استاندار قزوین:

کارمندان قرنطینه‌شکن کرونایی در استان قزوین تبعید می‌شوند

استاندار قزوین گفت: آن دسته از کارمندان مبتلا به کرونا که قرنطینه ۱۴ روزه را نقض کنند، اگر در مرکز استان کار کنند به نقاط دورافتاده تبعید می‌شوند و در ضمن به هیئت تخلفات اداری نیز معرفی می‌شوند.

کارمندان قرنطینه‌شکن کرونایی در استان قزوین تبعید می‌شوند

هدایت‌الله جمالی‌پور در آخرین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز در محوطه باز پشت استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: آن دسته از کارمندان مبتلا به کرونا که نقض قرنطینه 14 روزه کنند، اگر مرکز استان کار کنند به نقاط دورافتاده تبعید می‌شوند و در ضمن به هیئت تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین باید یک کمیته 3 تا 4 نفره متشکل از مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های پزشکی و امدادی تشکیل شود تا بیماران کرونایی را از طریق کد ملی شناسایی کنند تا امکان حضور آنها در ادارات و دستگاه‌های اجرایی و همچنین اطرافیان و خانواده‌ آنها در اماکن عمومی وجود نداشته باشد.

جمالی‌پور با اشاره به لزوم توسعه سامانه تلفنی برای مراقبت از بیماران کرونایی در منزل ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر باید با به‌کارگیری 20 تا 40 نفر از جوانان هلال‌احمر سامانه تلفنی ویژه قرنطینه را درست کند که در این سامانه تلفن‌های داخل شهر جواب داده می‌شود و اگر درخواستی بود نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر به بیماران در منزل خدمت‌رسانی کنند.

شهرداری و گروه‌های جهادی مانع حضور مردم در پارک‌ها شوند

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین از نقض قرنطینه کرونایی توسط 36 بیمار کرونایی در استان خبر داد و گفت: دادستان قزوین موظف است در چارچوب برخورد با تهدیدگران امنیت عمومی درس عبرتی خوبی به این قرنطینه‌شکنان بدهد تا سرمشق خوبی برای سایر افرادی باشد که وسوسه قرنطینه‌ شکستن دارند.

جمالی‌پور با انتقاد از عدم رعایت محدودیت‌های و ممنوعیت‌های کرونایی در پارک و بوستان‌های قزوین تصریح کرد: شهرداری موظف است با آب دادن به چمن‌ها و همکاری با گروه‌های جهادی و مردمی سازمان تبلیغات اسلامی از حضور مردم در پارک‌ها جلوگیری کنند و از برخورد جدی با مردم هم عبایی نداشته باشند.

وی همچنین از ممنوعیت فروش کالاهای غیرخوراکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برزگ استان خبر داد و افزود: فروشگاه‌های یادشه فقط باید مواد غذایی و کالاهای اساسی را بفروشند و اگر این موضوع را رعایت نکنند، توسط بازرسان و ناظران سازمان صنعت معدن و تجارت درب آنها را پلمب می‌کنیم.

معرفی مدیران متخلف کرونایی صنایع و ادارات به قوه قضائیه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین هم با انتقاد از برخی ادارات که مصوبه راجع به کارکنان و کارمندان خود در خصوص کار با یک سوم ظرفیت را رعایت نمی‌کنند، گفت: ستاد فرماندهی پاسخ به عملیات بحران با مجوز ستاد کرونا با مدیران چنین ادارات و نهایی برخورد خواهد کرد و آنها را به قوه قضائیه معرفی می‌کنیم.

قدرت‌الله مهدیخانی با اشاره به افزایش تست‌گیری در میان کارمندان و کارگران صنایع افزود: به هر حال در شرایطی که کارخانه‌ها و صنایع تمایلی به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی خود به دلیل مشکلات حاد اقتصادی ندارند، باید فرآیند خوشه‌یابی بیماران کرونایی با همکاری بسیج کارگری در چنین واحدهای از سر گرفته شود.

وی ادامه داد: از فردا سرکشی به بانک‌ها، ادارات و مراکز تولیدی و صنعتی در سطح استان را آغاز خواهیم کرد و هر مدیر بانکی یا صنعتی نسبت به اجرای مصوبات ستاد و قرارگاه کرونای استان بی‌توجه باشد را به عنوان متخلف به دستگاه قضایی و دادستانی استان قزوین تسلیم خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها