنی چیه که از حوزه قاضی بیشتر جذب کنی بچه های مردم پدرشان در امده نزدیک ۲۰سال زحمت کشیدن وهزینه کردند حالا از اخوندها جذب کنی این چه قوه قضایه است

    نظرات شما -
    • رضا..
      0

      اشتباه ما این بود به جای اینکه بریم دانشگاه باید میرفتیم آخوند می‌شدیم.

  • عادیه
    0

    حاج آقا سالهاست که داریم از ابن پول حرومها پرداخت مبکنیم

  • دن کیشوت
    0

    مسوولین نظام به چه حقی،مزاحم مراجع عظام تقلید شده و چرتشان را پاره میکنند؟!

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      مسخره کردن کار امثال توست

    • داروغه
      0

      ببین کجا وام میلیاردی گرفتن چند سال پیش حالا بشون گفتن باید سود بدین ناراحت شدن .اینها دلشون برای ما نمیسوزه

  • ابراهیم حامدی
    0

    تازه از خواب بیدار شدن؟!

  • صفی
    0

    این خانه از پی ویران است خواجه به فکر نقش ایوان است .حسن کلید شکست پدر مملکت وملت را در آورد تازه این جماعت تازه می گن ربا. همان ربا هم برای ملت پیدا نمیشه که مشکلات گل به سر را حل کنن.کجای مملکت ربا نیست خودرو فر وشی ؟ میوه وغڌا ملت ویا هزار بدبختی دیگه ؟اونایی که ۲ سال پیش مردن خدایی سود کردن .

  • دکتر سید
    0

    رئیسان و صاحبان بانک ها اعتقادی به روز جزا و قیامت ندارند. خدایا این نو دولتان را بر هر خودشان نشان کاین همه ناز از غلام ترک و استر می کنند

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      سیدجان بانک ها تقصیر ندارند ، کامنت پائین (صفی) درست گفتند ، ببینید مثلٱ من یه وام گرفتم یه خونه خریدم ۷۰ میلیون ، آلان همان خونه را ۷۰۰ میلیون نمی تونی بخری ! خوب اینجا بانک سود برد یا وام گیرنده ؟ فقط یکطرفه قضاوت نکنیم ، در ضمن در حال حاضر مستاجرم دعا کنید من هم صاحب خونه بشم

  • رضا..
    0

    خسته نباشید 40 ساله بانک ها خون مردم و می‌مکند. اگه تار مدی چند تا دختر بیرون بود کفن پوشان به خیابان میریختید.

  • رضا سان
    0

    با احترام. هان از پیله بیائید بیرون اگر نگران اسلام و مسلمین هستید.ملت ایران انقلاب نکردند که الان شرمنده خانواده شان باشند. کشور ایران مال همه ملت ایران است شهروند درجه یک یا دو نداریم. ملت عصبانی هستند.قدری از درس خارج بزنید و رصد کنید جامعه به اصطلاح اسلامی را

  • محمد
    0

    شما که نیازی به بانک ندارید چرا تو کار بانکها دخالت میکنید ؟! درضمن کسی که داره وام میگیره تمام قراردادها را مطالعه میکنه و تعهدات مربوطه را به عهده میگیره ، حتی رشوه هم میده تا وام مورد نیاز را زودتر بدست بیاره ! بانک کارش درسته ، (کار از ریشه فاسده ) این علما اومدند مسئله را از برگ و ساقه می بینند !!!!

  • ناشناس
    0

    اقایان توروخدا به بانک ها واقعا هشدار بدید از ما که ضامن بودیم ی وام ۸ ملیون ۲۴ ملیون گرفتن فقط سودش شب عید جلو حساب مون بستن و۱۴۵۰۰ ملیون فقط برداشتن به غیراز اون ۸۶۰۰ ملیون که برداشت بودن واقعا حرام نیست اون از ضامن اصل پول بگیرن سودش برداشتن بانک انصار الغدیر شعبه تهران رسیدگی کنید

  • ع
    0

    یعنی قوه قضاییه تبدیل بشه به حیات خلوت روحانیون و بقیه جوانان مملکت هم بروند کشک بسابند.اقای محترم تبعیض را پایان دهید و هر کس که شایسته تر است باید قاضی شود و تفاوتی هم بین آخوند و غیر آخوند نباید باشد.الان تمام مقامات ارشد قوه قضاییه روحانی هستند که این موضوع ضد حقوق بشر و ضد شایسته سالاری است،اگر هم قانونی است این قانون ضد بشری بایستی اصلاح شود حتی اگر قانون اساسی باشد

  • محمد
    0

    هنوزم صبح نشده خیلی زود بعداز 40 سال بیدار شدین

  • یلدا
    0

    حاجی دیگه دیر شده و تو هم فکر قیامت باش.مردم دلسوزی شماها رانخواستن.

  • Fred
    0

  • Fred
    0

    حضرات مراجع گرانی مسئلتن :میشه بفرمایید چرا تریاک ناب و درجه یک فقط در قم پیدا می‌شود؟البته چون به میرزای شیرازی دسترسی نداشتیم از شما استفتائ کردیم .

    نظرات شما -
    • کاظمی
      0

      معتاد را مریض گفته آند با این بهانه خرده فروشان جولان می دهند . تو مرزها جوانها خون می دهند تو کوچه ها خرده فروشان آزادند

  • مهرداد سربندی
    0

    این بنده خدا خبر نداره که پول های حرام قابل شستشو هستند. شسته می شوند و حلال می شوند. بعد وارد بیت المال که بهترین مال برای خوردن است می شود.

  • مهرداد
    0

    از خوزستان چه خبر حضرات عظام؟

  • مکارم شیرازی
    0

    علوی جان خودتو ناراحت نکن

  • از یک عوام به خواص
    0

    اقایون محترم. اخذ جریمه دیرد مصوب مجلس شورای اسلامی و با تایید شورای نگهبان خودتان است. اگر جریمه بد است دستور دهید قانون لغو شود و الا با سخنرانی و عوام فریبی که کاری درست نمی شود. هر مشکلی راه حل دارد ولی شما نمی خواهید مشکل حل شود و فقط حرف میزنید. بسم الله مجلس انقلابی فردا با یک طرح سه فوریتی این مشکل را حل کند، ولی محال است که این کار را بکند، چون ته مانده رمق سیستم بانکی را هم خواهد گرفت و انها را نابود خواهد کرد.. الان تورم رسمی50 درصد است بانک ها حدود 20درصد هم به صاحبان سپرده سود می دهند که جمعا می شود 70 درصد. یعنی اگر علم اقتصاد توی این خراب شده حاکم باشد بایستی سود وام های پرداختی 70 درصد باشد تا سر به سر شود، ولی الان نرخ وام ها 18 درصد است که با 6 درصد جریمه می شود24 درصد که این 6 درصد را هم اغلب بانک های دولتی می بخشند، این کار کجاش ظلم و اجحاف است، خانه از بنیان خراب است، اقایون فقط به رفتارهای پوپولیستی مشغول هستند.چرا به حکومت نمی گویید این طرز حکمرانی نیست و بایستی با تمام دنیا صلح و اشتی کرد تا این مصیبت های پایان ناپذیر تمام شوند و .....

  • سعید
    0

    قیافه ها را...

  • حسین
    0

    یاد فیلم شب ها برره افتادم که از راه دور کار میکردند

  • نظر
    0

    حاجي سلام صبح بخير... الان بيدار شدي؟ مردم بدبخت شدن رفت تا الان كجا بودي؟ خونه شده متري پول خون... تمام صنايع خوابيدن... كشاورز زمين رو نكاشت شد بيابون

  • هادی
    0

    به عمل کار برآید , به سخنرانی نیست.

  • هه هه
    0

    خيلي فرصت داشتيد الان نه تنها دير بلكه تمومه كار بانكها مال خود شماست يا بچه و نو هايتون بازي تمومه

  • مجید
    0

    حاج آقاتهرانی راه پولدارشدن درایران دسترسی به منابع بانکی یا وام بانکی باتوجه به تورم ۴۰۰درصدی سال‌های اخیر میباشد وهرشخصی این وام‌ها رو دربازارهای طلا،دلار،مسکن.......سرمایه گزاری کردبه عرش اعلا رسید بهتربود توصیه دیگری دررابطه به فقر گرسنگی و.......میفرمودید

  • نعمت
    0

    سلام وعرض ارادت قابل توجه مراجع محترم عظام سلام وعرض ارادت دلیل گرانی میوه اون هم با این نرخ نشان از دلال بازی در سطح بالای مسئولین بی خدا صورت میگیرد. زرد آلو 60هزار تومان شابلون توی میدون میوه وتره بار دولتی در عین نا باوری 40 هزارتومان وجالبه که انبه که از پاکستان تا ایران مسیر طی میکنه 40هزار تومان جای تعجبه که از سال گذشته تا الان بجای آب جاری چه نوع آبی پای درخت میریزن که این میوه ها 10برابر گرونتر به دست مصرف کننده میرسه واقعا چه رانتخواری توی این قضیه هست ؟؟؟؟!!!!! اشک اون بازنشته ای که قدرت خرید یک کیلو میوه رو هم نداره تاوان داره وقطعا تبدیل به انواع و اقسام مریضی ها برای خانواده ها ی مسببین این موضوع خواهد شد و چون مرگ هست پس در آخرت هم جواب خواهند داد پست فطرتی متاسفانه در برخی کاسبان بی وجدان نهادینه شده حضرات آیات با توجه به مسئولیتی که دارند باید به این موضوع بسیار مهم هم ورود کنند

  • عباسی
    0

    چهل ساله دارید این قصه هارو به مردم میگید . شما از اسلام فقط گفتن و شعار دادن رو بلدید .

  • شرمنده
    0

    کشور دست بانکهاست و به نظر شما بزرگواران اصلا اهمیت نمیدهند

  • سحر
    0

    احتمالا بانک جریمتون کرده ما یه عمر داریم این وضعیتو

  • ناقوس
    0

    تحقیق کنید اصل و فرع پولها ی میلیاری که از کشور خارج شده ایا شامل بخشودگی شده وایا ربا شامل این مورد هم میشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها